ژوزه مورینیو با کوله باری از جنجال ها رئال را ترک می کند.

مورینیو در سه سال حضورش با رئال از اعضای درونی رئال گرفته همچون والدانو، توریل و کاسیاس درگیر شده تا با افراد بیرونی همچون تیتو ویلانوا. در این مطلب نگاهی می اندازیم به بیشتر جنجال های این مربی پرتغالی که هم خودش را به حاشیه برد هم تیم بزرگی مثل رئال مادرید را.

تحقیر پدرون لئون
پیش از بازی با اوسر، پدرو لئون در بین ۱۸ نفر اصلی نبود تا خبرنگاران سورپرایز شوند. او گفت: " طوری از پدرو لئون صحبت می کنید که انگار زیدان یا موراتاست. " در همان کنفرانس مطبوعاتی در مورد مانزانو گفت: " کی هست؟ "

اخراج مقابل مورسیا
اولین اخراجش در اسپانیا در بازی رئال - مورسیا در کوپا بود. او به پاراداس رومرو گفت: " برو به جهنم" و سپس اخراج شد. همین داور فصل بعد او را در بازی با ویارئال اخراج کرد.

شکایت به برنامه
به طور مداوم گلایه داشت که تیمش کمتر از بارسا استراحت می کند. " افرادی که برنامه می ریزند به ریش ما می خندند. " سپس خبرنگاری را که به قول خودش" حقایق" برنامه ریزی را نمی فهمید، " ریاکار" خواند.
والدانو، دستور برکناری
والدانو روز قبل از بازی سویا - رئال به دور از تیم سفر کرد. مورینیو اجازه حضور او در هواپیما و دسترسی به رختکن را نداد.

سیزده اشتباه کلوس
مورینیو پس از بازی - رئال - سویا در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و لیستی از سیزده اشتباه داور آراگونسی را رو کرد. او از این که تنها فرد در باشگاه است که اعتراض می کند، گلایه کرد.

هیگوائین، دعوا با پزشکان
" برخی می گفتند که عمل انجام نشود و حالا شش ماه او را نداریم. " مورینیو این گونه از تاخیر هیگوائین در عمل گلایه کرد. اشاره اش به اریک کاسرس بود، متخصصی که هیگوائین را در بارسلونا مورد معاینه قرار داده بود و توصیه کرده بود که عمل انجام نشود.

رد کردن شاهزاده آستوریاس
در کنفرانس مطبوعاتی گفت: " هیچ کس به مراسم شاهزاده آستوریاس نخواهد رفت. یک روز بعدش خورخه والدانو حرفش را رد کرد" ایکر در این مراسم شرکت می کند. " مربی پرتغالی این حرکت را یک رویارویی قلمداد کرد و اختلافش با والدانو تشدید شد.

دعوا با پرسیادو
" برخی تیمها مقابل بارسا بازیهایشان را وا می دهند. این کار در انگلیس محرومیت دارد" این را در مورد اسپورتینگ پرسیادو گفت. مربی اسپورتینگ هم او را آدمی بی بند و بار خواند. این دو ماه ها بعد با هم آشتی کردند.

جنگ با باشگاه در مورد خرید مهاجم
بنزما را دوست نداشت و گفت: " اگر مصدوم داشته باشیم، به مشکل می خوریم. " او حاضرشد که فصل را بدون مهاجم آغاز کند و گفت: " باید اقتصاد باشگاه را کنترل کنیم. " اما در ماه دسامبر، بنزما را زیر سوال برد: " بدون سگ، چاره ای نداریم که با گربه بجنگیم. " مصدومیت هیگوائین درگیری ها را بیشتر کرد: " فقط یک مهاجم دارم. برخی تیمها پنج تا دارند" یا این که" بنزما کمتر از کاروالیو و راموس گل زده است. " سپس آدبایور آمد اما در بازیهای بزرگ، کریستیانو مهاجم نوک شد، نه آدبایور یا بنزما.

فرار به سمت تیم ملی
مربی پرتغالی می خواست که به تیم ملی کشورش برود و دو بازی این تیم را به عهده بگیرد. باشگاه به او اجازه این کار را نداد تا اعتراض کند و بگوید: " من عملا در تعطیلات هستم، باید با سه بازیکن تمرین کنم. "

اخراج های عمدی در آمستردام
در آمستردام در سال ۲۰۱۱ جنجال به راه انداخت. از راموس و ژابی خواست تا به عمد کارت زرد بگیرند تا برای مرحله بعد کارت هایشان پاک شود. تئاتری که جنجال زیادی به همراه داشت و با جریمه ۱۲۰ هزار یورویی یوفا برای باشگاه و محرومیت یک جلسه ای خودش همراه شد.

سخنگوی جنجالی
تصمیم گرفت که آتش افروزی را به الادیو پارامس، سخنگویش بسپرد. پارامس به والدانو حمله کرد و گفت: " او می تواند در مورد رئال حرف بزند، نه مورینیو" و آلوس را با" الاغ" مقایسه کرد.

حمله به باشگاه در اوجوگو
" رئال ساختاری به اندازه اسمش ندارد. " و بدین ترتیب رئال را زیر سوال برد. ماه ها بعد سازمان باشگاه را عوض کرد و باعث برکناری والدانو شد تا خودش جایش را بگیرد.

چرا؟ چرا؟ چرا؟
پس از شکست به بارسا در چمپیونزلیگ گفت: چرا و چرا؟ اوربو، اشتارک، بوساکا، فریسک، ده بلیکر و… نمی دانم این به خاطر تبلغ یونیسف است یا چیز دیگر. پپ چمپیونزلیگی را برده که از بردنش احساس شرم می کنم.

چرا راموس تمدید کرد و په په خیر؟
" رئال نمی تواند په په را از دست بدهد و په په هم رئال را. باید هر چه زودتر قراردادش تمدید شود. " در حقیقت در محافل خصوصی از این که باشگاه به صورت سرخود قرارداد راموس را تمدید کرده اعلام ناراحتی کرد.

توهین به باشگاه مالاگا
او یک توهین شدید به باشگاه مالاگا داشت و گفت: " مرا نمی شود با پلگرینی مقایسه کرد چرا که اگر از رئال بروم، در باشگاهی مثل مالاگا مربیگری نمی کنم، بلکه به یک باشگاه بزرگ در انگلیس یا ایتالیا می روم. "

" بارسا با ایتورالده راحت است"
مدام از این که داوران معیار متفاوتی در برخورد با کریستیانو و مسی داشتند، گلایه می کرد. پیش از یکی از الکلاسیکوها از ایتورالده انتقاد کرد و گفت: " اگر به آمار نگاه کنیم، بارسا با ایتورالده راحت تر است و رئال نه. "

مادریدیستاهای تغییر چهره داده
در ماه اکتبر، در مصاحبه با رئال مادرید تی، ارزشهای جدید برای رئال تعریف کرد: " اقتدار جان دادن درون زمین است. مادریدیسموهای تغییر چهره داده زیادی را می بینم. " در دسامبر هم لالیگا را بی خیال شد و گفت: " بردنش غیرممکن است. "

حمله به یازده بازیکن
رئال در هتفه های اول به ختافه و سویا باخت تا مورینیو بگوید: " حواس ها پرت بود. باید ترکیب را عوض می کردم" یا این که" من تیمی نمی بینم" . راموس علیه او در آمد.
حمله به توریل و آکادمی
با مصدومیت اربلوا، کوئنت رائو و مارسلو، مورینیو ترجیح داد که مقابل سلتا و بورسیا از اسین در پست دفاع چپ استفاده کند و نه ناچو. سپس مانع از حضور توریل در تمرینات شد و او را زیر سوال برد.

زیر سوال بردن یک خبرنگار
فلورنتینو خواستار کاهش استرس شد اما چند ساعت بعد مربی پرتغالی، آنتون مائنا، خبرنگار رادیو مارکا را تست کرد و گفت: " من یک مربی درجه یک هستم و تو یک خبرنگار لعنتی! "

سواری گرفتن از کایخون
مورینیو مستایا را با یکی از عجیب ترین تصاویرش از زمان پیوستن به رئال ترک کرد. گل کریستیانو را با سواری گرفتن از کایخون که در حال گرم کردن خودش بود، جشن گرفت.

انتقاد از هواداران
در آغاز فصل دومش" هو" شد. فقط از دوآتشه ها تعریف کرد و جو برنابئو را مورد انتقاد قرار داد. در بازی رئال - بارسا در کوپا در مورد سوتهای هواداران گفت: " به صدای مادریدیسموها گوش نمی دهم. "

حمله به خدیرا مقابل لوانته
در بازی لوانته - رئال در سال ۲۰۱۲ پس از شکست گفت: " خدیرا در دام حریف بود. " بازیکن آلمانی با بایستروس برخورد کرد و اخراج شد. مربی پرتغالی یکی از اصول خود که انتقاد نکردن از بازیکنان به صورت عمومی بود را زیر سوال برد.

نیمکت نشینی ایکر در جام برنابئو
ایکر برای کاهش جو دشمنی با پویول و ژاوی پس از بازی سوپرکاپ جشن گرفت. مورینیو ناراحت شد و او را در جام برنابئو مقابل گالاتاسرای روی نیمکت نشاند. " آدان باید حس کند که آینده دست خودش است. " در آن بازی، به مندسی فرصت داد که چهار روز قبل خودش به کاستیا برده بود.

انگشت کردن توی چشم ویلانوا
اتفاقات آگوست فصل گذشته تاسف بار بود. در مقابل چشم ۵۰۰ میلیون بیننده، پس از تکل خشن مارسلو روی سسک، دعوا به راه افتاد. مربی پرتغالی از جایش بلند شد و انگشت توی چشم ویلانوا کرد. پس از بازی، مورینیو گفت که اصلا پیتو ویلانوا را به قول خودش نمی شناسد. هر دو توسط فدراسیون محروم شدند اما ویار محرومیتشان را بخشید. مورینیو پس از آن به طور رسمی" فقط از رئالی ها" عذرخواهی کرد. در بازی بعدی مقابل گالاتاسرای، برخی دو آتشه ها از او حمایت کردند و شعار" مورینیو، انگشتت راه را نشان می دهد" را در استادیوم نصب کردند، شعاری که باشگاه خیلی زود آن را حذف کرد. الادیو گفت: " مورینیو دلیلی ندارد که تاسف بخورد. "

منتظر ماندن برای داور در پارکینگ نیوکمپ
پس از حذف شدن توسط بارسا در جام حذفی، مورینیو که مدعی بود که بوسکتز، آبیدال و پویول سه پنالتی کرده اند منتظر داور در پارکینگ ماند. مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی گفت: " از داور صحبت نمی کنم. در رختکن هم به من گفته بودند که بردن در این جا غیرممکن است. " سپس در پارکینگ منتظر داور ماند و به او گفت: " برای خودت سیگار می کشی و می خندی. "

بارسا، بهترین در ۳۰ سال اخیر
" بارسا بهترین تیم ۳۰ سال اخیر است. " این را چند هفته پیش گفت. این در حالیست که در سال ۲۰۱۰ گفته بود: " بارسا یک محصول تمام شده است که فقط یک آپدیت می خواهد. "

باید دیگو لوپز را زودتر می آوردم
" در پایان فصل اولم باید دیگو لوپز را می آوردم. مشکل شخصی با دیگو لوپز ندارم. دیگو را دوست دارم و در صورت ماندنم همیشه بازی می کند. " این را پیش از بازی رئال -. ایادولید گفته بود.

شرکت نکردن در مراسم بهترین ها
در حالی که پرز، کاسیاس، کریستیانو، راموس، ژابی و مارسلو از رئال در مراسم توپ طلا در زوریخ شرکت کرده بودند، مورینیو در مادرید ماند و تمرین پسرش را دیده بود. قبل از این اتفاق گفته بود: " باید کار کنم. بازی مهمی در پیش دارم و به این مراسم نمی روم. "

همه پرسی مقابل اتلتیکو
مورینیو مقابل آلکویانو هو شد تا پیش از بازی با اتلتیکو در دور رفت شو به راه بیاندازد و بگوید: " هر کسی می خواهد مرا هو کند، ۴۰ دقیقه قبل از بازی در استادیوم خواهد بود. " در حقیقت در این زمان فقط ۵۰۰۰ هوادار در استادیوم بودند.

تخریب آدان
ایکر در لاروسالدا روی نیمکت نشست. آدان سه گل خورد. مورینیوگفت: " بهتر از ایکر است. " چند روز بعدش مقابل سوسیه داد اخراج شد و دیگر هم در رئال به استثنای بازی با ختافه و نیمه دوم مستایا حضور نداشت.

تنبیه په په به خاطر ابراز نظرش
په په پس از بازی رئال - وایادولید از ایکر حمایت کرد و گفت: " باید به او احترام گذاشت" مورینیو دو روز بعد گفت: " او مردی است که از کنار زده شدن توسط یک پسر بچه ۱۹ ساله ناراحت است. " په په دیگر در لیست قرار نگرفت.

تحریم کردن پادشاه
مورینیو روز جمعه حاضر نشد برای دریافت مدال نایب قهرمانی کوپا روی سکوها برود و کارانکا به جایش حضور یافت
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات