مسئول کمیته اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان مطرح کرد

مسئول کمیته اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان در مورد فعالیت های انجام شده این کمیته در موضوع تسهیل امر اسکان زائران لرستانی توضیحاتی داده است.

«محمد سرلک» در گفت و گویی با بیان  فعالیت های این کمیته در ستاد مردمی اربعین لرستان اظهار داشت: این ستاد نزدیک به سه ماه است که فعالیت رسمی خود را شروع کرده است و برای تسهیل امر اسکان زائران اربعین استان لرستان، دیدارهای متعددی با مسئولان ایرانی و عراقی داشته است.

وی افزود: برای اسکان زائران لرستانی در شهرهای نجف و کربلا دیدارهایی با استاندار کربلا، مدیر آموزش و پرورش شهر کربلا، نماینده امام خامنه ای در کشور عراق، مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران و دیگر شخصیت های حقوقی مرتبط با سفر اربعین، انجام شده است.

 مسئول کمیته اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان با اشاره به نتیجه این رایزنی ها عنوان کرد: خوشبختانه زیرساخت های مناسبی برای زائران لرستانی سفر اربعین پیش بینی شده است و کمبودهای اسکان های سال گذشته نیز تا حد زیادی برطرف شده است.

وی با اشاره به ساخت و سازهای ستاد مردمی اربعین لرستان در اسکان های پیش بینی شده کشور عراق بیان کرد: بعضی از اسکان های مورد نظر، دارای کمبودهایی همچون حمام و سرویس بهداشتی هستند و در این زمینه اقداماتی انجام شده و  کارهایی نیز در حال انجام است که نیازمند حمایت بیشتر مردم و مسئولان استان است.

مسئول کمیته اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان خاطر نشان کرد: اصلی ترین وظیفه کمیته اسکان، فراهم کردن شرایط رفاهی در محل اسکان های موجود است که برای این مهم در هر اسکان شش مسئولیت، پذیرش، پذیرایی، فرهنگی، پشتیبانی، مالی و خرید و تاسیسات تعریف شده است.

سرلک گفت:اسکان های پیش بینی شده همگی نیازمند تسهیلاتی هستند و برای این منظور اقداماتی انجام شده است و نیازمندی هایی نیز وجود دارد که مهترین آن پتو و وسایل گرم کننده است و برای این منظور فراخوانی در سطح استان لرستان داده شده است و از اینجا هم از تمام مردم و کسانی که دست خیری دارند دعوت می شود که در این امر صالح مشارکت کنند.

وی در مورد نحوه کمک رسانی نقدی و غیر نقدی به ستاد مردمی اربعین استان لرستان اظهار داشت: در سطح شهرستان های استان فیش هایی برای کمک های نقدی تهیه و در اختیار فرمانده هان نواحی سپاه قرار گرفته است و در زمینه کمک غیر نقدی در سطح استان اطلاع رسانی شده است و مردم شهرستان خرم آباد نیز برای اهدای پتو می توانند به قرارگاه فرهنگی صاحب الامر استان، مراجعه کنند.

مسئول کمیته اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان با اشاره به زمان مستقر شدن مسئولان اسکان در مکان های پیش بینی شده کشور عراق بیان کرد: تیم اسکان لرستان طیق برنامه زمان بندی در نظر دارد در14 آبان در شهر نجف و 19 آبان در شهر کربلا مستقر شود.

منبع:زائر اربعین

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات