مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می گوید ظرف سه چهار روز آینده با فعالیت های شبانه رزوی تکلیف کادر فنی پرسپولیس را مشخص می کند تا" تجربه تلخ" سال گذشته تکرار نشود.

  محمد رویانیان که این روزها به خاطر ناکامی پرسپولیس در قهرمانی در جام حذفی زیر فشار است برای فصل آینده وعده می دهد که پرسپولیسی" قدرتمند و طوفنده" به هواداران هدیه کند.

او درباره وضعیت یحیی گل محمدی گفت: گل محمدی در شرایط بسیار سخت پرسپولیس را تحویل گرفت و اگر پرسپولیس را قهرمان می کرد اکنون به او لقب امپراتور می دادند. او مربی محجوب و بامنشی است اما متاسفانه فشارهای زیادی به او وارد شد. رسانه ها فشار زیادی آوردند تا او را برکنار کنیم اما به او دست نزدم و حتی برای حمایت از سرمربی تیم به تمرین رفتم، یحیی را در آغوش گرفتم و به او روحیه دادم. از او خواستم که استعفا ندهد اما بامداد امروز ساعت ۳ بدون هماهنگی با من استعفا داد.

وی افزود: البته هنوز به طور کامل با استعفای او موافقت نکرده ام. او در کنار سه گزینه دیگر نامزدهای مربی گری در پرسپولیس هستند. ما دو گزینه داخلی و یک گزینه خارجی داریم و ظرف سه چهار، روز آینده با کاری شبانه روزی و بدون اینکه بخوابم تکلیف سرمربی را مشخص می کنم. هرچند عجله نخواهم کرد اما نباید تیم را معطل نگه دارم تا تجربه تلخ سال گذشته تکرار شود.

رویانیان درباره جایگاه کمیته فنی در باشگاه پرسپولیس گفت: می خواهم شجاعانه بگویم که سال آینده به کمیته فنی قدرت دخالت خواهم داد. در فوتبال ایران این طور باب شده که مربی نمی پذیرد که در کمیته فنی پاسخگو باشد. حتی ضعیف ترین مربیان ایرانی هم چنین چیزی را قبول نمی کنند اما من اگر مربی بزرگی برای پرسپولیس بیاورم به او خواهم گفت که کارم فوتبال نیست و فوتبال را به عده ای کارشناس سپرده ام و شما باید در کمیته فنی پاسخگو باشید.

وی با انتقاد از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس گفت: من یک برادری را به کمیته آوردم، بعد که گل محمدی را انتخاب کردیم با من تماس گرفت و خیلی رک و صریح گفت تو باید من را سرمربی تیم می گذاشتی و از آن روز به بعد مدام علیه ما مصاحبه می کند. ما بیش از ۱۰۰ پیشکسوت داریم. نباید این طور باشد که یک نفر را که انتخاب می کنیم صدای ۹۹ نفر دیگر دربیاید. پییشکسوت ما باید حدود و ثغور و شان خود را بشناسد. مشکل ما این است که پیشکسوت ما فرهنگ تعامل ندارد، هم افزایی ندارد و آن وقت ما توقع داریم که بچه فوتبالیست ما تربیت شود! پیشکسوتان باید بپذیرند که دیگر امروز روز آن ها نیست. روز جوانان مملکت است. باید بگویم پیشکسوتان بزرگ ترین مشکل ما هستند.

رویانیان درباره نیمکت نشینی مهدی مهدوی کیا همزمان با حضور گل محمدی با وجود عملکرد بسیار خوبش در نیم فصل نخست گفت: اساسا افراد در سیستم ها نباید خیلی توقع منحصر به فردی داشته باشند. مهدوی کیا در نیم فصل اول قهرمان پرسپولیس بود. او در نیم فصل نخست نقش یک رهبر شایسته را ایفا کرد. اما در نیم فصل دوم این اتفاق نیفتاد. این اشکال از سوی سرمربی ما بوده یا هر کس دیگر، نباید اتفاق می افتاد. در دو ماه گذشته سنگینی خداحافظی مهدوی کیا روی تیم ما سایه انداخت. نه مهدوی کیا و نه هیچ کس دیگری نباید اجازه می دادند این اتفاق می افتاد و این بی سیاستی کادر فنی ما بود. من قبول دارم که کادر فنی ما نباید می گذاشت که بحث خداحافظی مهدوی کیا برایش به یک چالش تبدیل شود.

وی افزود: همین پیشکسوتان که این روزها مصاحبه می کنند و می گویند دل شان برای مهدوی کیا سوخته در این مدت هیچ کدام شام با گل محمدی تماس نگرفته اند. متاسفانه ما خوب حرف می زنیم اما حرف مان تا عمل مان فاصله زیاد دارد. رسانه های ما هم قدرت تحمل ندارند. کریم باقری و علی دایی خداحافظی کردند، برای کدام شان مراسم خداحافظی گرفتند. چقدر به بحث خداحافظی مهدوی کیا پرداختند؟ و دیدید که چگونه چند روز قبل و بعد از فینال جام حذفی خداحافظی مهدوی کیا همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داد. من و برادرم از قدیم عاشق مهدوی کیا بوده ایم ولی باید درست و متعادل رفتار کنیم. این اشتباه گل محمدی بود که به مهدوی کیا زمان کمی برای بازی داد. او می توانست ۱۵ دقیقه حداقل به مهدوی کیا بازی بدهد اما آقای پیشکسوت، کارشناس یا رسانه، اینقدر تند نروید. کدام اسطوره ما به صورت درست و حسابی از فوتبال خداحافظی کرد؟

رویانیان درباره خداحافظی علی کریمی هم گفت: خوب نیست که کریمی این طور از فوتبال خداحافظی کند. کریمی نگاه خوبی نسبت به من ندارد. البته ایرادی هم متوجه او نیست. او مثل بچه من است و رابطه قلبی با او دارم و هر کاری که بلد باشم برای او انجام می دهم. همان شبی که اعلام کرد از فوتبال خداحافظی کرده بیش از ۱۰ با او تماس گرفتم اما دو، سه موبایلی که از او داشتم خاموش بود. امیدوارم که او خداحافظی نکند.

وی در پایان بحث رفتنش از پرسپولیس را شایعه عنوان کرد و گفت: شایعه ای مطرح است که رویانیان می رود و این مسئله در روحیه بازیکنان فعلی ما و بازیکنانی که قصد جذب شان را داریم تاثیر می گذارد. اما باید بگویم من قصد رفتن ندارم مگر اینکه برکنارم کنند. اما قطعا اگر از پرسپولیس بروم پول را دست خودم نگه می دارم تا به بازیکنان باز هم پول بدهم!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات