رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تبریک به تیم های راه یافته به جام جهانی گفت: ایران بار دیگر نشان داد از قدرت های آسیا است.

شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه به ایران، کره جنوبی و استرالیا برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تبریک گفت.

این سه تیم به ژاپن که قبلا صعود خود را مسجل کرده بود، ملحق شدند. ایران با نتیجه یک بر صفر کره جنوبی را در آخرین بازی مرحله گروهی شکست داد تا صدرنشین گروه A شود؛ در حالی که استرالیا صعودش را با پیروزی یک بر صفر مقابل عراق قطعی کرد. ازبکستان با نتیجه ۵ بر یک قطر را در کوبید اما با اختلاف یک گل در تفاضل گل نسبت به کره صعود مستقیم به جام جهانی را از دست داد و اکنون باید با اردن بازی کند که با نتیجه یک بر صفر عمان را شکست داد تا پنجمین تیم آسیا لقب بگیرد.

دو تیم سوم هرگروه (ازبکستان و اردن) باید ششم و دهم سپتامبر در دو بازی رفت و برگشت با یکدیگر دیدار کنند و برنده در رقابتی بین قاره ای در ماه نوامبر با تیم پنجم آمریکای جنوبی دیدار می کند و تیم برنده راهی جام جهانی خواهد شد.

شیخ سلمان گفت: می خواهم به سه تیمی که با شایستگی جواز حضور در رقابت های جام جهانی را گرفتند، تشکر کنم. مایه خوشحالی است که رقابت ها در آسیا در حال پیشرفت است و این سه تیم در آخرین روز توانستند راهیابی خود را به جام جهانی قطعی کنند.

وی ادامه داد: ایران پس از غیبت در جام جهانی ۲۰۱۰ یک بار دیگر نشان داد که یکی از قدرت های آسیا است. کره جنوبی موفق ترین تیم آسیا در تاریخ جام جهانی است و من امیدوارم که آنها در نهمین حضورشان در این مسابقات در برزیل بهتر از دوره قبل ظاهر شوند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: استرالیا از زمان پیوستن به AFC در سال ۲۰۰۶ به یکی از قدرت های برتر فوتبال آسیا تبدیل شده است و من مطمئنم که آنها سال آینده در برزیل فرصتی برای اثبات این مدعا خواهند داشت.

وی افزود: همچنین دوست دارم به ازبکستان و اردن در بازی های رفت و برگشتشان بهترین آروزها را داشته باشم و امیدوارم که بهترین تیم نماینده آسیا در رقابت پلی آف بین قاره ای باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات