امام جمعه دورود:

لرستان خبر: امام جمعه دورود با اشاره به اینکه برای برپایی نماز جمعه در طول تاریخ انقلاب هزینه‌های زیادی داده‌ایم، یادآور شد: دشمنان با انجام عملیات‌های خرابکارانه در کشور سعی بر ایجاد اختلال در این فریضه داشتند.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام حسین رجایی‌پور ظهر امروز در دیدار با فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان دورود به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت امام (ره) در همان اوایل پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی خلاء برپایی این فریضه سیاسی اجتماعی را در جامعه احساس کردند و  نیاز بود که این جای خالی پر شود.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه نماد وحدت و اقتدار اسلام است، افزود: به همین منظور حضرت امام(ره) به آیت‌الله طالقانی که از محبوبیت بالایی نزد مردم برخوردار بود، فرمان برگزاری نخستین نماز جمعه را دادند.

 

امام جمعه شهرستان دورود با اشاره به شخصیت آیت‌الله طالقانی و روند انتخاب وی از سوی حضرت امام خمینی(ره) گفت: ایشان یکی از وارستگان و یک فیلسوف و عالم روحانی بودند.

 

رجایی‌پور با اشاره به اینکه برای برپایی نماز جمعه در طول تاریخ انقلاب هزینه‌های زیادی داده‌ایم، یادآور شد: دشمنان با انجام عملیات‌های خرابکارانه در کشور سعی بر ایجاد اختلال در این فریضه داشتند، اما با فهم و درک بالای مردم امروز شاهد برگزار شدن باشکوه نماز جمعه در سراسر کشور هستیم.

 

همزمان با سالروز برگزاری اولین نماز جمعه کشور بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان دورود با حضور در بیت امام جمعه این شهر، این روز را گرامی داشتند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات