شهادت حضرت حمزه(ع) در موج الحسن(ع) برگزار شد+ گزارش تصویری

سوره نحل، سوره شیعه است و به تبع آن شخصیت زنبورعسل، شخصیت شیعه است. کار زنبورعسل نشستن بر شهد گلها و هر آن چیزی است که تمیز و پاک باشد؛ برعکس مگس ها که برای نشان دادن نقص و معایب می باشد. شیعه امیرالمومنین علیه السلام همیشه در فضای مثبت سیر می کند. چشم زیبابین دارد. حسن ها را می بیند.

به گزارش لرستان خبر، مراسم شهادت حضرت حمزه علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام ابوالقاسمی و مداحی حاج حمید نیکنام ، کربلایی علی اصغر ژولیده و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام در هیئت موج الحسن علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام ابوالقاسمی را می خوانید:

خداوند متعال در سوره مبارکه نحل می فرماید: «وَأَوْحَىٰ رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُون»1 و پروردگار تو به زنبور عسل وحی نمود که از کوه ها و درختان و داربست هایی که مردم می سازند، خانه هایی برگزیند.

نحل به چه معناست؟ نحل یعنی زنبور عسل. حال معنای زنبورعسل چیست؟ خداوند سبحان در قران کریم می فرمایند: مفاهیم را در پوششی قرار داده ایم تا دشمنان، قرآن را از بین نبرند. یکی از این پوشش ها، انبیاء علیهم السلام هستند که در پوشش انبیاء از اهل بیت علیهم السلام صحبت می کند. و از پوشش انبیاء که برای حضرت موسی علیه السلام، هارون را مطرح کرده است؛ حضرت علی علیه السلام را هم درغالب هارون مطرح می کند.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله می فرمایند: مثال موسی، مثال من پیغمبر است و مثال هارون، مثال حضرت علی علیه السلام است.

حال این سوال مطرح می شود که چرا خدا پوششی قرار داده است؟ پاسخ این است زیرا منکرین اگر مفاهیم را بفهمند لطمه ای به قرآن وارد می کنند. یکی از این مفاهیم پوششی در قرآن، زنبورعسل است. زنبورعسل تعریفی است برای شیعه حضرت علی علیه السلام. از این رو حضرت می فرماید: «شِیعَتُنَا کَالنَّحْلِ لَوْ عَرَفُوا مَا فِی جَوْفِهَا لَأَکَلُوهَا»2 یعنی شیعیان ما مثل زنبورعسل می مانند اگر آنچه که در آن هاست را بشناسند، شیعیان را می خورند.

سوره نحل، سوره شیعه است و به تبع آن شخصیت زنبورعسل، شخصیت شیعه است. کار زنبورعسل نشستن بر شهد گلها و هر آن چیزی است که تمیز و پاک باشد؛ برعکس مگس ها که برای نشان دادن نقص و معایب می باشد. شیعه امیرالمومنین علیه السلام همیشه در فضای مثبت سیر می کند. چشم زیبابین دارد. حسن ها را می بیند.

در دولت کنونی، حضرت اقا نگاهشان مانند نگاه زنبورعسل می باشد. مثلاً دولت کنونی، دولت تدبیر و امید است که در آن فیش های نجومی، مصوبات مجلس برای اجرای کنسرت ها یا لغو آنها مطرح می شود؛ ولی بااین حال حضرت آقا با نگاه مثبت نظر می کنند.

حضرت علی علیه السلام می فرمایند: «شیعتنا بمنزلة النحل لو یعلم الناس ما فی أجوافها لأکلوها»3 شیعیان به منزله زنبورعسل هستند اگر بدانند مردم که چه چیزی در وجود آنها می باشد شیعیان را خواهند خورد. شیعیان مانند عسل، داروی شفابخشی برای مردم حتی کافران هستند. به همین جهت هرچیزی که از شیعیان صادر می شود، شفادهنده است. چون این شیعیان سرسفره اهل بیت علیهم السلام هستند.

از بوستان و گلستان اهل بیت علیهم السلام تغذیه می شوند. از شهد شیرین ولایت می نوشند. حال این سوال برای ما ایجاد می شود که ما هم می توانیم از این شهد شیرین ولایت بهره مندشویم؟ طبق آیه 68 سوره مبارکه نحل که معنای آن درابتدای بحث گفته شد به این دست می یابیم که شیعه باید اهل فضائل باشد. باید در ارتفاعات باشد. این فضائل و ارتفاعات همان جلوه های ناب محمد و آل محمد صلی الله علیه و اله هستند. شیعه باید در انس با اهل بیت علیهم السلام باشد.

در مورد فضائل حضرت علی علیه السلام روایت داریم که اگر تمام درختان قلم شوند و تمام آبها مرکب شوند، جنیان حساب کنند و انسان ها کتابت، نمی توانند فضایل علی علیه السلام را بنویسند.

ماه شوال، ماهی است که شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و حضرت حمزه که به اسدالله مشهور بود، می باشد. در مورد حضرت عبدالعظیم حسنی روایت داریم کسی که او را زیارت کند، امام حسین علیه السلام را زیارت کرده است. در مورد حضرت حمزه صفات عجیبی نقل کرده اند همانند حضرت سیدالشهدا علیه السلام.

ما در فضایی زندگی می کنیم که عوامل دست به دست هم داده اند تا ما را از فضائل دور کنند و به سمت رذایل سوق دهند. امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر در آخرالزمان بودید، دعای غریق را زیاد بخوانید. پرسیدند آن دعا چیست؟ حضرت فرمودند: «یاالله، یارحمن، یارحیم، یامقلب القلوب، ثبت قلبی علی دینک.»

حواسمان را جمع کنیم خودمان را مانند کسی که در حال غرق است، به واسطه هرچیزی که داریم نجات دهیم. با واسطه شهدا، با واسطه ائمه، با واسطه حضرت حمزه علیه السلام و....

 منبع: وارث

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات