برنامه نود دوشنبه شب بیشتر به اتفاقات رخ داده در بازی سپاهان و پرسپولیس و مسائل پشت پرده داوری اختصاص داشت و حتی سوال مسابقه پیامکی برنامه نیز در خصوص انتقادات اخیر به داوری های فوتبال بود.

به گزارش افکارنیوز ، برنامه نود دوشنبه شب بیشتر به مسائل داوری و اتفاقات رخ داده در بازی سپاهان و پرسپولیس اختصاص داشت و حتی سوال مسابقه پیامکی برنامه نیز در خصوص انتقادات اخیر به داوری های فوتبال بود.
هدایت ممبینی به عنوان کارشناس مسائل داوری در برنامه نود حضور یافته بود.
مهرداد بایرامی بازیکن اردبیلی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز به عنوان مهمان به برنامه نود دعوت شده بود.
بایرامی در صحبتهای خود گفت: در تیم امیدهای پرسپولیس حضور داشتم اما به ما هیچ توجهی نمی شد و  حتی هزار تومان نیز به ما پرداخت نکردند و هر بار به من قول حضور در تیم بزرگسالان پرسپولیس را می دادند اما هیچگاه این موضوع رنگ واقعیت به خود نگرفت.
رودخانه زاینده رود که نماد شهر اصفهان و یکی از بزرگترین و زیباترین رودهای ایران بود هم اکنون خشک و محلی برای انجام بازی فوتبال جوانان اصفهانی شده است!

نکات بازی سپاهان و پرسپولیس:

محسن قهرمانی : از هواداران قدیمی و اصیل باشگاه پرسپولیس و پیشکسوتان این تیم عذرخواهی می کنم. همین الان که با شما صحبت می کنم اس ام اس های تهدید آمیز و بسیار زننده برای من ارسال می شود. یکشنبه یا دوشنبه شب از طریق اس ام اس برای من ارسال شد و برنامه پروازی من مشخص بود و با یک ساعت و نیم تاخیر به تهران رسیدم. حدود ۹: ۳۵ دقیقه شب به فرودگاه رفتم و سرانجام پرواز انجام شد و ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه به فرودگاه اصفهان رسیدم.

وی در ادامه گفت: من زمانی صحنه را دیدم که دو بازیکن روی زمین بودند و تنها لگد بازیکن پرسپولیس به بازیکن سپاهان را دیدم و قبل از آن صحنه برخورد دو بازیکن را ندیدم  من تنها بر اساس دیده هایم تصمیم گیری کردم و داور نمی تواند بر اساس حدس و گمان تصمیم بگیرم. بعد از بازی که با تیم داوری صحبت می کردیم هیچکدام صحنه برخورد دو بازیکن را ندیده بودند.

قهرمانی تصریح کرد: گردن من از مو هم باریکتر است و هرکسی که از من مدرکی دارد می تواند رو کند حدود ۱۲ سال است که در لیگ برتر ایران قضاوت می کنم و شاید تاکنون به عنوان شاهد و مطلع به جایی احضار شده باشم اما خداراشکر تا کنون هیچوقت و به هیچ عنوان تاکنون نه پیشنهادی به من شده است و نه من به کسی پیشنهادی داده ام.

وی در خصوص ارتباط با مولایی مربی بدنساز تیم پرسپولیس گفت: در مشهد با وی ارتباط داشتم و حدود یک سال و نیم پیش مولایی از من خواست که وی را به جباری مربی کلاس های مربیگری در فدراسیون فوتبال معرفی کنم و به غیر از این تا کنون هیچ ارتباطی با وی نداشته ام. من حتما پیگیر این تهمتهایی که به من زده شده است هستم هرچند که شاید زور من به برخی ها نرسد اما من هم خدایی دارم و حاضرم اگر تخلفی صورت گرفته است حاضرم برخورد با آن از ابتدا با من آغاز شود.

قهرمانی یادآور شد: این آقایانی که می گویند من شب قبل از مسابقه من غش کرده ام به یک سمت نمی توانستند قبل از بازی با یک تلفن به آقای تاج یا مسئولین رده بالای فدراسیون فوتبال این موضوع را بگویند تا داور مسابقه را عوض کنند؟

در ادامه دایی نیز در ارتباطی تلفنی با برنامه نود گفت: آقای قهرمانی صددرصد صحنه را می بیند چون ۷ تا ۸ ثانیه طول می کشد بعد از آن ضربه که حسینی با ساق پا زده است را اخراج میکند؛ و یا بعد از این صحنه خلیل زاده با کف گرگی به صورت بازیکن ما می زند آیا آقای قهرمانی این صحنه را هم ندیده است؟ ! قهرمانی صحنه را ندیده است پس کمک داور آنجا چه کاری انجام می داده که صحنه به این واضحی را ندیده است؟ داوری که می خواهد یک بازی مهم را قضاوت کند باید ساعت چند شب بخوابد؟ آیا باید ساعت ۱ شب به هتل برود؟ آیا او که می خواهد فردا یک فعالیت بدنی سنگین داشته باشد باید ساعت ۵ صبح بخوابد؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیا امام رضا فقط برای ایشان است؟ مطمئنا در آینده نزدیک اتفاقات خیلی مهمی در فوتبال ما رخ می دهد. آیا ارتباط شما با آقای مولایی مربوط به یک و نیم سال پیش می شده؟ اگر پرینت تلفن آقای قهرمانی را بگیرند مشخص می شود که وی در این مدت با چه کسانی در تماس بوده است.

دایی تصریح کرد: من در این مدت ذره ذره آبرو کسب کرده ام؛ من مگر در کنفرانس مطبوعاتی گفته ام سپاهان به قهرمانی رشوه داده است! اگر گفتم به سمت سپاهان غش کرده است به خاطر مسائلی بوده که برخی مسائل است که در آینده نزدیک میبینید که در فوتبال ما به وجود آمده است.

سرمربی تیم پرسپولیس در ادامه گفت: من از آقای قهرمانی می خواهم بپرسم که چرا دیروز یکی از دوستان مشترک خود را به دفتر بیمه من فرستادید و اصرار داشتید که با من صحبت کنید و اصرار داتید که قضییه را یک جوری ماست مالی کنید!

فردوسی پور: این دوست مشترک قبلا کمک داور بوده است؟

دایی: بله! آقای مرتضی کریمی را پیش من فرستاده بود و گفت محسن می خواهد با شما صحبت کند و یک جوری قضییه ماست مالی شود!

سرمربی پرسپولیس در ادامه گفت: اشتباه با تقلب فرق می کند! من یک مثال برای شما می زنم در سال ۱۳۸۸ و در بازی مس کرمان و راه آهن چه اتفاقی افتاد که قهرمانی محروم شد؟ آیا آن مساله اشتباه داوری بود؟ آنهایی که جلوی این مسائل را نگرفتند به فوتبال ما خیانت کردند. در این دو روز اینقدر مدرک برای من آورده اند ؛ من تمامی مدارک را ارئه دادم ولی برخی ها از برخی موارد می ترسند و خیلی از صحبتها نیز به این صورت است که پنهان می ماند. اما من معتقدم با هرکسی در این فوتبال حتی علی دایی نیز باشد باید برخورد شود. من از شما می خواهم که نگویید بشر جایز الخطاست بلکه بشر ممکن الخطاست. مگر می شود از خطایی که به همین راحتی حق الناس است و حق ۴۰ میلیون نفر خورده می شود امام رضا و خدا بگذرند؟

قهرمانی نیز در پاسخ صحبتهای دایی گفت: دیروز بعد از ظهر یک شماره ای به صورت مکرر با من تماس گرفت و من نمی دانستم که شماره چه کسی است اس ام اس داد که زنگ بزن که کار واجب دارم. من زنگ زدم و وی که یک داور بین المللی است به من گفت که محسن مرتضی کریمی می خواهد این قضییه را ماست مالی کند. من قطعا در جلسه ای که در فدراسیون فوتبال دارم این موضوع را مطرح می کند. من اصلا نمی دانستم که ایشان در دفتر آقای دایی است ولی من با آقای دایی صحبت کردم و همین صحبتهایی که اینجا مطرح شد را مطرح کردیم.

وی در ادامه گفت: این موضوعی که می گویند قضییه را ماست مالی کنیم از طرف من نبوده و هر زمان که از من خواستند من پرینت مکالمات موبایل خود را در اختیار مسئولین می گذارم. اکنون یک سناریویی علیه من صورت گرفته است. گردن من از مو هم باریکتر است و هر مدرکی علیه من دارید رو کنید زیرا من پاسخ دارم. در بازی ای که آقای دایی می گوید در سال ۸۸ و در کرمان برگزار شد گفتند من با مظلومی رفاقت دیرینه دارم اما آیا سن من و مظلومی به هم می خورد که با او رفاقت دیرینه داشته باشم؟

دایی: چه کسی با شما تماس گرفته و چه کسی می خواسته قضییه را ماست مالی کند؟

قهرمانی: من پرینت مکالمات یک هفته قبل را می دهم تا ببینید با چه کسی در ارتباط بودم و چه کسی با من تماس گرفته است.

دایی: همه می دانند که کریمی رفیق شماست. ایشان می گویند که ما داریم ماست مالی می کنیم شما فکر می کنید با شلوغ کاری می توانید کاری بکنید؟ شما چندین خط تلفن دارید و همه می دانند که یکی از آنها قبل از بازی خاموش است. به ما چه ارتباطی دارد که شما با چه کسی در ارتباط هستید؟ مرتضی کریمی دوست چندین ساله شماست و او به دفتر من آمد و درخواست کرد که من با شما صحبت کنم.

مالک باشگاه نفتون تهران در اظهارتی عجیب و تکان دهنده مسائلی را از پشت پرده فوتبال مطرح کرد که در آن نام بسیاری از داوران کنونی لیگ برتر فوتبال ما در میان است.

دایی: فیلم هایی که پخش شد احتیاجی به لبخوانی نداشت و اگر مسئولین امنیتی بخواهند خیلی راحت می توانند بسیاری از مسائل را روشن کنند و با توجه به وضعیت زندگی خیلی از آدم ها و میزان درآمدشان می شود خیلی چیزها را ثابت کرد.

فردوسی پور: در سالهای اخیر آیا از طرف راه آهن با شما یا بالعکس تماسی برقرار شده است یا پیشنهادی به شما نداده اند؟

قهرمانی: هیچگونه ارتباطی نبوده است ؛ خیلی راحت می توان از طریق فیلمهای بازی این موضوع را بررسی کرد. آقای دایی حرف قشنگی زد و با نحوه زندگی افراد و گذشته افراد و اطرافیان می توانند به خیلی از مسائل برسند.

فردوسی پور:   شما چی؟

دایی: کسی جرات نمی کند به علی دایی نزدیک شود و چنین صحبتهایی را مطرح کند همه می دانند من همیشه می گویم داور باید آن چیزی را که میبیند سوت بزند در روزهای اخیر مدارک زیادی به من داده شده

قهرمانی: من را به عنوان مطلع احضار کردند و یکسری صحبتها را مطرح کردند.

فردوسی پور: شما با این آقا نصف شب به جگرکی رفته اید؟

قهرمانی: من دو کمک داور دارم و با آنها در یک اتاق بودم شما می توانید قرآن ببرید و از آن جگرکی سوال کنید.

دایی: شما این عکس و سمت نگاه را نگاه کنید ما باید برای شعور مردم احترام قائل شوید.

قهرمانی: من برای شعور مردم احترام قائل هستم و تنها آن چیزی را که می بینم میگیرم.

دایی: شما عکس دوم را نگاه کنید و ببینید سمت نگاه او به چه سمت است؟

قهرمانی: من توپ را نگاه می کردم و آن صحنه را به هرکسی که خواستید قسم می خورم که ندیدم.

دایی: من قسم شما را قبول ندارم. وظیفه شما که داور هستید این است که این صحنه ها را ببینید.

قهرمانی: شما که می گویید پرفسور داوری هستید بهتر است خودتان از این به بعد داوری هم بکنید!

دایی: بله من پرفسور داوری هستم و خیلی بهتر از شما هم داوری می کنم.

قهرمانی: برای شما در داوری و مربیگری و فوتبال آرزوی موفقیت می کنم!


کریمی کمک داور بازنشسته فوتبال کشورمان نیز که هم اکنون در تیم راه آهن سورینت مسئولیت دارد در ارتباطی تلفنی با برنامه نود در خصوص اتهامات وارد شده به خود گفت: من یک سال است که از داوری خداحافظی کردم. دیروز در زمین پاس فوتبال بودیم و پس از آن بر روی گوشی من چندین نفر از جمله بهمن دهقان تماس گرفتند و از من خواستند که به سعادت آباد بروم. با محسن قهرمانی چندین بار تماس گرفتم و اس ام اس دادم که جواب نداد و از رامین حقیقی که یکی از دوستان مشترک ماست خواستم با قهرمانی تماس بگیرد و به او بگوید که من دفتر دایی هستم و اگر می خواهد با او صحبت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بیایید شفاف صحبت کنیم اگر داوری می خواهد تخلف کند نه رسید می گیرد و نه رسید می دهد آقایان محترم کسی که هم اکنون در سازمان لیگ اس و مسئولیت بسیار حساسی دارد در یک بازی فوق العاده حساس ۱۶ میلیون یورو پول گرفته است! فلاح مدیرعامل تیم برق شیراز که تیمش بسیار متضرر شده است در آن همان بازی داور ۱۶ میلیون یورو گرفته است.

کریمی ادامه داد: در بازی ابومسلم و ملوان من کمک داور بودم چند روز قبل یک آقایی از من خواست به ساختمان آ اس پ بروم با یکی از داوران صحبت کردم و او به من گفت که از طرف شما پول گرفته است و من این موضوع را به عنایت اطلاع دادم و مرا داوری بازی برداشتند ولی اون شخص به من گفت که خریت نکن و بیا پول را بگیر در آن بازی ابومسلم احتیاج به امتیاز داشت تا سقوط نکند اما با یک پنالتی در دقیقه ۹۰ که داور نظر کمک داور خود را که تقصیری هم نداشت شکست خورد.

فردوسی پور: چرا همیشه پای یک مرتضی کریمی در میان است؟

کریمی: به من ارتباطی ندارد من الان یک سال است که به آقای علیپور تعهد دادم و بهتر است در این خصوص شما نیز همیشه با افراد مطلع صحبت کنید.

فرامرزی سرپرست سپاهان: این صحبتهایی که در خصوص غش کردن داور بازی به یک سمت است قابل پیگیری است و باشگاه سپاهان هیچگاه به دنبال مسائل اینچنینی نبوده و موضع باشگاه ما در این خصوص برخورد قاطع با متخلفان است ضمن اینکه به نظر ما در بازی ما مقابل پرسپولیس اتفاقات عجیبی رخ نداده مگر اینکه در آینده موضوع دیگری ثابت شود باشگاه سپاهان به عنوان سردمدار مبارزه با فساد در فوتبال است. ضمن اینکه در فوتبال هیچگاه یک تیمی که ده نفره شده محکوم به شکست نیست کما اینکه در یکی از بازی های همین فصل تیم ده نفره پرسپولیس حریف خود را شکست داد.

مهدی مهدوی کیا در صحبتهایی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی تیم ملی نوجوانان از عدم رسیدگی مسئولین به این تیم به شدت گلایه کرد و گفت: این تیم هم اکنون حتی لباس ورزشی برای پوشیدن ندارد و ما به شرکت تولید کننده البسه مراجعه کردیم و آنها گفتند که تامین البسه تیم ملی نوجوانان در قرارداد ما نیست! مگر چنین چیزی امکان پذیر است؟ ! بهتر است کمی به فکر این تیم باشیم اما چون سرمربی این تیم ایرانی است و تیم ملی نوجوانان است کسی به آن توجه نمی کند و حتی برای برگزاری اردوها پول نداریم.

درودگر مدیر عامل باشگاه ملوان انزلی: تیم ملوان در این فصل بیشترین ضربه را از اشتباهات داوری ها خورده است. در سال ۱۳۹۰ در و زمانیکه در استیل آذین بودم در بوشهر بازی داشتیم و از ما نیز درخواست رشوه کردند و حتی این موضوع را با قاضی شریفی رئیس وقت کمیته انضباطی مطرح کردیم و خواستار تعویض داور شدیم اما داور بازی همان داور قبلی بود و حتی به من گفت این چه صحبتهایی بود که در خصوص من مطرح کردید؟ آن بازی یک بر یک تمام شد و اتفاق خاصی نیز رخ نداد چون قبل از آن به کمیته انضباطی اطلاع داده بودیم. کمیته انضباطی به سرعت آرای ما را صادر می کند و حتی در برخی مواقع مثل بازی ما با مس کرمان که هواپیما تاخیر داشت سرمربی ما به کنفرانس قبل از بازی نرسید اما کمیته انضباطی در حکمی عجیب صادر کرد و سرمربی ما را به دلیل شرکت نکردن در کنفرانس مطبوعاتی پایان مسابقه جریمه کرد!

در پایان حدود دو میلیون ۵۰۰ هزار پیامک به برنامه نود ارسال شد و در نهایت نتیجه زیر به دست آمد:
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات