21 شهریور ماه /

لرستان خبر: مدیر حج و زیارت لرستان از اعزام 985 زائر لرستانی به حج تمتع خبر داد و یادآور شد: نخستین کاروان 21 شهریور ماه اعزام می شوند.

لرستان خبر، سید حمید الیاسی ظهر امروز در جلسه کارگزاران حج در استانداری لرستان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد از اعزام 985 زائر لرستانی به حج تمتع خبر داد و گفت: از این تعداد 35 نفر عوامل اجرایی و 950 نفر زائر هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این افراد در قالب هفت کاروان، چهار کاروان مدینه اول و سه کاروان مدینه دوم به حج تمتع اعزام می‌شوند یادآور شد: نخستین اعزام کاروان 21 شهریورماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در تهران صورت می‌گیرد.

 

مدیر حج و زیارت لرستان خاطرنشان کرد: آخرین پرواز کاروان‌های حج تمتع لرستان هفتم مهرماه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران اعزام می‌شوند.

 

این مسئول عنوان داشت: تاکنون جلسه‌های اموزشی زیادی برای زائران حج تمتع در لرستان برگزار شده که در این جلسات و همایش‌ها نحوه طواف عملی، مسائل بهداشتی و غیره با حجاج لرستانی آموزش داده شده است.

 

الیاسی خاطرنشان کرد: به همراه هر کاروان دو روحانی برای آموزش مناسک حج و طواف عملی حجاج اعزام می‌شوند و در میان کاروان‌ها کارشناسانی هستند که مسائل بهداشتی را به حجاج آموزش می‌دهند.

 

مدیر حج و زیارت لرستان گفت: این تعداد افراد نسبت به سال گذشته برابر هستند و امیدواریم که مسئولان مربوطه تلاش کنند تا پروازهای مدینه از فرودگاه خرم‌آباد هرچه سریعتر صورت بگیرد زیرا این یکی از خواسته‌های به حق حجاج لرستانی هستند که باید مسیر طولانی تا فرودگاه امام خمینی تهران طی کنند.

 

این مسئول در ادامه از استاندار لرستان به خاطر پیگیری پروازهای خرم‌آباد به مدینه و توسعه فرودگاه خرم‌آباد تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد سال آینده بتوانیم این پروازها را به صورت مستقیم از فرودگاه خرم‌آباد به مدینه منوره انجام دهیم.

 

لازم به ذکر است جلسه کارگزاران حج و زیارت ظهر امروز با حضور مسئولان دفاتر حج لرستان و کارگزاران حج استان در استانداری لرستان برگزار شد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات