کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه حرف های ولاسکو واقعی نیست و فریب دهنده است، گفت: قصد تعریف از خودم را ندارم ولی با توجه به توانایی هایم می توانم برای تیم ملی مفید باشم.

به گزارش افکارنیوز ، خولیو ولاسکو پیش از آغاز لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳، علی نادی، کاپیتان تیمش را از تیم ملی کنار گذاشت. پس از گذشت چند ماه از آن تصمیم به نظر نمی رسد ولاسکو قصد دعوت مجدد از او را داشته باشد چون نادی برای مسابقات قهرمانی مردان آسیا هم به اردوها دعوت نشد. کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال گفت و گویی با تسنیم انجام داده که در زیر می خوانید:

تمرینات تیم باریج اسانس کاشان چطور پیش می رود؟

حدود ۲ ماه است که تمریناتمان را شروع کرده ایم. یک پاسور بلغاری هم در مدتی که مهدی مهدوی در تیم ملی است به تیم اضافه شده و به شدت مشغول تمرین هستیم.

فصل گذشته از حضور در ارومیه و کسب مقام پنجم لیگ راضی بودی؟

حضور در ارومیه، خوب و راضی کننده بود اما ترکیب اصلی تیم ارومیه با تیمی که وارد لیگ شد، فرق می کرد. ما یک دریافت کننده فرانسوی داشتیم که بازیکن خوبی بود. دیدارهای پیش فصل را هم با تکیه به دریافت های او بردیم ولی متاسفانه نتوانستیم در لیگ ۹۱ از او استفاده کنیم. تیم ارومیه در حد توانش در لیگ نتیجه گرفت.

با توجه به بازیکنانی که این فصل جذب باریج اسانس کاشان شده اند و شناختی که از حریفان داری، چقدر به قهرمانی امیدواری؟

متاسفانه همان بلایی که فصل گذشته در ارومیه سر ما آمد در این فصل هم گریبانگیر ما شده و ما آرش کمالوند را برای یک فصل از دست دادیم. او دوباره از ناحیه رباط صلیبی در تمرینات تیم ملی دچار آسیب دیدگی شدید شده و مثل فصل گذشته باید یک فصل بیرون باشد. از طرفی ما هم نمی توانیم بازیکن دیگری را در پست دریافت کننده جذب کنیم. این موضوع ضربه زیادی به تیم ما می زند که امیدوارم با تلاش سایر بازیکنان جبران شود.

به نظرت اردوهای تیم ملی در آسیب دیدگی کمالوند تاثیر داشته است؟

نمی دانم چرا وقتی هیچ بازیکنی به تیم الف اضافه نمی شود باید این تعداد تیم و بازیکن در اردو باشند؟

نظرت در مورد همکاری مجدد با مصطفی کارخانه چیست؟

همه می دانند کارخانه یک مربی با سابقه و موفق در کشور است که فصل پیش تیم تازه تاسیس متین ورامین را تا پای فینال رساند. کارخانه به جز تیم گیتی پسند در بقیه تیم ها موفق بوده است. او یک مربی کارکشته است و حضورش تاثیر زیادی در آمدن من به کاشان داشت.

با اینکه گفته بودی دوست نداری در مورد تیم ملی حرف بزنی ولی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با بحرین در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان، ولاسکو گفت از حرف تو که گفته بودی اگر در تیم ملی بازی می کردی در لیگ جهانی مقامی بهتر از نهمی حاصل می شد، خوشش نیامده است.

در مورد مسابقات انتخابی قهرمانی جهان اگر تیم جوانان هم با اندونزی، پاکستان و بحرین بازی می کرد برنده می شد. در مورد لیگ جهانی من گفتم تیم ملی ایران می توانست در جایگاهی بهتر از پنجمی گروهش قرار بگیرد. متاسفانه بعضی دوستان از این حرف من خوششان نیامد. من با این تیم زندگی کردم و با قاطعیت می گویم چیزی که دیدید تمام قدرت تیم ایران نبود.

اما گویا گفته بودی اگر تو در تیم ملی بودی نتیجه بهتری در لیگ جهانی می گرفتند.

واقعیت را باید گفت. اگر من در تیم ملی بودم، نتیجه بهتری می گرفتیم. چطور تیمی که برای حضور در لیگ جهانی تلاش می کرد و من هم در آن بودم، احتیاج به هماهنگی نداشت اما حالا که من نیستم باید هماهنگ باشد و من نباشم بهتر است؟ ! واقعیت چیز دیگری است و این حرف ها برای فریب دادن است. تا آن مقطعی که من در تیم ملی بودم، تیم به علی نادی احتیاج داشت ولی حالا به هماهنگی نیاز دارد؟ ! ما می توانستیم در همین لیگ جهانی نتایج بهتری بگیریم ولی آن را به سال آینده موکول کردیم. تیم ملی می توانست مقابل صربستان، روسیه و ایتالیا نتیجه بهتری بگیرد.

در همین مسابقاتی که پیش رو داریم مثل لیگ جهانی آینده و قهرمانی جهان لهستان اگر من در تیم ملی باشم، نتیجه بهتر خواهد بود. قصد تعریف از خودم را ندارم ولی با توجه به توانایی های خودم می توانم برای تیم ملی مفید باشم. حرف های ولاسکو در این مورد واقعی نیست و فریب دهنده است. نمی دانم چطور بگویم ولی من همین الان حاضرم با بازیکنان تیم ملی مسابقه بدهم! خود ولاسکو هم می داند که من بهترین بازیکن و انتخاب اولش بودم ولی در این بین مسائلی هست که خودش هم نمی داند وگرنه قبل از اینکه من از تیم ملی کنار گذاشته شوم خیلی ها باید از تیم کنار می رفتند. نظر ولاسکو روی من مثبت است و انتخاب اولش من هستم ولی مسائل دیگری در این بین دخیل است.

هنوز هم منتظر و امیدوار به دعوت شدن به تیم ملی هستی؟

هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی کشورش بازی کند و وقتی توانایی بازی در تیم ملی را دارم قطعا دوست دارم برای تیم ملی بازی کنم. من برای تیم ملی بازی های زیادی انجام دادم و می توانم بگویم پرافتخارترین والیبالیست ایران هستم. خیلی دوست داشتم در لیگ جهانی برای ایران بازی می کردم و معتقدم در رویدادهایی مثل لیگ جهانی آینده و مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ لهستان باید تیمی قدرتمند داشته باشیم. همه می دانند قدرت واقعی تیم ملی از قدرت فعلی آن بیشتر است. در پست خودم می توانم خیلی کمک کنم به همین خاطر مطمئنم کنار گذاشتن من از تیم ملی تصمیم شخص ولاسکو به تنهایی نیست. باز هم می گویم انتخاب اول ولاسکو من هستم ولی مسائلی هست که اجازه نمی دهد او من را انتخاب کند.

عملکرد بازیکنان هم پست خودت – موسوی، تشکری و غلامی – را چطور ارزیابی می کنی؟

هر بازیکن باید دورانی را سپری کند تا به مرز اعتماد سرمربی برسد. نمی شود بازیکنی را یک شبه به جای بازیکنی که ۱۲ سال در تیم بازی کرده، به تیم ملی آورد. تغییرات تیم ملی در پست سرعتی زیاد بود و ولاسکو جوابی که می خواست را نگرفت به همین دلیل بود که می خواست دوباره من را به تیم ملی دعوت کند.

چه زمانی صحبت دعوت مجدد تو به تیم ملی مطرح شد؟

صحبتش بود ولی علت اینکه من دعوت نشدم خیلی مهم تر است. باید به دنبال دلیل آن بود و فهمید چه کسی رای ولاسکو را می زند؟ ! البته چون نزدیک مسابقات قهرمانی آسیا هستیم دوست ندارم این مسائل زیاد باز شود و آرزویم قهرمانی تیم ملی و دفاع از عنوانی است که ۲ سال پیش کسب کردیم. مطمئن باشید اگر علیرضا نادی در مسابقات قهرمانی آسیا باشد بدون چون و چرا قهرمان آسیا می شویم و یا در لیگ جهانی در گروهمان پنجم نمی‎شدیم. این موضوع را من قول می دهم و حاضرم کتبی بنویسیم. حتی حاضرم کل قراردادم با کاشان را سر این حرفم بگذارم و اگر بازی برگشت یک سال مجانی بازی کنم.

شرط جالبی است.

من احتیاج به دفاع کردن از شرایط فنی خودم ندارم. در جام جهانی، بهترین مدافع جهان شدم اما روزنامه ها و رسانه ها به آن نپرداختند. فکر می کنم در این مورد مظلوم واقع شدم چون ارتباطاتی که بعضی ورزشکاران با رسانه ها دارند را ندارم و نخواهم داشت. من فقط ورزش می کنم و آن لابی هایی که شاید بعضی دوستان بکنند، ندارم. به همین خاطر هم به راحتی از تیم ملی کنار گذاشته می شوم و کسی صدایش در نمی آید اما امکان ندارد خیلی از دوستان را از تیم ملی کنار بگذارند چون سرو صدای زیادی می کند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات