نیروهای مردمی عراق از «وحدت امت» دفاع می‌کنند

سید محمد طباطبایی، جانشین دبیرکل گروه عصائب الحق معتقد است: نکته اساسی‌ مقاومت بسیج مردمی در عراق آن است که این مقاومت فقط به دفاع از شیعیان حضرت علی(ع) ختم نمی‌شود و دفاع از برادران اهل‌سنت نیز شامل این مقاومت مردمی می‌شود.

حدودا یکسال از ندای مرجعیت عراق برای حمایت و حضور مردم در جبهه‌های مبارزه علیه نیروهای تکفیری می‌گذرد.

سید محمد طباطبایی، جانشین دبیرکل گروه عصائب الحق در گفت‌و‌گویی با تسنیم با اشاره به اینکه شهدای کنونی بسیج مردمی عراق، اولا شرف خانواده خودشان هستند و بعد از آن شرف کل مردم عراق شده‌اند، گفت: شهدای نیروهای مردمی اختیاری و در پاسخ به ندای مرجعیت به جبهه‌های مبارزه با آن نیروهای تکفیری رفته‌اند و هنوز هم حضور این افراد با قدرت ادامه دارد و این نیروها با جهاد خود جلوی پیشرفت و خونریزی‌های بیشتر این گروه را گرفتند.

طباطبایی افزود: این مقاومت امنیت را برای مردم فراهم آورده است و شهدایی که در این راه جان خود را از دست داده‌اند جایگاه بسیار رفیع و بالایی را دارند. یکی از اهداف این مقاومت نابودی تمام نیروهای شر است و ما باید ابتدا این نیروهای شر را به خوبی بشناسیم که در شناخت به مشکل برنخوریم.

جانشین دبیرکل گروه عصائب الحق تصریح کرد: در این بین خانواده‌های این شهدا نیز با صبر خود و توجه به آیات قرآن افتخار دیگری را ایجاد کرده‌اند. این شهدا کسانی هستند که از مقدسات و وحدت عراق دفاع کرده و جایگاه بسیار رفیعی دارند و با دفاع از این مردم به این جایگاه رسیده‌اند. خانواده‌های این شهدا نیز صبر بسیار بالایی دارند و همواره یاد خدا را در ذهن خود زنده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی مقاومت، وحدت عراق است، گفت: آمریکا و عربستان سعودی و متحدان آنها بدنبال تقسیم عراق هستند و ما با مقاومت و همراهی این جوانان پرشور هیچگاه نمی‌گذاریم که این هدف تحقق پیدا کند. ما باید به یاد داشته باشیم که همانطور که آمریکایی‌ها با خاری از عراق خارج شدند این گروه‌ها نیز سرنوشتی یکسان مانند این افراد خواهند داشت.

طباطبایی ادامه داد: این مقاومت فقط و فقط به مبارزه با دشمن ختم نمی‌شود و کمک و یاری به آوارگان و جنگ‌زدگان و از دیگر اقداماتی است که گروه‌های مقاومت در عراق آن را پیگیری می‌کنند. البته نکته دیگر و اساسی‌تر آن است که این مقاومت فقط به دفاع از شیعیان حضرت علی(ع) ختم نمی‌شود و دفاع از برادران اهل‌سنت نیز شامل این مقاومت مردمی می‌شود.

جانشین دبیرکل گروه عصائب الحق در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو گفت:‌ آمریکا این وحدت را نمی‌خواهد و شهید صدر هم پیش از این گفته بود که وحدت مردم،‌ اسرائیل را از پا در می‌آورد.

وی افزود: پس از صدور فتوا از طرف مرجعیت، مردم بسیاری برای حمایت از این وحدت امت به جبهه‌ها هجوم آوردند. ما پس از حضور و همراهی مردم و افزایش نیروهای بسیج مردمی شاهد پیروزی‌های گسترده‌ای بودیم. پیروزی‌هایی که نه فقط در مقابل گروه داعش، بلکه مقابل حامیان آنها از آمریکا، انگلیس، اسرائیل، آل سعود، قطر و ترکیه نیز بدست آمده و آنها نیز شکست خورده‌اند. خدا در قرآن هم تاکید می‌کند که شما حضور پیدا کنید و اگر تعداد شما کم هم باشد باز هم پیروزی‌های شما گسترده خواهد بود.

طباطبایی در پایان گفت: برنامه‌های ما برای آزادسازی مناطق تسخیر شده شامل آزادسازی پالایشگاه بیجی و ان‌شاءالله بعد از آن مرکز البیجی و مناطق اطراف آن است و ان‌شاءالله برای آزادسازی کامل الانبار و پس آن موصل اقدام خواهیم کرد. منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات