مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام زائران به سامراء در دوره جدید اعزام‌های عتبات خبر داد و گفت: از ۱۰ دی‌ماه ثبت‌نام دوره جدید آغاز می‌شود و زوار از اول بهمن تا ۲۰ اسفند در این دوره به عتبات اعزام می‌شوند.

 محسن نظافتی درباره آغاز ثبت‌نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات گفت: دوره جدید اعزام‌ها از اول بهمن‌ماه آغاز و تا 20 اسفندماه سال جاری ادامه می‌یابد که احتمالا از 10 دی‌ماه ثبت‌نام این دوره آغاز شود.

 

مدیر کل عتبات سازمان حج درباره احتمال افزایش هزینه سفر دوره جدید گفت: اگر نرخ دلار کاهش نیابد هزینه سفر به عتبات افزایش می‌یابد زیرا 70 درصد هزینه‌های زوار ارزی است. در دوره کنونی هم علی‌رغم افزایش نرخ دلار هزینه اضافی از زوار گرفته نشده است.

 

وی با بیان اینکه اعزام دوره جدید بدون قرعه کشی انجام می‌شود، گفت: در دوره جدید احتمال اعزام زائران به سامرا وجود دارد و قرار است تا چند روز دیگر جواب استعلام ما بیاید و اگر امنیت مسیر سامرا تضمین شود، 2 نوع کاروان تعیین می‌شود، دسته اول کاروان‌هایی که زوار را به سامرا می‌برند و دسته دوم مخصوص زواری است که نمی‌خواهند به سامرا بروند.

 

نظافتی گفت: هنوز اعلام ثبت‌نام برای سفرهای عیدانه عتبات زود است ولی احتمالا از اوایل بهمن‌ماه ثبت‌نام برای سفرهای نوروز آغاز می‌شود و زوار با قرعه‌کشی به این سفر اعزام می‌شوند.

 انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات