امروز /

لرستان خبر: مراسم سالگرد ارتحال عالم وارسته حضرت آیت الله مروجی امروز در شهرستان کوهدشت با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

لرستان خبر، مراسم سالگرد ارتحال عالم وارسته حضرت آیت الله مروجی امروز در شهرستان کوهدشت با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت با اشاره به نمونه هایی از سلوک اخلاقی واجتماعی این عالم زاهد، از وی به عنوان حقیقتی زنده و سرشار از اشتیاق معنوی نام برد که در کمالات انسانی, وزین و پرمایه بود.

 

امام جمعه کوهدشت سپس به خدمات ارزشمند فرهنگی و دینی آیت الله مروجی در شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: تاسیس حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت،اهتمام به آموزش و تبلیغ، بردباری در آموزش احکام، پرورش طلاب، ساخت مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) کوهدشت محل برگزاری نماز جمعه و بسیاری از خدمات ارزشمند دینی و فرهنگی دیگر از خدمات برجسته ای بود که آن عالم ربانی در زمان حیات پر برکت خود به ثمر رساند.

 

حجت الاسلام طهماسبی بیان کرد: این روحانی خستگی ناپذیر را یکی از نمونه های کم نظیر زهد در روزگار معاصر بود که هرگز در پی بهره‌مندی و مال‌اندوزی نبود.

 

امام جمعه کوهدشت اظهار کرد: از مردم داری، شب زنده داری، و زهد و ساده زیستی و صداقت در گفتار به عنوان دیگر ویژگی های برجست حضرت آیت الله مروجی نام برد.

 

آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی به دستور آیت الله کمالوند در سال 1339 هجری شمسی برای آموزش و ارشاد مردم شهرستان کوهدشت وارد این شهرستان شد.

 

این پیر سفر کرده بعد از نیم قرن جهاد و خدمت فی سبیل الله سرانجام در شامگاه 21 تیرماه 1389 در بیمارستان ولی عصر(عج) قم دعوت حق را لبیک گفت و به سرای جاوید شتافت و بر روی دستان لرزان مردم در بهشت زهرای شهرستان کوهدشت به خاک سپرده شد.

 

در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد این عالم مجاهد اساتیدی از حوزه علمیه قم و خرم آباد، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و جمعی از روحانیون و طلاب و مرم قدر شناس حضور داشتند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات