با حضور باشکوه مردم/

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح جمعه در میان استقبال مردم و مسئولان از خرم آباد وارد شهر معمولان و در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش لرستان خبر،  مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهدا اقشار مختلف مردم و مسئولان و به ویژه خانواده های شهدا حضور داشتند.

 

امام جمعه معمولان در آیین تشییع پیکر شهدای گمنام گفت: امروز شهر معمولان و در مجموع شهرستان پلدختر عطر و بوی فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت به خود گرفته است.

 

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه این شهدا جزء 82 شهید گمنامی هستند که اخیرا توسط تیم های جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند افزود: این دو شهید گمنام 19 و 20 ساله هستند که در سال 65 در عملیات آفندی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

وی گفت:  پیکر پاک دو شهید گمنام پس از برنامه استقبال و مراسم شب وداع با شهدا صبح جمعه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)  بعد از برگزاری دعای ندبه در تپه شهدای گمنام شهر معمولان به خاک سپرده شد.

 

امام جمعه معمولان با گرامیداشت یاد شهدا گفت: حضور شهدای گمنام افتخاری بزرگ برای این منطقه شهید پرور و ولایتمداراست و مردم امروز با تشییع باشکوه پیکر شهدا یکبار دیگر با آرمان های این عزیزان تجدید میثاق کردند.

 

فرماندار پلدختر نیز جایگاه شهدا را بسیار رفیع دانست و گفت: اقتدار، افتخار، عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های شهدادر دوران دفاع مقدس است.

 

قدرت اله ترابی نژاد افزود: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و شهادت رسالتی همگانی است زیرا شهیدان سندهای افتخار کشور هستند و شهدا و به ویژه شهدای گمنام بر گردن تک‌تک ملت ایران حق دارند.

 

وی افزود: یاد بود و میزبانی شهدای گمنام موجب نور معنویت و افتخار و تشییع و تدفین شهدای گمنام در شهر معمولان مایه سعادت و برکت شهرستان پلدختر است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان نیز گفت: فضای شهرستان پلدختر بار دیگر با بوی خوش شهدا عطر آگین شد و مردم شهید پرور و ولایتمدار معمولان با استقبال گرمی به پیشواز پیکر پاک دو شهید گمنام آمدند و این دو لاله پرپر شده را تا سپاه الغدیر این شهر بدرقه کردند.

 

سرهنگ ناصر فرید از حضور پرشکوه مردم شهرهای معمولان و پلدختر در مراسم استقبال، تشییع و تدفین دو شهید گمنام تقدیر کرد و گفت: باید رفتار و منش این شهدا با خون خود از خاک و کیان نظام اسلامی دفاع کردند، ادامه یابد.

 

بنابر این گزارش پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام که روز گذشته وارد شهر معمولان پلدختر شدند، امروز جمعه بر روی دستان مردم شهید پرور این شهر تشییع و در تپه شهدای گمنام  معمولان به خاک سپرده شدند.

 

در این آیین صدها نفر از اقشار مختلف مردم شهرهای پلدختر و معمولان شامل زن و مرد و پیر و جوان و خانواده معظم شهدا حضور داشتند و پیکر پاک دو شهید گمنام را تشییع کردند.

 

مردم با سوگواری و ریختن اشک به جای مادران و پدران این شهدا و با شعارهای الله اکبر، یا حسین، این گل پرپر از کجا آمده از سفر کربلا آمده و شهدا شرمنده‌ایم، پیکر مطهر شهدای عملیات جزیره مجنون در میان اشک و ناله زنان و مردان در آیینی با شکوه تشییع و خاک سپاری کردند.

 

این شهدای جاویدالاثر عصر پنج شنبه در میان استقبال فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم از خرم آباد وارد شهر معمولان شدند و صبح جمعه همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) و بعد از برگزاری دعای ندبه تشییع و به خاک سپرده شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • Didbanelor

    تشیع شهدای گمنام در معمولان.
    http://didbanelor.ir/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B4%DB%8C%D8%B9-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D9%85/

  • Didbanelor

    تشیع شهدای گمنام در معمولان.
    http://didbanelor.ir/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B4%DB%8C%D8%B9-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D9%85/

نظرات