قابل توجه زائران لرستانی اربعین؛

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت:کار برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران در مرزها شروع‌ شده و در هر مرز بیش از 120 موکب امسال راه‌اندازی می‌شود تا در خدمت زائران باشند.

به گزارش لرستان خبر، سعید اوحدی ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حج و زیارت استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مرکزی اربعین از مدت ها قبل در وزارت کشور تشکیل شده است که از10 کمیته توسعه زیرساخت‌ها، اسکان و اعزام، تغذیه و تدارکات، فرهنگی، کنسولی و امنیت، بهداشت و درمان و کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل‌شده است.

 

وی با اشاره به وظایف دستگاه ها در کمیته اربعین افزود:: مسئول کمیته توسعه زیرساخت‌ها وزارت راه و سازمان حج و زیارت نیز متولی کمیته اسکان، اعزام، تغذیه و تدارکات  است.

 

وی با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری متولی کمیته فرهنگی پیاده‌روی اربعین است، بیان کرد: برای پیاده‌روی اربعین کارهای بسیار بزرگی در مرزهای کشور انجام‌ شده است که از جمله می‌توان به توسعه زیرساخت‌ها، جاده‌های منتهی به مرز اشاره کرد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به توسع زیرساختی گذرگاه های مرزی ایران با کشورعراق عنوان کرد: مرز مهران، چزابه و مرز شلمچه به‌ عنوان نقطه صفر مرزی است که در این مسیر جاده‌ها دو و سه بانده شده است.

 

اوحدی تصریح کرد: منطقه محروم چزابه امسال شاهد بهره‌برداری از زائرسرای  بزرگ طریق‌القدس است که  بیش از  چهار هزار زائر را اسکان می‌دهد، بنابر این در داخل مشکلی به نام اسم اسکان نداریم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشورخاطرنشان کرد: کار برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران در مرزها شروع‌ شده و در هر مرز بیش از 120 موکب امسال راه‌اندازی می‌شود تا در خدمت زائران باشند.

 

وی با بیان اینکه سپاه و شهرداری تهران کار بزرگی برای حمل‌ و نقل زائران انجام  داده است، گفت: در بحث پیاده‌روی اربعین، استان لرستان به‌ عنوان معین  مرز  ایران نقش بزرگی را ایفا می‌کند.

 

اوحدی اظهار داشت: امسال برای پیاده‌روی اربعین در داخل کشور عراق نیز کار بزرگی انجام‌ شده به‌ طوری‌که ظرفیت 100 هزار نفر اسکان برای زائران در کربلا  و نجف فراهم‌ شده و امکانات حمل‌ و نقل نیز فراهم‌ شده است که امیدواریم شاهد حضور معنوی زائران و ثبت رسیدن یک حماسه دیگر از  اربعین باشیم.

 

وی افزود: سال گذشته در اربعین حسینی حدود یک‌ میلیون و 600 هزار زائر ایرانی مشرف شدند و امیدواریم امسال شاهد حضور زائران بیشتری باشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 240هیئت عزاداری، در مرزهای شلمچه،مهران و چزابه، پذیرای زائران در گذرگاه های خروجی کشور به سمت عراق می باشند.

 

 اوحدی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی امسال به نام جان‌باختگان حادثه منا برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور تشکیل‌ شده و با قوت به کارش ادامه می‌دهد.

 

وی با اشاره به اقدامات مهم ستاد مرکزی اربعین برای  سهولت زائران افزود: 240 هیئت عزاداری، در مرزهای شلمچه،مهران و چزابه، پذیرای زائران در گذرگاه های خروجی کشور به سمت عراق می باشند.

 

وی با اشاره به داشتن مدارک قاونی برای سفر اربعین ادامه داد: اربعین امسال تنها با گذرنامه دارای اعبتار شش ماه و همچنین اخذ ویزا می توان وارد کشور عراق شد و این تصمیم کشور عراق است و زائران نیز باید از این قانون تبعیت کنند.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به انجام 90 درصدی کارهای زیرساختی مراسم اربعین 94 عنوان کرد: امید است امسال شاهد حضور حماسی مردم در سفر ابعین باشیم.

 

اوحدی با اشاره به هدف خود از سفر به لرستان تصریح کرد: سفر ما به استان برای دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان و مفقودین این حادثه است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات