رئیس سابق فدراسیون قایقرانی گفت: مطمئن باشید از وزیر ورزش شکایت می کنم و تا آخر این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

احمد دنیامالی در نشست خبری امروز گفت: کسی که یک سال قبل عزل شده نباید مورد عنایت رسانه ها باشد اما مخاطبان ورزشی کف ثابتی دارند که همه نگاه می کنند. می خواهم در ابتدا درباره شرایط امروز ورزش صحبت کنم، شرایط ایران می تواند بهتر از این باشد. در ۸ سال گذشته از نظر منابع مالی هم دولت و هم مجلس عنایت کافی داشته اند اما از نظر عملکردی باورم این است که اگر تغییرات منطقی تر بود می توانستیم در سطح مدیریتی کارکرد بهتری داشته باشیم. در این مدت سه رئیس و وزیر داشتیم، نمی خواهم درباره عملکرد آنها صحبت کنم اما دولت آینده باید به دنبال افرادی باشد که از جنس ورزش باشند. افرادی را نیاورند که آزمون و خطا کند.

وی ادامه داد: اهالی ورزش مراقبت کنند کسی که می خواهد مسئولیت بگیرد از افراد ورزشی باشد و تحصیلات آکادمیک ورزش داشته باشد.

چشم انداز نشان می دهد کاندیداهای ریاست جمهوری این دیدگاه را دارند که ورزش را به اهالی اش بسپارند تا شاهد تحولات جدی تری در این عرصه باشیم.

*برای حضور قایقرانان در مسابقات جهانی همکاری می کنم

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره اینکه گفته می شود دنیامالی اجازه نداده تا ورزشکاران در مسابقات قهرمانی جهان و آسیایی شرکت کنند، اظهار داشت: من برای المپیک مکاتبه کرده ام تا بازیکنان مشکلی پیدا نکنند، درباره مسابقات جهانی کانادا هم آمادگی دارم تا ورزشکاران را ثبت نام کنم مشروط بر اینکه فدراسیون بخواهد چرا که من نمی دانم شرایط فنی چیست و چه کسی می خواهد اعزام شود یا مربی چه کسی است. من عضو هیئت ژوری هستم و تمام تلاشم را انجام می دهم قایقرانان ما با پرچم ایران شرکت کنند. با دوستان مان هم صحبت کردم، جواب مثبت می دهند تا با پرچم ایران در مسابقات شرکت کنیم.

دنیامالی افزود: مسابقات کانادا مهم است چراکه سهمیه المپیک جوانان توزیع می شود. سال گذشته آرزو حکیمی با صدم ثانیه مدال برنز را از دست داد. وی با کمک خانواده اش هم اکنون با مربی قبلی اش در ازبکستان تمرین می کند امیدواریم شرایط آمادگی اش به گونه ای باشد که برای مدال طلا خیز بردارد. پس از آن مسابقات قهرمانی آسیا در آبهای آرام را داریم. همه کارها به خوبی برگزار می شود تا ورزشکاران مهرماه با خیال راحت در مسابقات شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که یعنی اگر فدراسیون با شما تماس نگیرد شما قایقرانان را به مسابقات اعزام نمی کنید، عنوان کرد: اگر ندانم چه کسانی را باید به مسابقات بفرستم فدراسیون باید بگوید چند ورزشکار و مربی به مسابقات اعزام می کند اما حتی تماس شفاهی هم با من نداشتند. این اتفاق در حالی رخ می دهد که وزارت ورزش تمام تلاشش را برای پرونده سازی گذاشته است. من هم ابایی ندارم دوستان انتظار دارند دستشان را ببوسیم و با این همه فشار و دغدغه؛ حرفی هم نزنیم. من اعلام آمادگی کردم با یک تلفن استعفاء می دهم پس چرا برکنارم کردند و بعد متهم به فساد مالی شدم.

*من باعث شدم از تغییرات پی درپی جلوگیری شود

نایب رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی با اشاره به اینکه من از تغییرات پی درپی جلوگیری کردم، تصریح کرد: یک فاجعه می خواست رخ دهد اگر مقاومت من نبود اکنون رؤسای فدراسیون های ووشو، تکواندو، بسکتبال و والیبال هم جابجا شده بودند. خوشبختانه زورشان نرسید. در فوتبال هم می خواستند شخص دیگری باشد اما مجمع تصمیم دیگری گرفت. این تغییرات پی درپی غیر از آسیب و خدشه دار کردن وجهه ما در بین الملل چیز دیگری ندارد.

دنیامالی در پاسخ به این سؤال که ابراهیمی (سرپرست فدراسیون) گفته است هرکس قلبش برای ایران بتپد به ورزش کمک می کند، گفت: قلب دنیامالی هم اگر ضربانش بالا و پائین باشد می تپد. او می ترسد نام مرا ببرد چون تبعات دارد. ما هم تلاش می کنیم با هماهنگی فدراسیون لیست را آماده کنیم و ورزشکاران را به مسابقات اعزام کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که مسئولان کمیته می گویند به دنبال حل مشکل رؤسای برکنار شده هستیم و آیا با شما صحبتی شده است، عنوان کرد: آن زمان که ممنوع الخروج و ممنوع المعامله شدم دوستان کجا بودند که اکنون یادشان افتاده رئیس فدراسیونی هم وجود دارد. باید دعا کنیم دوستان سریعاً مجمع را برگزار کنند. اساسنامه کمیته بعد از تصویب در مجمع باید در هیئت وزیران هم مصوب شود. ببینید دوستان برای برگزاری مجمع چه قول هایی داده اند و چند زمانی را اعلام کرده اند اگر ما پذیرفته ایم عضو IOC هستیم، باید خودمان را تا زمانی که قوانین جهانی با حاکمیت مان مغایرت ندارد تطبیق دهیم.

*ساختاری وجود ندارد تا از کرسی ایرانیان دفاع شود

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: حدود دو سه ماه پیش انتخاباتی را در نایب رئیسی فدراسیون جهانی داشتیم و بهترین موقعیت را داشتم تا جایگزین یک استرالیایی شوم اما حمایت نشدم بنابراین لابی کردم تا دوست آفریقایی ام جایگزین شود. اساساً ساختاری وجود ندارد تا از ایرانیانی که در آسیا و جهان کرسی دارند حمایت شود در حالیکه در همه کشورها برای این کارها هزینه می کنند به عنوان مثال در کشتی خادم کاندید می شود اما برای رفتن به لندن مشکل ویزا دارد. دایی هم کاندید می شود اما کسی سراغی از او نمی گیرد. تا امروز هم هرکسی کار کرده قابلیت فردی خودش بوده است.

*علاقه ای به وزیر شدن ندارم

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می شود اگر قالیباف رئیس جمهور شود شما گزینه وزیر ورزش هستید، خاطرنشان کرد: من بازنشست شدم و امکان بازگشتم به دولت سخت است، علاقه ای هم به این کار ندارم. ارزش کار یک رئیس فدراسیون بیشتر از وزیر نباشد، کمتر نیست. در فدراسیون کار تولیدی و در وزارت ستادی است. من هم علاقه دارم در کار تولیدی باشم.

دنیامالی درباره رد صلاحیتش در شورای شهر گفت: مورد خاصی نیست اگر رد صلاحیت شوم پیگیری می کنم اما آنچه که گفته اند این است که شما مشکلی ندارید و تأئید صلاحیت می شوید تا زمانی که نامه به دستم نرسد نمی توانم چیزی بگویم.

*بزرگترین مشکل ورزشی ها بی اعتمادی به یکدیگر است

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی درباره اینکه شما از سجادی در مجلس برای پست وزیری دفاع کردید اما او شما را برکنار کرد، تصریح کرد: رد صلاحیت سجادی ارتباطی به ورزشی بودنش ندارد. جدای از عملکرد سجادی ما در آن زمان دوران سخت اقتصادی داشتیم و ارزش پول ملی کشور افت شدیدی پیدا کرده بود اما مطمئن هستم نمایندگاه مجلس نگاه رد یک شخص ورزشی را نداشتند اما آنها در آینده به فرد ورزشی اعتماد می کنند. بزرگترین مشکل ورزشی ها این است که به یکدیگر بی اعتماد هستند.

ما اگر یک نیروی ورزشی با تحصیلات آکادمیک داشته باشیم بهتر از این است که یک مدیر قوی با تحصیلات بدون ورزشی داشته باشیم چرا که زمان می برد تا او الفبای ورزش را بشناسد این به ضرر ورزش است. مهمترین وظیفه وزیر ورزش بحث همگانی است انتظار ما از وزیر ورزش آینده این است که کار سیستمی و ساختاری انجام دهد.

دنیامالی خاطرنشان کرد: اگر یک تیم تشکیل دهیم تا شاخصه های وزیر را مشخص کند و بر این اساس چندین نفر را به رئیس جمهور پیشنهاد دهد اینگونه بهتر است.

*جای سجادی بودم به ورزش باز نمی گشتم

دنیامالی درباره اینکه آیا از حمایت تان از سجادی پشیمان نیستید، اظهار داشت: چون سجادی نیست درست نیست درباره او صحبت کنم. همه وقتی دیدند یک ورزشی برای وزارت ورزش انتخاب شده خوشحال شدند. حالا که مجلس رأی نداد من جای سجادی بودم بر نمی گشتم. حوزه ورزش خصوصاً معاون وزیر کار سختی است اما اگر وی با رسانه ها تعامل داشته باشد کارش راحت تر است.

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سؤال که اگر کمیته از شما بخواهد برای حل مشکل ورزش استعفا کنید آیا این کار را قبول می کنید، تصریح کرد: من استعفا نکردم و استعفا نخواهم کرد.

کریم صفایی را ۱۵ روز در زندان نگه می دارند این یعنی چه؟ صفایی فرزند جنگ و نظام است. همان اندازه که من اشتباه دارم شاید او کمتر از من اشتباه داشته باشد. برخورد اینگونه با مدیران ورزشی درست نیست. دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بنابراین بهتر است دوستان دخالتی در انتخابات کمیته ملی المپیک نداشته باشند.

دنیامالی در ادامه با بیان اینکه از وزیر ورزش شکایت می کنم گفت: حتماً این کار را انجام می دهم باید بدانم تصمیمات فردی جایی در ورزش ندارد هرکسی که می آید باید مجمع او را برکنار کند. من ریگی در کفشم نیست بنابراین حاضرم برای دفاع از شرافتم هرکاری انجام دهم.

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که فدراسیون ها بهتر است زیر نظر کمیته ملی المپیک باشند و ادامه داد: فدراسیون های المپیکی و فدراسیون های ورزش قهرمانی باید از یک جا بودجه بگیرند آنها از دو جا بودجه می گیرند و آن هم درست و حسابی نیست. اینکه دوستان مطرح می کنند چون دولت بودجه می دهد پس حق عزل و نصب دارد حرف حرفه ای نیست، همه دولت ها به کمیته و فدراسیون ها کمک می کنند اما دخالت نمی کنند. هر اتفاقی هم بیفتد مسئول کمیته است نه وزیر ورزش.

*برگردم جایی بهتر از قایقرانی سراغ ندارم

وی در پاسخ به این سؤال که شنیده شده وزارت ورزش، ابراهیمی را با تأئید شما آورده تا در آینده شما به قایقرانی بازگردید گفت: او در زمان من عضو هیئت رئیسه بوده و برایش احترام قائلم. ابراهیمی دوست ندارد بگوید از دوستان ماست اما اگر یک وقتی برای برگشتن فرصت باشد جایی بهتر از قایقرانی سراغ ندارم. الان هم فکر می کنم یک ماه مرخصی رفته ام و در این مدت ضعف هایم را دیده ام. حضور ابراهیمی با هماهنگی من نبوده و اگر آنها می خواستند با من هماهنگ کنند از من شکایت نمی کردند.

وی در پایان درباره حمایت از ملوان که به چه صورت است عنوان کرد: زادگاهم در انزلی است و دلم برای ملوان می سوزد اما علاقه ای به کار مدیریتی ندارم. وقتی می بینم فضای فوتبال پر از تهمت است سراغ آن نمی روم بنابراین در قایقرانی کار می کنم که محیط خوبی دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات