نیما عالیمان با بیان اینکه به سختی تمرین می کند تا بتواند در مسابقات جهانی به صعود تیم ملی تنیس روی میز از رده سی و سوم کمک کند، گفت: به همراه نوشاد همچنان در پارکینگ منزل شخصی مان تمرین می‏ کنیم، چون سالن نداریم. آقای علیدخت هم به صورت تلفنی نکات لازم را به ما اعلام می‎کند.

نیما عالمیان با تاکید بر اینکه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و بازگشت به کشور همچنان تمریناتش را به شدت پیگیری می کند، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است من و برادرم در مسابقات اوپن برزیل شرکت کنیم. این مسابقات طی دو سه هفته آینده برگزار می شود، به همین دلیل بلافاصله پس از بازگشت از کره جنوبی تمریناتم را از سر گرفتم.

وی با بیان اینکه همراه با برادرش نوشاد و امین میرالماسی تمرین می کند، افزود: همچنان در پارکینگ منزل شخصی مان تمرین می‏ کنیم، چون سالن نداریم. کارهای بدنسازی را خودمان انجام می دهیم و آقای علیدخت هم به صورت تلفنی در مورد بازی تنیس روی میز گوشزدهای لازم را به ما می‎ کند. در کل تقریبا روزی ۶ - ۵ ساعت تمرین می‏ کنیم اما فکر می‎ کنم برای ما که هدف اصلی‏ ‎ مان مسابقات جهانی سال آینده (ژاپن) است، این میزان ساعت تمرین کم است و باید حداقل ۸ - ۷ ساعت تمرین روزانه داشته باشیم.

پینگ پنگ باز ۲۰ ساله ایران تاکید کرد: هدف اصلی من و دیگر بازیکنان مسابقات جهانی ژاپن است که در بخش تیمی برگزار می‏ ‏ شود. تیم ایران در حال حاضر در رده سی و سوم جهان است و باید بتوانیم در این مسابقات صعود ۷ - ۶ پله‏ ‏ ‎ ای داشته باشیم. حتی نیم نگاهی به صعود به دسته اول داریم. بنابراین سخت تمرین می کنیم اگر چه نیاز داریم تا زمان مسابقات جهانی در رقابت‏ های بین‏ ‏ المللی زیادی شرکت کنیم.

وی ادامه داد: فدراسیون باید به گونه ای برنامه ریزی کند که در این یک سال بتوانیم ۶ - ۵ سفر خارجی داشته باشیم اگرچه کمبود بودجه کار را سخت کرده است. در واقع ما در حد توان تلاش می کنیم اما کمبود بودجه مشکل ساز شده است. درحالیکه برای رسیدن به اهداف مان علاوه بر حضور بین‏ ‎ المللی، به حریف تدارکاتی هم نیاز داریم. در هر صورت فعلا سخت تمرین می کنیم.

" البته مسابقات اوپن برزیل هم باید فرصت خوبی برای آماده سازی بیشتر باشد. اینطور نیست" ؟ ، عالمیان در پاسخ به این پرسش گفت: بله؛ امیدوارم حضور در این رقابت‎ ها تجربه خوبی برای مان داشته باشد. به خصوص برای من که در هر دو رده سنی بزرگسالان و امیدها شرکت می کنم. سطح مسابقات بالاست اما فکر می کنم برای نتیجه گیری و حتی کسب مقام در رده سنی امیدها شانس داشته باشم. در هر صورت از این فرصت استفاده می کنم به خصوص اینکه می‎ تواند در رنکینگ هم تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: البته این را بگویم که رنکینگ جهانی و رده بندی بازیکنان در هیج جا به اندازه ایران مهم نیست. بازیکنان خارجی به اندازه ما به رنکینگ اهمیت نمی‎ ‏ دهند. البته رنکینگ جهانی مهم است اما نه به اندازه‎ ای که برای ما ایرانی‏ ‎ ها مهم است. اگرچه در ایران هم بیشتر برای خراب کردن بازیکنان به رده بندی رجوع می کنند!

پینگ پنگ باز ۲۰ ساله ایران همچنین در مورد مسابقات قهرمانی آسیا و عنوان هشتمی تیم ملی در این رقابت ها گفت: تیم ملی بعد از ۱۹ سال وارد هشت تیم برتر آسیا شد و در رده هشتم قرار گرفت. البته بعضی ها نتیجه به دست آمده را نادیده می گیرند و می گویند کار خاصی انجام نداده‏ اید اما واقعیت این است که با ما کمترین هزینه و تمرین هشتم شدیم. در جریان مسابقات هم خوب کار کردیم. ما باید هنگ کنگ را می بردیم اما نوشاد به خاطر چند بازی نزدیکی که انجام داده بود، برای این بازی خسته بود و نتوانست نتیجه خوبی بگیرد.

وی تصریح کرد: اگر نوشاد در این بازی خوب کار می کرد، می توانستیم حتی پنجم یا ششم شویم. به خصوص اینکه نتیجه بازی با هند را هم خیلی نزدیک واگذار کردیم.

عالمیان در عملکرد خود در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی جهان هم اظهار داشت: من در دومین بازی با بازیکن تایوانی که نفر ششم جهان است، بازی کردم و با متحمل شدن شکست حذف شدم. در کل از عملکرد خودم راضی هستم.

وی با بیان اینکه تیم ملی تنیس روی میز یکدست است به صحبت های سرمربی این تیم که گفته بود به بازیکن خاصی وابسته نیستیم، اشاره کرد و یادآور شد: به هر حال برادرم نفر اول و نقطه قوت تیم است. در بین ملی پوشان انتظارات از او بیشتر است که البته خیلی هم خوب نیست چون باعث می شود فشار روانی روی نوشاد زیاد شود و این مسئله روی کارش تاثیر می گذارد.

ملی پوش تنیس روی میز تصریح کرد: سطح بازی نوشاد خیلی بالاست. استعداد نوشاد خیلی بیشتر از من است. شاید او با روزی سه چهار ساعت تمرین بتواند در مسابقات نتیجه بگیرد اما من باید دو برابر او تمرین کنم تا نتیجه بگیرم. با این اوصاف اینکه بخواهم روزی خودم را به سطح نوشاد برسانم خیلی سخت است. در هر صورت نوشاد رقیبت من است همان طور که اخلاق پسند، احدی و طاهرخانی را رقیبان خود می دانم.

وی با بیان اینکه وضعیت سربازی اش نامشخص است، یادآور شد: نوشاد هم با این مشکل روبرو است در حالیکه انتظار داریم مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند. فکر می‎ کنم این کمترین درخواست برای یک سرباز قهرمان باشد. با توجه به تمرینات فشرده و همیشگی که داریم اگر از سربازی معاف شویم، عالی است اگر هم نه حداقل مدت آن را کم کنند. فقط اینکه زودتر تکلیف مان را مشخص کنند.

نیما عالمیان در پایان با امیدواری از اینکه بتواند در المپیک آتی حضور داشته باشد، گفت: امیدواری روزی برسد که بتوانم در المپیک یا میادین بزرگی مانند آن صاحب مقام شوم اگرچه با این شیوه تمرین نمی توان خیلی امیدوار بود. باید حریف تمرینی بزرگ داشته باشیم و در رویدادهای متوالی شرکت داشته باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات