حضور برخی افراد متفرقه در راهروهای مجلس شورای اسلامی برای بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی، کاندیداها را دچار مشکل کرده است!

بعد از معرفی وزرای پیشنهادی توسط دکتر حسن روحانی، بازار رفت و آمد نامزدها به مجلس شورای اسلامی برای تشریح برنامه ها و ارائه نقطه نظراتشان مدام داغ و داغ تر می شود، اما در شرایطی که وزرای پیشنهادی باید برای اثبات خود و برنامه هایشان تلاش کنند، حضور برخی افراد با عنوان" مدعوین وزرای پیشنهادی" در مجلس، کار برخی کاندیداها را مختل کرده و مشکلاتی را برایشان به وجود آورده است.

در همین رابطه هم ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان انتقاداتی را مطرح می کند و معتقد است که حضور همراهان وزرای پیشنهادی در راهروهای مجلس شورای اسلامی موجب تحت تاثیر قرار گرفتن نمایندگان می شود.

نکته جالب توجه در این میان این است که این افراد در روزهایی که کاندیداهای پیشنهادی برای قانع کردن نمایندگان به مجلس می روند، به واسطه چه کسانی اجازه حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا می کنند و اساسا به دعوت چه کسانی می توانند وارد خانه ملت شوند؟ ! سوال دیگری که به ذهن می رسد این است که چطور این همراهان بدون داشتن هیچ گونه دعوتی از سوی وزرای پیشنهادی بلیت حضور در جلسات کمیسیون ها و فراکسیون ها را در دست دارند و در یک اتاق و دور یک میز با کاندیداها می نشینند و از نزدیک در جریان تشریح برنامه هایشان قرار می گیرند؟ ! و یا حتی به وزرای پیشنهادی دست یاری دراز می کنند و از آنها می خواهند که رخصت بدهند تا برنامه هایشان را برای وزارتخانه های مورد نظر بنویسند!

چهارشنبه گذشته مسعود سلطانی فر، وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان که به همراه هیاتی برای تشریح برنامه هایش به مجلس رفته بود، به افرادی در مجلس برخورد که خودشان را مدعو سلطانی فر قلمداد می کردند. در تیم همراهی کننده ی او، محمدرضا داورزنی، محمدرضا پولادگر، کیومرث هاشمی و امیررضا خادم حضور داشتند، با این حال برخی از مدیران و دلالان فوتبالی مدعی بودند که از سوی وزیر دعوت شده اند تا او را در جلسات مجلس همراهی کنند.

تا جایی که یکی از دلال های معروف فوتبال احتمالا از طریق یکی از مدیران سابق باشگاه ها در جلسه چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حاضر شده، مدام نزد وزیر پیشنهادی رفته و می گفت که می خواهد سلام فلان مربی یا بازیکن را به سلطانی فر برساند!

ندیمی نماینده مردم لاهیجان، در این رابطه می گوید: " برخی دلالی شغلی می کنند و نمایندگان را به نوعی وسیله رسیدن به اهداف خودشان کرده اند. "

حضور همراهان بی دعوت تنها به دلالان فوتبال ختم نشد. یکی از مدیران ورزشی هم اعلام کرده با دعوت وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی رفته و در جلسات حضور پیدا کرده است. این در حالی است که که سلطانی فر چنین دعوتی را رد کرده و گفته که مدعوینش تنها داورزنی، پولادگر، هاشمی و خادم بوده اند و به جز این نفرات از کسی نخواسته که در مجلس شورای اسلامی همراهی اش کنند. نماینده مردم لاهیجان در خانه ملت پیشنهاد کرده که همراهان وزیر به یکی دو نفر کاهش پیدا کنند و از تردد دهها نفر به اسم همراهان وزرای پیشنهادی به مجلس جلوگیری شود.

حضور این افراد در مجلس شورای اسلامی باعث ایجاد اختلال در کار وزرای پیشنهادی شده تا جایی که کاندیداها به مسئولان ذیربط در مجلس اعتراض کردند و خواستار تدابیر امنیتی بیشتری برای جلوگیری از ورود این دسته از افراد به مجلس شدند که با موافقت مسئولان مربوطه در مجلس قرار است، از این پس سخت گیری بیشتری برای ممانعت از ورود افراد بدون دعوت به مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد.

ندیمی در این رابطه با استناد به مواردی از آیین نامه مجلس ادامه می دهد: " حضور افرادی که به نام همراهان وزرا در مجلس تردد می کنند و ارتباطی به کاندیداها ندارند، بیانگر این است که یا می خواهند نمایندگان را تحت فشار قرار دهند و یا اطلاعات اشتباه به مجلس بدهند، بنابراین برای جلوگیری از بروز هر اشتباهی باید دقت کرد. "

به گزارش ایسنا، نکته عجیب و تامل برانگیز این است که در شرایطی که ورود و خروج به مجلس شورای اسلامی از نظر امنیتی دشوار است، چگونه برخی به راحتی به خانه ملت مراجعه می کنند و حتی در کمیسیون های تخصصی نیز شرکت می کنند؟ !
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات