مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور:

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: ۱۸ اثر ادبی زبان‌های مختلف فردا در سالن مهر حوزه هنری تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، علیرضا قزوه امشب در حاشیه مراسم شب‌ شعر انقلاب که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران‌ اظهار داشت: همزمان با تهران برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان‌ها با موضوع هفت هنر و به‌ ویژه ادبیات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز برنامه شب‌ شعر انقلاب به همراه تجلیل از محمدرضا روزبه به مناسبت هفته هنر انقلاب در لرستان انجام‌ شده است، افزود: وضعیت شعر شاعران لرستان به‌گونه‌ای است که ادبیات بومی در آن رواج دارد و ما باید در کنار ادبیات معیار که زبان فارسی است ادبیات بومی را نیز به‌ عنوان ذخیره‌ای خوب برای ادبیات حفظ و تقویت کرده و آن را پرورش دهیم.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور بیان کرد: در کنار جلسات نقد و بررسی شعر معاصر در لرستان جلسات ادبیات بومی، لری و لکی نیز رواج دارد که جز وظایف ماست.

وی در ‌ارتباط‌ با وضعیت شعر شاعران جوان استان، عنوان کرد: تعداد زیادی شاعر جوان و علاقه‌مند در این استان وجود داشته و نسل پیشکسوت نیز نباید حمایت‌های خود را از شاعران جوان دریغ کنند بلکه باید به این جوانان در زمینهٔ شعر کمک کنند تا شعر جوان استان رشد کند چراکه نقص‌های شعر جوانان نشان از نبود این ارتباط دارد.

قزوه با بیان اینکه اساتید شعر و ادبیات دانشگاه باید حوزه هنری را به‌ عنوان خانه دوم خود بدانند، تصریح کرد: حوزه هنری وظیفه دارد برای هنر انقلاب کار کند و ادبیات نیز یکی از هنرهای مهم و به‌ عنوان هنر اول‌ باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: لرستان دارای پیشینه ادبی، فرهنگی و هنری غنی همچون استاد مهرداد اوستا، استاد بروجردی، عبدالحسین زرین‌کوب و جعفر شهیدی است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: پژوهش، نقد و بررسی در حوزه ادبیات از وظایف دانشگاه‌ها و حوزه هنری است و در دانشگاه‌های لرستان رساله‌های پژوهشی خوبی نوشته‌ شده است.

وی افزود: با توجه به وجود شاعران با سبک‌های مختلف در استان، تذکره شعر شاعران لرستان باید نوشته شود زیرا مرسوم است که تذکره شعرا هر 10 سال یا 20 سال یک‌بار نوشته شود.

قزوه عنوان کرد: از اولویت‌های حوزه هنری در سال 95 ترجمه آثار خوب ادبی و چاپ آن‌ها به زبان‌های دیگر است.

وی با بیان اینکه فردا در سالن مهر حوزه هنری تهران از 18 اثر ادبی به زبان‌های مختلف رونمایی می‌شود، تصریح کرد: ادبیات ایران بعد از نزدیک به چهار دهه کارهای خوب کشور در افق‌های جهانی گزینش و معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات