در آستانه برگزاری بزرگترین همایش مردمی تاریخ؛

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به احداث زیرساخت‌های مرزی و امکاناتی برای زائران اربعین، آخرین اخبار این همایش مردمی را اعلام کرد

به گزارش لرستان خبر، سعید اوحدی با اشاره به  تمهیدات پیش بینی شده برای سفر اربعین اظهار داشت: برای ساماندهی این مراسم  کارهای بزرگی انجام شده است تا انجام این سفر آسان تر شود.

 

وی با اشاره به بعضی از جزئیات کارهای انجام شده سفر پیاده روی اربعین افزود: توسعه گذرگاه های مرزی و امکانات اسکان موقت برای زائران در شهرهای مرزی و همچنین توسعه زیرساخت های مواصلاتی منتهی به کشور عراق و روشنایی جاده‌های این محورها از جمله این اقدامات است.

 

وی با اشاره به کمک‌های مردمی ادامه داد: در هر یک از گذرگاه های مرزی بیش از 120 موکب برپا شده و با حضور مخلصانه ای که مردم برای خدمات دهی دارند امیدواریم که شاهد یک حضور بزرگ سیاسی در منطقه و جهان اسلام باشیم.

 

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: زائران پیاده روی اربعین حتما باید با گذرنامه معتبر نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند و از سفارت عراق انتظار داریم که با توجه به تاسیس پانزده دفتر صدور ویزا، سطح کار خود را افزایش دهند تا زمنیه حضور مردم در سفر اربعین فراهم شود.

 

اوحدی با اشاره به تامین امنیت مرزها در موعد اربعین اظهار داشت: همه دستگاه های مرتبط پای کار آمده اند و مسئولیت برقرای امنیت بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

 

وی افزود: براساس آخرین آمار و ارقام دریافتی 2 میلیون نفر به صورت رسمی برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب آمارهای غیر رسمی افرادی که به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزا کرده‌اند، تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال بیش از 2 و نیم میلیون نفر خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: 96 گیت گذرنامه در مرز ایران مستقر شده که نسبت به سال گذشته رشد 3 برابری داشته و در عراق 65 گیت گذرنامه به این منظور مستقر شده است.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات