حضرت آیت‌الله مکارم تراریخته را مسئله مهم و سرنوشت‌ساز دانست و بر لزوم بررسی دانشمندان مورد اعتماد و بی‌طرف در این زمینه تأکید کرد؛ اما تعدادی از افراد «کمیته صدور مجوز تراریخته» با «صهیونیستهای مارک‌دار بین‌المللی» ارتباط نزدیکی دارند.

 پس از اعلام نظر اولیه مراجع عظام در مورد محصولات دستکاری شده ژنتیک (تراریخته) عده‌ای تلاش کردند که نظر مراجع عظام نسبت به موضوع تغییر کند؛ اما علمای بزرگوار ضمن هشدار درباره جریانهای پشت پرده این محصولات، بر لزوم برخورد علمی، فنی و بی‌طرفانه با موضوع، تأکید کرد. در این گزارش اسنادی را بررسی خواهیم کرد که نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که در جریان اجرایی صدور مجوز «تجاری‌سازی» این محصولات، مسئولیت دارند، علاوه بر اینکه به فعالیتهای تجاری در این عرصه مشغولند ارتباطات نزدیکی با صهیونیستها دارند.

پس از روشنگریهای علمای بزرگوار قم، جریان مدافع «تجارت» محصولات تراریخته تلاش کردند ضمن وارونه نشان دادن واقعیت، فتاوایی متناقض بگیرند؛ که البته با هوشیاری مراجع عظام بی‌نتیجه ماند. برای مثال در روزهای اخیر مجدداً فتوایی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این زمینه منتشر شد. در بخش «استفتاء» دروغهای زیادی مندرج است که در جای خود قابل بررسی است. از جمله تنقیه این محصولات و تأکید مراجع بین‌المللی و داخلی بر سلامت آنها، تأکید استفتاء کنندگان بر کشت داخلی (برنج و پنبه) به جای واردات (روغن)!!، و بحثهای خودکفایی و غیره. اما نهایتاً هوشیاری تأکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر به‌کارگیری «دانشمندان بی‌طرف و مورد اعتماد»، این شیطنتها را نقش بر آب کرد. در بخشی از این فتوا آمده است:

این مسئله، مسئله مهم و سرنوشت سازی است. لازم است گروهی از دانشمندان مورد اعتماد و بی‌طرف انتخاب شوند و این مسئله را مورد بررسی قرار دهند که آیا محصولات تراریخته ضرری برای مصرف کنندگان دارد یا خیر؛ تا حکم شرعی آن روشن شود.

تصویر استفتاء و جواب حضرت آیت الله مکارم

* تاجران و دانش‌آموخته راکفلر، مورد اعتماد آقای حجتی‌اند؟!

تأکید معظم له بر تعیین «دانشمندان مورد اعتماد و بی‌طرف» برای بررسی این «مسئله سرنوشت‌ساز» نشان از عمق دید ایشان است. از سوی دیگر سیاست «یک بام و دو هوا»ی وزیر جهادکشاورزی درباره تراریخته‌ها و سیاست «نه تأیید و نه رد» سبب شکل‌گیری جریانهای ارزیاب در وزارت جهادکشاورزی شده که به‌شدت زیر سؤال هستند؛ استفاده از «تاجرانی که خود ذی‌نفع هستند» و همچنین حضور افراد مؤثری از این جریان که ذیل «بنیاد صهیونیستی راکفلر» درس خوانده و ارتباطات تأمل برانگیزی با صهیونیستهای بین‌المللی دارند، در«کمیته صدور مجوز محصولات تراریخته» وزارت جهاد کشاورزی بسیار جای تأمل است.

محمدرضا اسکندری ــ وزیر اسبق جهادکشاورزی ــ این جریان را به‌خوبی می‌شناسد. او در زمینه روند صدور مجوز و ارتباط محققان دولتی با شرکتهای خصوصی گفت: «در کمال تعجب افرادی که قصد تولید و انبوه‌سازی محصولات تراریخته را دارند، با بودجه پژوهشی کشور، شرکت دانش‌بنیان تأسیس کرده‌اند و خودشان نیز عضو کمیته نظارت بر تراریخته و مجوز واردات محصولات تراریخته‌اند. اما هیچ فردی از مخالفان تراریخته را نمی‌بینیم که در کمیته صدور مجوز واردات حضور داشته باشد».

وزیر اسبق جهادکشاورزی در زمینه ارتباط راکفلر با تولید تراریخته‌ها تصریح کرد:«بزرگترین کارتل تولید محصولات تراریخته دنیا  (راکفلر) یک کارتل اقتصادی صهیونیستی است».

* چه کسانی در این کمیته حضور دارند؟

اگرچه محمود حجتی، و معاونان او بارها تصریح کرده‌اند که درمورد تراریخته کار خاصی انجام نداده‌اند، اما درحقیقت کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده و کار صدور مجوز را به نفع مطامع افراد خاص پیگیری می‌کند. برخی از افراد عضو این کمیته سوابق خاصی در ارتباط با «صهیونیستهای مارک‌دار بین‌المللی» دارند و برخی نیز صاحب شرکتهای تجاری در زمینه تراریخته هستند. برای نمونه به سوابق دو نفر از اعضاء این کمیته اشاره می‌کنیم.

نفر اول)‌ بهزاد قره‌یاضی

او به عنوان رئیس مرجع ملی ایمنی زیستی در این کمیته حضور دارد. سوابق ارتباطات او با راکفلر پیش از این به تفصیل رسانه‌ای شد.

منبع:تسنیم
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات