قابل توجه زائران کوی دوست؛

حسن رحمانی از فرستاده شدن 225 دستگاه اتوبوس و 845 دستگاه مینی‌بوس در لرستان برای جابه‌جایی و برگرداندن زائران امسال به مرز مهران خبر داد.

به گزارش لرستان خبر، حسن رحمانی در جمع رؤسای انجمن های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای و مدیران شرکت‌های اتوبوس‌رانی و مینی بوس رانی استان در خصوص اعزام زائران حسینی به منطقه مهران اظهار داشت: اعزام زائران در ایام اربعین حسینی به کربلای معلی امسال به صورت سیستماتیک صورت گرفته و مسئولیت آن را وزارت کشور و در نهایت استانداری‌ها عهد‌ه‌دار شده‌اند.

 

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های لرستان ادامه داد: سال گذشته 566 دستگاه اتوبوس و 330 دستگاه مینی‌بوس طی شش روز برای برگرداندن زوّار، به مرز مهران اعزام شد.

 

وی افزود: در سال گذشته هر دستگاه به طور میانگین دو و نیم بار به منطقه و شهر مهران به منظور بازگرداندن زائران تردد داشته است.

 

وی با اشاره به مشکلات پایانه‌های حمل‌ و نقل در جابه‌جایی و برگرداندن زائران گفت: زمان به پایان رسیدن مراسم اربعین حسینی حجم و تعداد زیادی از زائران خسته پس از حدود 150 کیلومتر پیاده‌روی قصد بازگشت به استان خود را دارند، در چنین شرایطی شاهد فشار فراوانی در مرز‌ها هستیم که ساماندهی این تعداد زائر کاری بسیار سخت است.

 

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های لرستان تعداد زائران اعزامی امسال به کربلای معلی در سطح کشور را نزدیک به سه میلیون نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد زائر اعزامی نسبت به سال گذشته دو برابر شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: امسال 225 دستگاه اتوبوس و 845 دستگاه مینی‌بوس در لرستان برای جابه‌جایی و برگرداندن زائران، به مرز مهران فرستاده می‌شوند.

 

رحمانی از بازدید خود از مرز مهران خبر داد و افزود: این بازدید با همکاری ستاد عتبات عالیات استان به منظور طی کردن مسیر مورد نظر صورت می‌گیرد تا مشکلات ستادهای استقرار یافته حل شود.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: به طور حتم ایرادها و مشکلاتی با توجه به حجم بالای زائرین و محدود بودن امکانات در پایانه‌های مرزی به وجود می‌آید اما مردم باید با صبر و حوصله همکاری لازم را با خدمت گزاران خود داشته باشند تا ان شاء الله بدون مشکل همه ی زائران به موقع جابه جا شوند.

 

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های لرستان در پایان با تاکید بر اینکه تامین امنیت زائران بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: خوشبختانه صدا و سیما وارد عرصه شده است و استان‌های دیگر نیز مکان‌هایی برای پذیرایی‌های رایگان برای زائران در نظر گرفته‌اند.

 

منبع:سفیر افلاک

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات