تاج:

رئیس سازمان لیگ گفت: از قلعه نویی، فتح الله زاده، ماجدی و باشگاه استقلال تشکر می کنم که قبول کردند روز یکشنبه با راه آهن بازی کنند.

مهدی تاج در جمع خبرنگاران در سازمان لیگ اظهار داشت: ابتدا باید از تمام عواملی که کمک کردند معنی واقعی لیگ تحقق پیدا کند و بازی ها به صورت رفت و برگشت انجام شود، تشکر کنم. بازی های استقلال و پرسپولیس با نفت در ورزشگاه تختی انجام می شود، از دایی و رویانیان هم تشکر می کنم که حقوق میزبان را به رسمیت شناختند و خوشحالم که باخت را به میزبانی و ورزشگاه میزبان ربط ندادند.

وی ادامه داد: سازمان لیگ از حقوق میزبان دفاع می کند، ضمن اینکه یک تشکر ویژه هم از قلعه نویی، ماجدی، فتح الله زاده و استقلال داشته باشم که قبول کردند روز یکشنبه با راه آهن بازی کنند. استقلال چون چهارشنبه در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد، جمعه در لیگ به میدان نرفت و به این دلیل روز یکشنبه بازی می کند. از استقلالی ها به خاطر همکاری با سازمان لیگ تشکر می کنم.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به جلسه ای که امروز برگزار کرده، گفت: نشستی با کاظمی و بهروان داشتیم و قرار شد از این به بعد درخواست هیچ باشگاهی برای تغییر زمان بازی پذیرفته نشود. اگر قرار بود درخواستی را اجابت کنیم، این درخواست استقلال بود که باید اجابت می شد. بنابراین از این به بعد هیچ درخواستی را از باشگاه ها برای تغییر زمان بازی نمی پذیریم. خود قلعه نویی به من زنگ زد و درخواست داشت که زمان بازی آنها تغییر کند اما با وجود موافقت مسئولان راه آهن نیز سازمان لیگ تصمیم گرفت با این درخواست هم موافقت نکند تا دیگر باشگاهی درخواست تغییر زمان بازی را ندهد. بنابراین بعد از اینکه باشگاه های ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی هایشان آغاز شد، دیگر نمی توان بازی ها را به فاصله ۶،۷ روز برگزار کرد و باید بازی ها هر ۴ روز یک بار انجام شود و ما محکم پای این تصمیم ایستاده ایم، امیدوارم فردا هم شاهد یک بازی خوب باشیم.

تاج تصریح کرد: البته صدا و سیما درخواست منطقی از سازمان لیگ داشت اینکه بین دو نیمه اذان مغرب پخش شود و آنهایی که دوست دارند نماز اول وقت بخوانند، این کار را انجام دهند و صدا و سیما هم اذان را پخش کند. در زمان شاه هم ما دوست داشتیم که اذان پخش شود و این اعتقاد قلبی و شخصی همگی ما است که اذان بین دو نیمه بازی باشد. تنها پاشنه آشیل سازمان لیگ همین تغییر زمان بازی ها بود وگرنه در اختتامیه و افتتاحیه و سایر کارها، سازمان لیگ تمام کارهایی را که باید انجام داده است.

تاج با اشاره به مقایسه ایران و اروپا عنوان کرد: با وجود آنکه می دانیم در برخی استان ها مشکلات پروازی وجود دارد و ممکن است یک استان فقط یک پرواز در هفته داشته باشد، اما تغییر زمان بازی ها امکان پذیر نیست. در اروپا فاصله پروازها بسیار کوتاه است، هلند و اسپانیا از نظر پهناوری در مقایسه با ایران کشور کوچکی هستند.

رئیس سازمان لیگ همچنین از تغییر نام این سازمان خبر داد و گفت: از این پس سازمان لیگ مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول، دوم و سوم هم هست، بنابراین سازمان لیگ آزادگان هم در ما ادغام می شود و ما دیگر سازمان لیگ برتر نیستیم بلکه سازمان لیگ فوتبال ایران هستیم. امیدوارم باشگاه های بدهکار وضعیت خود را مشخص کنند. بنابر این اگر لیگ دسته اول را نمی توان با ۲۶ تیم برگزار کرد، شاید تعداد تیم های لیگ را کاهش بدهیم و لیگ دسته اول را در یک گروه ۱۰ یا ۲۰ تیمی برگزار کنیم. باشگاه های بدهکار اجازه حضور در جام حذفی و لیگ را نخواهند داشت، شاید لیگ را در یک گروه برگزار کنیم تا فضا بهتر شود. ضمن اینکه می خواهیم مشکلاتی که در لیگ دسته اول در گذشته وجود داشت را به حداقل برسانیم و مدیرعامل، سرمربی و سرپرست تیمی دیگر با بازیکن حریف تماسی نداشته باشد. باید این مسائل را نهادینه کنیم. از تمام رسانه ها و افرادی که تلاش کردند تا اتفاقات مثبت در فوتبال جا بیفتد، تشکر می کنم. تغییر زمان بازی ها فشار زیادی حتی به روزنامه ها وارد کرد. برخی از روزنامه ها از این بابت از ما گله کردند.

تاج در پاسخ به سؤال مدیر رسانه ای باشگاه راه آهن که چرا از استقلال بابت انجام برنامه تشکر می کند تیمی که ۴۰ میلیارد تومان هزینه می کند که دیگر نباید اعتراض کند، گفت: اطلاعاتی که من دارم این نیست، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از نظر مالی از مظلومترین باشگاه های ایران هستند. من در مقطعی با طلبکاران آنها روزانه سرو کار داشتم و از این بابت از استقلال تشکر کردم که وقتی درخواست این تیم که نماینده ایران در آسیاست، رد می شود دیگر هیچ باشگاهی چنین درخواستی را انجام ندهد. امیدوارم بازی خوبی بین استقلال و راه آهن برگزار شود و از این بابت از باشگاه ها تشکر می کنم که نتایج خود را چه برد، چه باخت و چه مساوی را متوجه سازمان لیگ و عوامل برگزاری لیگ نمی کنند. امیدوارم هر تیمی که مستحق پیروزی است به آن برسد.

تاج در مورد ورزشگاه تختی و ایرادهای این ورزشگاه گفت: دو ایراد به ورزشگاه تختی وارد است، اول نور ورزشگاه که البته استاندارد است ولی می تواند بیشتر شود و دوم جایگاه خبرنگاران و VIP که این دو خیلی در یکدیگر ادغام شده بودند و خبرنگاران آزادی عمل نداشتند ممکن است خبرنگاران بخواهند در برخی صحنه ها عکس العمل نشان دهند یا خبر را عکس ارسال کنند که خیلی نزدیک با افراد حاضر در VIP بودند. اینکه گفته می شود چمن ورزشگاه خوب نبود، این دیگر چمن تیم میزبان است همانطور که ممکن است در گهر، اهواز و ملوان هم چمن خوب نباشد، پس باید به حق میزبانی احترام بگذاریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات