مدیرکل کمیته امداد لرستان:

لرستان خبر: مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: 15 درصد از جمعیت استان لرستان مشمول پرداخت زکات هستند و رویکرد شورای مرکزی زکات، گسترش زکات و افزایش سهم فقرا است.

به گزارش لرستان خبر، ولی‌الله منتظری ظهر امروز در دیدار اعضای شورای جمع‌آوری زکات در استان لرستان با نماینده ولی فقیه اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود یک میلیارد و 250 میلیون تومان زکات فطریه در سطح استان جمع‌آوری شود.

 

وی با اشاره به این‌که 15 درصد از جمعیت استان لرستان مشمول پرداخت زکات هستند، افزود: رویکرد شورای مرکزی زکات، گسترش زکات و افزایش سهم فقرا است.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: امسال از مجموع زکات جمع‌آوری شده در سطح استان 60 درصد به فقرا و 40 رصد دیگر آن به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت.

 

وی تصریح کرد: در راستای ترویج زکات باید تبلیغ آن در مکان‌هایی مانند اوقاف متبرکه، مصلاهای نماز جمعه و مساجد در دستور کار قرار گیرد.

 

منتظری به برنامه‌های زکات در طول ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: تبیین جایگاه زکات از منظر احکام و تببین جایگاه زکات از نظر کمیته امداد از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان است.

 

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زکات در ستادهای جمع‌آوری زکات، تبیین جایگاه زکات از منظر ائمه جمعه و جماعات و طرح مطهر برای ماه رمضان از دیگر کارهای فرهنگی در امر زکات است.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان ضمن تأکید بر واجب بودن امر زکات، گفت: روحانیانی که از سوی اداره اوقاف به روستاها اعزام می‌شوند باید تلاش کنند تا امر زکات در روستاها عملی شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات