گزارش لرستان خبر از جلسه ستاد اربعین

جلسه ستاد اربعین لرستان فرصتی بود تا تمام دستگاه های استان فعالیت های انجام شده خود را در زمینه تسهیل سفر و اسکان زوار اربعین بازگو کنند

به گزارش لرستان خبر، حمید کشکولی در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: سه موکب در شهرهای مهران، کربلا و نجف پذیرای زائران لرستانی پیاده‌روی اربعین است. کمیته‌های خدمات‌رسانی ستاد اربعین در استان لرستان تشکیل و شرح وظایف به کمیته‌ها داده‌شده و تاکنون 9 جلسه با کمیته‌ها برگزار شده است.

جانشین ستاد اربعین لرستان عنوان کرد: بازدید میدانی از شهر مهران و جایگاهی که برای برپایی موکب مدنظر است انجام‌شده و پیرو ابلاغیه وزارت کشور اکیپ پیمانکاری به شهر مهران اعزام‌شده که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و بخشی از کارهای زیرساختی را انجام می‌دهند.

تحویل 6 مدرسه در مهران برای اسکان زائران لرستانی

وی بابیان اینکه با همکاری دفتر فنی و پیمانکاری در حال تهیه 20 کانکس هستیم بیان کرد: در مهران حدود شش مدرسه را تحویل گرفتیم که با همکاری نوسازی مدارس مقداری وسایل مورد نیاز تهیه و انتقال داده شده است.

کشکولی با اشاره به اینکه جلسه‌ کمیته تغذیه با حضور مدیران ادارات ذیربط نیز تشکیل داده شد تصریح کرد: 250 میلیون از اسناد سال گذشته باقی‌مانده که اگر امکان دارد بودجه‌ای در اختیار ما قرار گیرد یا بخش خصوصی ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: در خرید سوخت مشکل‌داریم و در توزیع آن نیز با صف‌های طولانی مواجه هستیم که لازم است در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

تهیه 3 هزار پتو و شش تن برنج توسط استانداری لرستان برای موکب های پذیرایی

 هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اربعین استان لرستان بابیان اینکه اقلام مورد نیاز پذیرایی از زائران اربعین در مرز مهران تهیه شود اظهار داشت: سه هزار تخته پتو و شش تن برنج توسط استانداری لرستان تأمین می‌شود و تهیه سه تن گوشت و حبوبات توسط کشت و صنعت لرستان انجام می‌شود.

وی افزود: مابقی اقلام موردنیاز برای تأمین مواد غذایی ازجمله تهیه شش تن مرغ برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان است.

photo_2016-10-31_10-48-10

استاندار لرستان عنوان کرد: تهیه خدماتی مانند داربست برای برپایی موکب و مابقی مواد موردنیاز توسط سازمان صنعت معدن انجام می‌شود بدون اینکه یک ریال از اعتبارات دولتی هزینه کند و نباید برای کمک ‌به ستاد اربعین از اصناف، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به‌اجبار کمک بخواهد.

تدارک 2 هزار متر موکت و 50 تخته چادر توسط دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر لرستان

وی بیان کرد: دو هزار متر موکت توسط دانشگاه علوم پزشکی لرستان و 50 تخته چادر نیز توسط هلال‌احمر لرستان تهیه شود.

بازوند تصریح کرد: تهیه سه کانتینر توسط حمل‌ونقل و راهداری لرستان انجام شود و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی لرستان برای تأمین سوخت باید از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی چهار میلیون تومان تأمین کند.

وی با بیان اینکه بابت ستاد اربعین یک ریال اعتبار دولتی نداریم و از اعتبارات دولتی نیز پرداخت نمی‌کنیم گفت: جلساتی با بانک‌های استان برگزار شود تا مساعدتی در این زمینه داشته باشند.

 سردار مرتضی کشکولی در ادامه جلسه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: راه‌اندازی ستاد اربعین در لرستان تصمیمی استانی بود که سپاه استان لرستان نیز در این زمینه پای‌کار آمد.

وی افزود: استان لرستان توانسته موکب‌های بزرگی را برای پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین بر پا کند به‌طوری‌که در هیچ استانی به این شکل عمل نشده است.

تاسیس بزرگترین هیئت مذهبی نجف توسط لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان  با بیان اینکه بزرگ‌ترین هیئت مذهبی در نجف ایجاد می‌شود عنوان کرد: امسال مسئولیت بزرگ‌ترین هیئت مذهبی را در مسجد حنانه بر عهده‌داریم که از برجسته‌ترین سخنرانان کشور دعوت می‌شود.

وی بیان کرد: سپاه استان لرستان نیز به‌اندازه ادارات کل استان برای ستاد اربعین هزینه می‌کند چون راهی است که انتخاب کرده‌ایم، باید این راه را ادامه دهیم و خسته نشویم.

محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته برای برپایی موکب اربعین هر چه لازم بود تهیه کردیم و امسال نیز اقلامی که برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین نیاز باشد تأمین می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته یک ریال از اعتبارات دولتی در این زمینه هزینه نشد امسال نیز وظیفه‌داریم در راستای راه‌اندازی موکب مهران آنچه موردنیاز است را تأمین کنیم.

تدارک 120 تخته پتو توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 120 تخته پتو در بروجرد تهیه‌شده است عنوان کرد: در بحث موکب مهران هیچ‌گونه نگرانی نداریم؛ اصناف، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در راستای کمک به ستاد اربعین استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

 اصغر حقی‌پور رئیس سازمان عتبات عالیات نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در رابطه با جمع‌آوری کمک‌های مردمی مجوز دریافت وجه از مردم را ندارد اما در رابطه با کمک‌های مردمی در بحث اربعین جلسه‌ای برگزار شد که بنا بود با سپاه استان هماهنگی داشته باشیم تا کمک‌ها جمع‌آوری شود.

وی بابیان اینکه بنا بود کمک‌های مردمی به حسابی که تعیین کردیم واریز شود افزود: تاکنون هماهنگی خوبی با سپاه استان داشته‌ایم، 15 جلسه برای برپایی موکب‌های کربلا و نجف برگزار شده و دو تفاهم‌نامه با قرارگاه صاحب‌الامر و آبشار عاطفه‌ها منعقدشده که امکانات لازم را برای خدمات‌رسانی به زائران لرستانی در کربلا و نجف را فراهم کنیم.

12 دستگاه تریلی مسئول حمل اقلام لرستان برای موکب های تدارک دیده شده استان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان عنوان کرد: جلساتی با انجمن صنفی کامیون داران استان برگزار شد که 12 دستگاه تریلر کفی در اختیار قراردادند و روز گذشته نخستین بار به عراق حمل شد، شاید اولین استانی باشیم که امکانات و تجهیزات خود را وارد عراق کرده و مابقی تجهیزات نیز از روز یکشنبه انتقال داده می‌شود.

وی بیان کرد: آبشار عاطفه‌ها متقبل شدند تغذیه سه هزار نفر را بر عهده داشته باشند؛ بیش از 40 ویزا برای خدام صادرشده و مجوزهای لازم برای ورود و خروج از عراق دریافت شده است.

حقی پور بابیان اینکه نذورات مردمی توسط ستاد عتبات عالیات جمع‌آوری می‌شود گفت: نذورات مردمی تا نزدیک اربعین جمع‌آوری می‌شود و سپاه استان نیز تاکنون 60 میلیون تومان کمک کرده است.
منبع:تسنیم

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات