معاون تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد

لرستان خبر: معاون تبلیغات اسلامی لرستان گفت: نماز پر فیض و برکت عید فطر در ۶۸۰ نقطه استان لرستان به طور همزمان به امامت ائمه جمعه و جماعات استان اقامه می‌شود.

لرستان خبر، احمدرضا غلامی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نماز عید فطر یکی از باشکوه ترین نمازهای مسلمانان است که در آن اتحاد و برادری مسلمانان کاملا نمایان است.

 

وی افزود: نماز عید فطر شهرستان خرم آباد در روز عید رأس ساعت 7  و 30 دقیقه صبح در مصلای نماز جمعه شهرستان خرم آباد به امامت حجت الاسلام میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار می شود.

 

غلامی تصریح کرد: نماز عید فطر در شهرهای بزرگ به اقامه ائمه جمعه، در بخشها و روستاهای پرجمعیت به اقامه امام جماعات و روحانی اعزامی که در روزهای نخست ماه مبارک رمضان به آنجا اعزام شدهاند، برگزار میشود.

 

وی اظهار کرد: همچنین نماز عید فطر در شهرستان های استان نیز در مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود و در شهرستان پلدختر این نماز پر فضیلت در محل ورزشگاه این شهرستان برگزار می شود.

 

غلامی گفت: نماز عید فطر به طور همزمان در همه محلات و بخش های استان برگزار می شود که این فریضه الهی در 680 محله در سطح استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: مردم مسلمان و همه روزه ‌‏داران عزیز باید زکات فطره خود را تا قبل از اقامه نماز عید سعید فطر پرداخت و یا مبلغ آن را کنار بگذارند.

 

غلامی با اشاره به میزان زکات فطره برای هر شخص عنوان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری زکات فطره برای هر شخص 5 هزار تومان اعلام شده است ولی این زکات برای مردم لرستان بر اساس نرخ گندم برای هر نفر 4 هزار و 500 تومان است که مردم روزه دار باید در روز عید فطر زکات فطره خود را کنار بگذارند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات