رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا با تاکید بر پیشرفت شمشیربازی ایران طی سال های اخیر گفت: چشم آسیا به شمشیربازی ایران و به خصوص اسلحه سابر این کشور است تا با کسب مدال سطح شمشیربازی آسیا را بالاتر ببرد.

به گزارش افکارنیوز ، رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا با تاکید بر پیشرفت شمشیربازی ایران طی سال های اخیر گفت: چشم آسیا به شمشیربازی ایران و به خصوص اسلحه سابر این کشور است تا با کسب مدال سطح شمشیربازی آسیا را بالاتر ببرد.

سلسو، رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا که به عنوان مهمان ویژه در محل برگزاری مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در کویت حضور دارد، در مورد سطح برگزاری این دوره از مسابقات و همچنین وضعیت شمشیربازی ایران توضیح داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: سطح مسابقات نسبت به دوره پیشین این رقابتها که در فیلیپین برگزار شد، خیلی بهتر شده است. در کل سطح مسابقات خیلی بالاست به خصوص اینکه چینی ها با ترکیب کامل به کویت آمده است.

رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا با اشاره به اینکه تنها در دو قاره آسیا و اروپا مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال برگزار می شود، یادآور شد: به همین دلیل امکان برگزاری مسابقات در سطح جهانی وجود ندارد.

وی اشاره ای هم به وضعیت شمشیربازی در کشورمان کرد و افزود: ایران شمشیربازی خوبی دارد و تیم خوبی را هم راهی مسابقات کرده است. شمشیربازان ایران به خصوص در اسلحه سابر سطح بالایی دارند. در دوره پیشین همین مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا، تیم سابر ایران با اختلاف خیلی بالا نسبت به دیگر تیم های شرکت کننده به عنوان قهرمانی یافت.

سلسو تاکید کرد: باید بگویم رقابتهایی مانند مسابقات زیر ۲۳ آسیا فرصت خوبی برای دیگر تیم هاست تا با ایران رقابت کنند و اینگونه سطح خود را بالاتر ببرند.

وی با تاکید بر حمایتی که از شمشیربازی ایران خواهد داشت، یادآورشد: هر کاری از دستم بر بیاید برای کمک به شمشیربازی ایران انجام خواهم داد. همانگونه که به زودی یک دوره کلاس مربیگری در ایران برگزار خواهد شد. چشم آسیا به شمشیربازی ایران و به خصوص اسلحه سابر این کشور است تا با کسب مدال سطح شمشیربازی آسیا را بالاتر ببرد

رئیس کنفدراسیون شمشیربازی آسیا در پایان گفت: حتی در مورد بانوان شمشیرباز ایران هم همین ایده را دارم. هنوز از یادم نرفته که سال ۲۰۰۴ آنها برای نخستین بار در رقابتهای قهرمانی آسیا در مانیل شرکت کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات