مسئول کمیته خادمان ستاد مردمی اربعین لرستان مطرح کرد

مسئول کمیته خادمان ستاد مردمی پیاده روی اربعین لرستان، جزئیات به کارگیری خادمان لرستانی را در موکب های عتبه مقدسه عراق تشریح کرد

به گزارش لرستان خبر، اصغر منصوری مسئول کمیته خادمان ستاد مردمی اربعین لرستان در مورد مسئولیت کمیته خادمان ستاد مردمی اربعین اظهار داشت: مسئولیت اصلی این کمیته ساماندهی کلیه خدمتگزاران مشتاق حسینی(علیه سلام) در سطح لرستان و اعزام آن ها به موکب های پیش بینی شده استان در کشور عراق است.

وی افزود: برای ساماندهی هر چه بهتر متقاضیان خادمی، یک فرم اطلاعات خادم پیش بینی شده و در سطح رسانه های مجازی استان لرستان انتشار یافت و نزدیک به 300 نفر این فرم را پر کرده و تحویل داده اند.

مسئول کمیته خادمان ستاد مردمی اربعین لرستان در مورد نحوه به کار گیری خادمان لرستانی در کشور عراق عنوان کرد: در فرم انتشار یافته خادمی، تخصص های مورد نظر، ذکر شده است و با توجه به نیاز موکب و تخصص، فرد مورد نظر فعالیت خواهد کرد.

وی در مورد شهرهای محل خدمت خادمان در کشور عراق بیان کرد: دو شهر مقدس کربلا و نجف محل پیش بینی شده موکب های استان لرستان است بنابراین خادمان لرستانی در این دو شهر، افتخاری نوکری زائران عتبات مقدسه را خواهند داشت.

مسئول کمیته خادمان با اشاره به مقدس بودن جایگاه خادمی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: خادمان اعزامی استان لرستان این نکته را در نظر داشته باشند که در زمان خدمت باید قید بسیاری از مسائل را بزنند حتی زیارت عتبه مقدسه نیز تابع شرایطی ستاد مردمی اربعین لرستان است و در مدت حضور در موکب، شخص باید نگاهش خدمت خالصانه و سروقت به زائران عتبه مقدسه باشد.

منصوری به نحوه اعزام و گروه بندی خادمان اربعین حسینی(ع) لرستان اشاره کرد و گفت: برای اینکه مشتاقان پیاده روی اربعین بتوانند از فیض این حرکت مقدس بهره مند شوند نحوه اعزام خدام به شکل دو گروه مجزا و هر کدام در بازه تقریبی 10 روزه پیش بینی شده است به این معنی که  زمان خادمی گروه اول از تقریبا 14 روز قبل از اربعین شروع و تا 3 روز مانده به اربعین تمام می شود و گروز دوم نیز از سه الی چهار روز قبل از اربعین شروع و تا چند روز بعد از مناسبت اربعین ادامه پیدا می کند.

وی تصریح کرد: به کار گیری و گزینش خدام تابع شرایطی از جمله حسن خلق، سلامت جسمی و نیازهای مورد اشاره در فرم می باشد و حسن اعزام خدام از کلیه مناطق لرستان این است که با کلیه استعدادهای موجود در استان آشنا می شویم و می توان در زمینه شبکه سازی فرهنگی استفاده مناسب را از این ظرفیت برد.

منبع:سایت زائر اربعین لرستان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات