سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران پس از مشخص شدن قرعه این تیم در جام جهانی می گوید اگر تیمش مقابل تیم آرژانتین سربلند ظاهر شود و نتیجه خوبی بگیرد، از گروه صعود می کند. وی همچنین هدف تیم نوجوانان ایران را کسب نتایجی بهتر از موفقیت بدست آمده در جام جهانی ۲۰۰۹ نیجریه عنوان و ابراز امیدواری کرد شرایط برای آماده سازی بهتر ملی پوشان ایران فراهم شود.


علی دوستی مهر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص قرعه کشی مسابقات جام جهانی نوجوانان ضمن بیان مطلب فوق گفت: به هر صورت تمام تیم ها که در جام جهانی حضور دارند، تیم های قدرتمند قاره های خود بوده و هیچ تیم ضعیفی در این مسابقات شرکت نمی کند. البته بعضی از این تیم ها مانند آرژانتین اسم بزرگی دارند و تا بتوان نام آنها را برای بازیکنان جا انداخت، نیاز به زمان دارد.

ایرانی ها مرد روزهای سخت هستند
وی با اشاره به اینکه بازیکنان ایرانی مرد روزهای سخت هستند، ادامه داد: ما تا به امروز اردوها و برنامه های آماده سازی خوبی را برگزار کردیم و طبق مذاکراتی که آقای نبی در امارات با مسئولان تیم ها داشته اند، قرار شد با تونس و ونزوئلا در بندرعباس یا کشور قطر بازی کنیم.

امیدواری به قطعی شدن اردوی آلمان
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران خاطرنشان کرد: آقای نبی هم تاکید دارد پیش از حضور در جام جهانی حتما باید تیم نوجوانان ایران اردویی را در اروپا برگزار کند، به همین خاطر امیدواریم اردوی ما در آلمان قطعی شود و تیم نوجوانان از روز ۳۱ مرداد تا ۱۰ شهریور در این کشور حضور یافته و ۵ یا ۶ بازی تدارکاتی با تیم های آلمانی انجام دهیم.

حضور در جام جهانی با آمادگی کامل
وی اضافه کرد: قطعا بازی های تدارکاتی باعث می شود، شبیه سازی خوبی با تیم های هم گروهمان انجام دهیم، ضمن اینکه همچنان تاکید دارم تیم نوجوانان ایران برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی باید در زمان باقیمانده بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشد تا با آمادگی کامل در این رقابتها شرکت کند.

اهمیت بازی نخست
دوستی مهر همچنین در مورد حریفان ایران در مرحله گروهی اظهار داشت: همه تیم ها شرایط و جذابیت خودشان را دارند اما در چنین تورنمنت هایی بازی اول بسیار مهم است؛ نه برای ایران بلکه برای همه تیم ها حتی این مسئله در مسابقات رده های بزرگسالان هم وجود دارد.

نتیجه گیری برابر آرژانتین برای صعود
سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران همچنین تاکید کرد: از زمان قرعه کشی تمام تلاش و فکرمان مشغول برنامه ریزی روی تیم نوجوانان آرژانتین است و اگر بتوانیم مقابل این تیم سربلند ظاهر شویم و نتیجه خوبی بگیریم، از گروهمان صعود خواهیم کرد.

بستن پرونده صعود در دو بازی نخست
وی در مورد برگزاری آخرین دیدار ایران در شهر العین یادآور شد: همه تلاش مان این است که در دو بازی نخست پرونده مان برای صعود به مرحله بعدی را ببندیم، ان شاء الله در بازی های اول و دوم نتیجه خوبی به دست آوریم تا نتیجه بازی سوم آنقدر برایمان تاثیرگذار نباشد. باز هم تاکید می کنم تمام برنامه ریزی ما روی بازی نخست است زیرا موفقیت مقابل آرژانتین راهمان برای صعود به مرحله بعد را هموار می کند.

حضور ایرانی ها در دبی به سود تیم جوانان
دوستی مهر در مورد برگزاری این مسابقات در شهر دبی که ایرانی های زیادی در آن زندگی می کنند، اظهار داشت: قبل از قرعه کشی هم دوست داشتیم مسابقات گروه ما در شهر دبی برگزار شود زیرا حضور ایرانی های بسیار در این شهر یک امتیاز بزرگ برای تیم نوجوانان است.

صعود به مرحله بعد با حمایت ایرانی ها
وی در این خصوص اضافه کرد: قطعا حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه برای تشویق تیم ملی روحیه بازیکنان تیم نوجوانان که به نوعی برادران یا فرزندان آنها محسوب می شوند، را بالاتر بوده و شانس تیم ملی ایران برای موفقیت در این بازی ها و صعود به مرحله بعد را افزایش می دهد.

احتمال درخواست برزیلی ها برای بازی تدارکاتی
با توجه به اینکه برزیل با امارات روبرو شده و احتمال اینکه آنها بخواهند برای شبیه سازی با تیم امارات با ایران بازی کنند، بسیار زیاد است. سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران در این خصوص اظهار داشت: من هم با این موضوع موافقم و احتمال این وجود دارد که برزیلی ها به ما درخواست بازی بدهند اما همه چیز به سیاست گذاری فدراسیون بستگی دارد. تنها چیز مهم برای ما انجام اردوی تیم نوجوانان در آلمان است که قطعا در روند تیم تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

هدفمان کسب نتیجه بهتر از نیجریه
وی در مورد اینکه هنوز هم معتقد است تیم نوجوانان می تواند در جمع چهار تیم برتر جام جهانی قرار بگیرد، تاکید کرد: از روزی که تمرینات تیم نوجوانان را آغاز کردیم وعده ما با بازیکنان این بود که نتایج این تیم بهتر از نتایج تیم نوجوانان در جام جهانی نیجریه باشد. قطعا تلاشمان را برای رسیدن به این هدف انجام می دهیم و بازیکنان هم با تمام توان در مسابقات شرکت خواهند کرد.

کسب اطلاعات از حریفان با یاری فوتبال دوستان
دوستی مهر با بیان اینکه امیدوار است بازیکنان ایرانی با غیرت و رشادت خود می توانند کارهای بزرگ انجام دهند، در پایان گفت: من از تمام کسانی که می توانند با تهیه CD تیم های آرژانتین، کانادا و اتریش به ما جهت شناخت بیشتر این تیم ها کمک کنند یاری می طلبم زیرا این تیم برای همه مردم ایران و کمک های آنها می تواند به موفقیت این تیم و شادی مردم ایران کمک بسیاری بکند.
تیم فوتبال نوجوانان ایران در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی زیر ۱۷ سال در گروه E با تیم های آرژانتین، کانادا و اتریش همگروه شد. شاگردان دوستی مهر در نخستین بازی خود در این رقابتها روز شنبه بیست و هفتم مهرماه به مصاف تیم نوجوانان آرژانتین می روند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات