یکی از شاهدان دایی سرمربی نفتون تهران است؛

صحبت از اتهام فساد مالی به یک داور باسابقه است. این موضوع، دیشب سوژه اصلی برنامه نود بود. درباره امکان فساد در جامعه داوری اولین بار دکتر پرویز سیاد صحبت کردو از وجود یک «سیب گندیده» در سبد داوری صحبت کرد. صحبتی که باعث شد این چهره ارزشی و پیشکسوت داوری دیگر به عنوان کارشناس داوری توسط عادل فردوسی پور دعوت نشود.

به گزارش افکارنیوز ، صحبت از اتهام فساد مالی به یک داور باسابقه است. این موضوع، دیشب سوژه اصلی برنامه نود بود. درباره امکان فساد در جامعه داوری اولین بار دکتر پرویز سیاد صحبت کردو از وجود یک «سیب گندیده» در سبد داوری صحبت کرد. صحبتی که باعث شد این چهره ارزشی و پیشکسوت داوری دیگر به عنوان کارشناس داوری توسط عادل فردوسی پور دعوت نشود.

قرار بود علی دایی در برنامه نود شب گذشته درخصوص مدارکی که علیه قهرمانی دارد صحبت کند. ماجرای بازی مس و راه آهن در کرمان که میزبان شانس کسب سهمیه آسیایی داشت و قهرمانی قضاوت آن دیدار را به عهده داشت، یکی از سوژه های شهریار درخصوص این داور مشهدی بود.

زمانی که کاروان راه آهن به فرودگاه مهرآباد رفتند، در کمال تعجب مشاهده کردند به جای ترکی، محسن قهرمانی کارت پرواز به کرمان را گرفته است. به این شکل داوران مشهدی جایشان را به هم دادند.

درآن دیدار در دقیقه ۹۲ گل سالم رضا نورمحمدی، مدافع راه آهن مردود اعلام شد. بار دیگر غوغایی در داوری به وجود می آیدکه توسط محسن قهرمانی شکل گرفته است. این داور اخمو جمله تکراری اش را بر زبان می آورد و می گوید: » ندیدم. »

سوژه دیگر علی دایی در برنامه نود شب گذشته علیه قهرمانی به ماجرای مسئولیت این داور در تورنمنت های یک شرکت بزرگ که همه ساله در مشهد برنامه ورزشی دارند، بود. قهرمانی مسئول داوری رشته های ورزشی این بازی هاتدر خراسان رضوی است. این شرکت فصل گذشته تیم لیگ برتری داشت. در یکی از بازی های این تیم (ن. ت) برابر فولاد خوزستان دو پنالتی گرفته شد که کارشناسان برنامه نود، صحت و سلامت آن پنالتی ها را مردود اعلام کردند.

قرار بود دیشب یار و همبازی علی دایی در تیم ملی نیز وارد این پرونده شود. صحبت از خداداد عزیزی است که او هم دل خوشی از محسن قهرمانی ندارد. صحبت های علی دایی علیه قهرمانی باعث شد سرمربی تیم دسته سومی «نفتون تهران» نیز وارد ماجرا شود. منوچهر بادیه دیشب مقابل دوربین نود صحبت هایی درخصوص پیشنهاد اخذ رشوه توسط دوست نزدیک محسن قهرمانی بر زبان آورد. پیشنهادی که قرار بود در پی موافقت با آن، داور مشهدی دیدار «پلی آف» لیگ ۳ و ۲ برای صعود به لیگ ۲ را به سود نفتون تهران سود بزند.

منوچهر بادیه در صحبت با ما گفت: «حریف ما شهرداری جویبار بود. برای بازی رفت که در تهران برگزار شد، حسین زرگر که داور بازی بود توسط کرمانشاهی برای ما پیغام فرستاد که با گرفتن ۳۰ میلیون تومان بازی را به سود ما درخواهد آورد اما زمانی که تن به این خواسته ندادیم، روی قوس محوطه جریمه خطا روی بازیکن حریف را پنالتی اعلام کرد تا بازی برده را با مساوی به پایان برسانیم. پس از بازی کرمانشاهی به من گفت که اشتباه صورت گرفته و انشاءالله برای بازی برگشت در ساری جبران می کنیم. راضی کردن قهرمانی با خودم! »

سرمربی نفتون تهران که پسرش نیز مالک باشگاه است در ادامه گفت: «اگر مقامات قضایی دستور کنترل پرینت و نوار مکالمات من را بدهند مشخص می شود که کرمانشاهی از ساعت ۱۰ شب تا یک بامداد چند بار با من تماس گرفت. در نهایت ساعت یک نصف شب در میدان امام ساری قرار گذاشتیم. رفتم ببینم حرف حسابش چیست. صحبت ها ادامه داشت تا اینکه ساعت ۲ شب محسن قهرمانی با یک پیراهن آستین کوتاه آمد و روی صندلی عقب ماشین نشست. همین لحظه کرمانشاهی رو به من کرد و گفت: «آقای بادیه این شما و این محسن قهرمانی! گفتم: خب باید چکار کنم؟ ! اینجا بود که قهرمانی خودش به من گفت» معادل ۲۵ میلیون تومان سکه بهار آتزادی می گیرم تا روز بازی کار را برایتان دربیاورم. » من هم جواب دادم «ساعت ۲ نصف شب در شهر غریب از کجا این مبلغ را جور کنم؟ بگذارید برای فردای بازی! صبح بازی ماجرا را برای فتاحی که ناظر بازی بود گفتم. گفت که چرا شب قبل خبر ندادی؟ پ! گفتم به جایی دسترسی نداشتم. جالب اینکه ناظر بازی گفت، دیدم قهرمانی ناگهان گفت حالم خوب نیست، می روم قرص بگیرم! نگو می خواست پیش شما بیاید. »

از سرمربی نفتون تهران پرسیدیم خب بالاخره کار به کجا رسید؟ پاسخی که گرفتیم این بود: «فیلم بازی را ببینید. دقیقه ۹۵ موقعیت تک به تک ما را سوت زد. اول گفت آفساید گرفتم. بعد که دید پرچم کمکش بالا نیست، گفت «هند» گرفته ام، نهایت کار این شد که شکایت کردیم و رأی به سقوط شهرداری جویبار داده شد اما با اعمال نفوذ به عنوان تیمی از لیگ ۲ در جام حذفی شرکت کردند. به رییس کمیته انضباطی اعتراض کردیم، گفتند به شما ربطی ندارد. تقاضای دادرسی کردیم. به آقای علیپور، آقای آیت اللهی، حراست و آقای نبی گفتیم. از ۱۳ خرداد دنبال ماجرا هستیم. قرار شده موضوع را بررسی کنند و به ما اطلاع بدهند. من ول کن ماجرا نیستم تا دادستان کل کشور، دیوان عدالت، فیفا و دادگاه عالی ورزش پیش می روم. نمی دانم چرا من را حتی به عنوان مطلع احضار نمی کنند تا ادعاهایم را ثابت کنم؟ ! »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات