رشد چشمگیر آمار معتکفان امسال در لرستان؛

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان لرستان 16 هزار و 164 نفر در 152 مسجد شهری و روستایی شرکت کرده اند که از این تعداد مساجد 114 مسجد به اعتکاف بانوان و 34 مسجد نیز مختص اعتکاف آقایان است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی گفت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال در استان لرستان 16 هزار و 164 نفر در 152 مسجد شهری و روستایی شرکت کرده اند که از این تعداد مساجد 114 مسجد به اعتکاف بانوان و 34 مسجد نیز مختص اعتکاف آقایان است.

 

 

 

وی ادامه داد: این رقم نسبت به سال قبل دارای رشد است به صورتی که در سال 1393 این میزان 14 هزار و 500 نفر بود که امسال حدود 2000 نفر رشد داشته ایم و بیشترین آمار معتکفان را شهرستان خرم آباد داریم.

 

 

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان اضافه کرد: سعی داریم امسال برنلامه های متنوعی را در مساجدی که پذیرای معتکفان هستند برگزار نماییم که در این راستا 152 روحانی به‌عنوان امام جماعت نمازهای یومیه در مساجد اقامه می نمایند و همچنین برگزاری کرسی های تلاوت، اعزام 320 مبلغ و مبلغه در مساجد محل اعتکاف، مستندسازی دل نوشته‌های معتکفان، تشکیل حلقه‌های معرفتی، برگزاری مراسم سخنرانی و مداحی به ‌مناسبت میلاد امام علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س )، پاسخ‌گویی به احکام شرعی و همچنین انجام اعمال ام‌داوود از جمله این ‌برنامه‌هاست.

 

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات