به دنبال به رسمیت شناخته شدن خلیج فارس از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال، برخی کشورهای عربی تحرکات جدیدی را برای تحت فشار گذاشتن فیفا آغاز کرده اند.

به گزارش افکارنیوز ، پس از اینکه فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با رد نام جعلی" خلیج ع ر ب ی" در بخش معرفی فدراسیون های فوتبال حوزه خلیج فارس همسایه دریایی این کشورها را" خلیج فارس" معرفی کرد، کشورهای عربی به این موضوع واکنش نشان دادند.

طبق گزارش سایت «گالف نیوز» امارات، شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در حال برنامه ریزی است تا اعتراض رسمی خود را به فیفا برساند.

یک منبع آگاه به روزنامه" عکاظ" عربستان گفت: «۶ کشور عضو این شورا یعنی بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات به دنبال راهی هستند تا نام" خلیج فارس" را به نام جعلی" خلیج ع ر ب ی" تغییر دهند. اعضای این شورا با دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تماس هایی داشته اند تا علت این تغییر نام از سوی فیفا را مورد ارزیابی قرار دهند. »

این منبع آگاه اعلام کرد مقامات اتحادیه فوتبال امارات به دنبال این هستند تا نامه اعتراض آمیز خود را برای این تغییر نام در سایت رسمی فیفا به این نهاد ارسال کنند.

یوسف السرکال، رئیس اتحادیه فوتبال امارات هم در گفتگو با روزنامه" عکاظ" اظهار داشت: «با مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان و شورای همکاری خلیج فارس تماس هایی داشته ایم تا در مواضع خود هماهنگ شویم و تشکل اعتراض آمیز قوی را در این راستا تشکیل دهیم. مسائل مربوط به سیاست نباید به ورزش کشیده شود. »

آل زهرانی، سرپرست سایت فدراسیون فوتبال عربستان هم عنوان کرد: «پیگیر این موضوع خواهیم بود و خواستار توضیحات لازم از فدراسیون بین المللی فوتبال هستیم. »

این موضوع نشان می دهد که فدراسیون فوتبال ایران و سایر مسئولان کشورمان نباید تنها به این موضوع که فیفا نام خلیج فارس را به رسمیت می شناسد، دلخوش باشند و باید همچنان پیگیر تحرکات برخی کشورهای عربی بوده و مانع فضاسازی آنها شوند. آنچه مسلم است اینکه کشورهای عربی برنامه ویژه ای برای تحت فشار گذاشتن فیفا دارند و از همین رو باید بیش از گذشته مراقب تحرکات آنها بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات