همزمان با اربعین حسینی

امروز همزمان با اربعین حسینی پرچم بارگاه حضرت ابوالفضل (ع) به عزاداران شهر پلدختر شور و حال وصف‌نشدنی بخشید.

حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند در گفت‌وگو با لرستان خبر، اظهار داشت: امروز شهر پلدختر در روز اربعین حسینی مزین به پرچم گنبد و بارگاه حضرت ابوالفضل (ع) بود و مورد استقبال باشکوه و کم‌نظیر مردم عزادار قرار گرفت.

 

وی افزود: پرچم گنبد قمر بنی‌هاشم (ع) در این روزبه عزاداری اربعین مردم پلدختر رونق بسیار خاصی بخشید به‌طوری‌که هیئت‌های عزاداری بدون استفاده از طبل و سنج دسته‌جمعی سینه‌زنی کردند و با سردادن لبیک یا حسین (ع) شور و حال خاصی در شهر ایجاد کردند.

 

امام‌جمعه پلدختر بیان کرد: یکی از جلوه‌های مراسم امروز این بود که پرچم حرم حضرت ابوالفضل (ع) توسط یک ماشین حمل شد و مردم به ابراز احساسات پرداختند.

 

حجت‌الاسلام لروند عنوان کرد: این اجتماع باشکوه در شهرستان پلدختر که گاها اختلافات سیاسی دارد سبب اتحاد و برادری صف نشدنی در بین مردم شد که نشان می‌دهد اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) به‌ویژه در روز زیارتی امام حسین (ع) سبب اتحاد و مودت مردم شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز برکت پرچم قمر بنی‌هاشم (ع) سبب شد که تصمیم گرفته شود تا اجتماع بزرگ دیگری در روز 28 صفر هم‌زمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان پلدختر داشته باشیم.

‌انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات