مسئول ستاد زکات استان لرستان مطرح کرد

مسئول ستاد زکات استان لرستان گفت: کل درآمد حاصل از جمع‌آوری زکات در استان لرستان حدود ۵۹ میلیارد و ۴۷۶ میلیون ریال بوده که تقریباً ۱۰۰ درصد تحقق‌یافته است.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین منوچهر محمدی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای زکات استان لرستان اظهار داشت: سال گذشته نزدیک به صد درصد تعهدات جمع‌آوری زکات در لرستان به تحقق رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف ما در شورای زکات باید از بین بردن فقر باشد افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده پس در باید در سال جاری تلاشی مضاعف در راستای خدمت به محرومین جامعه داشته باشیم.

مسئول ستاد زکات استان لرستان با ارائه گزارشی در خصوص آمار جمع‌آوری زکات در سال 94 بیان کرد: 2861 در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد 1461 روستا مشمول پرداخت زکات می‌شوند و 1073 روستا زکات پرداخت می‌کنند.

وی عنوان کرد: متولیان جمع‌آوری زکات در استان لرستان 35 مبلغ، 2084 رابط روستایی و 1966 عامل زکات هستند که کار جمع‌آوری زکات را از میان واجدین پرداخت این امر الهی انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه جمع‌آوری 60 میلیارد ریال زکات بر اساس دستورالعمل برای استان تعیین شده بود تصریح کرد: کل درآمد حاصل از جمع‌آوری زکات حدود 59 میلیارد و 476 میلیون ریال بوده که تقریباً 100 درصد تحقق‌یافته و عدم تحقق دستورالعمل مبلغی معادل 523 میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زکات واجب جمع‌آوری‌شده 47 میلیارد و 656 میلیون ریال زکات واجب،  11 میلیارد و 819 میلیون زکات مستحب ریال بوده است که 19 میلیارد و 478 میلیون ریال در راستای کمک به نیازمندان و 39 میلیارد  و 997 میلیون ریال در راستای احداث پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه صرف شده است.

مسئول ستاد زکات استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین از میزان زکات جمع‌آوری‌ شده یک میلیارد و 670 میلیون ریال برای خرید جهیزیه نوعروسان نیازمند، 631 میلیون و 680 هزار ریال در راستای تأمین هزینه‌های درمانی، هفت میلیون و 470 هزار ریال صرف کمک‌هزینه تحصیل، 3 میلیارد و 474 میلیون ریال کمک‌هزینه احداث 33 مسکن و 150 میلیون ریال به‌ منظور آزادسازی شش زندانی نیازمند هزینه شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات