مهدی مهدوی کیا همان طور که از قبل قول داده بود، کارش را پس از آویختن کفش هایش از فوتبال پایه دوباره آغاز کرده است. کیا که همیشه خود را مدیون علی دوستی مهر می داند این روزها دوشادوش مربی سابقش در کنار تیم زیر ۱۷ سال حضور دارد تا این تیم در جام جهانی امارات نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد.

به گزارش افکارنیوز ، مهدی مهدوی کیا همان طور که از قبل قول داده بود، کارش را پس از آویختن کفش هایش از فوتبال پایه دوباره آغاز کرده است. کیا که همیشه خود را مدیون علی دوستی مهر می داند این روزها دوشادوش مربی سابقش در کنار تیم زیر ۱۷ سال حضور دارد تا این تیم در جام جهانی امارات نماینده شایسته ای برای فوتبال ایران باشد. او که این روزها شرایط را برای کمپ تیم ملی نوجوانان در آلمان آماده کرده می گوید مسئولان باید توجه بیشتری به این تیم آینده دار کنند چرا که تیم دوستی نقش مهمی در آینده فوتبال ایران دارد.

او همچنین با ابراز ناامیدی از بحث هایی که این روزها در فوتبال ناپاک در لیگ ایران مطرح می شود، می گوید اگر واقعا اتفاقی پشت پرده می افتد باید با آن برخورد کرد، نه این که تنها با طرح این طور مسائل، نوجوانان و جوانان را نسبت به فوتبال ایران بدبین کرد.

مهدی مهدوی کیا درباره اردوی تیم نوجوانان در آلمان و همچنین اتفاقات بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان صحبت کرد.

* آقای مهدوی کیا اگر موافقید از اردوی تیم نوجوانان در آلمان شروع کنیم؛ اردویی که آقای دوستی مهر گفته اگر ارتباط شما نبود، در اروپا برگزار نمی شد و در میان مشکلات مالی فدراسیون سرنوشت این تیم هم مثل سرنوشت تیم ملی بزرگسالان می شد.

- یکی، دو ماه پیش با دوستی مهر صحبت کردم. او از این که تیم ملی نمی توانست اردویی داشته باشد، ناراحت بود. می گفت که با این شرایط مجبور است تنها تیمش را با انجام چند بازی با تیم های داخلی روانه جام جهانی کند و با این تجربه کم، کار در امارات بسیار دشوار خواهد شد. پس از این صحبت ها در خلال سفری که به آلمان داشتم، برای برگزاری اردو رایزنی هایی را انجام دادم. می دانستم فدراسیون فوتبال به لحاظ مالی با مشکلاتی روبروست بنابراین با کمک یکی از دوستانم به نام دکتر نراقی که تولید کنند مواد غذایی است و همچنین آقای هدایتی و با توجه به ارتباطاتی که خودم داشتم تلاش کردم شرایط را برای برپایی اردو فراهم کنم که خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون تیم نوجوانان حریفان خوبی را در آلمان پیش رو دارد. این حریفان به لحاظ سنی یک رده بالاتر از تیم نوجوانان هستند و در بوندسلیگای جوانان حضور دارند و با این شرایط فکر می کنم تجربه خوبی نصیب نوجوانان کشورمان شود.

* شما مدت هاست که در کنار این تیم حضور دارید و اکنون هم در یک اردوی شبانه روزی با این بازیکنان بازی می کنید. با توجه به هم گروه های ایران شانس این تیم را برای صعود از مرحله گروهی چقدر می دانید؟

- به هر حال دو سال است که این تیم دارد مرتب تمرین می کند. کادر فنی اش هم کادری زحمت کش و کار بلد است و من خیلی امیدوارم که تیم نوجوانان ایران در جام جهانی شگفتی ساز شود. البته می دانم کار خیلی سخت است، اما گروه ایران، گروه بدی نیست. آرژانتین که در فوتبال پایه همیشه سرآمد بوده و نیازی به گفتن ندارد که این تیم از چه قدرتی برخوردار است. اتریش هم شگفتی ساز اروپا شد و پس از حذف آلمان و اسپانیا به جام جهانی آمد. کانادا هم قدرت منطقه اش است. من واقعا خیلی امیدوارم که در این گروه تیم ایران شگفتی ساز شده و بتواند از گروه صعود کند.

* آرمینیا بیله فلد، دورتموند و… حریفان نوجوانان ایران در اردوی آلمان هستند و این حتما به تیم ملی کمک می کند.

- قطعا همین طور است. فکر می کنم این بازی ها آزمایش بسیار خوبی برای نوجوانان ما خواهد بود. سطح این بازی های دوستانه فکر می کنم از جام جهانی هم بالاتر باشد، چرا که نوجوانان ما باید با تیم هایی بازی کنند که به لحاظ سنی یک رده از آنها پایین تر هستند.

* شما کماکان تصمیم ندارید در جام جهانی روی نیمکت تیم نوجوانان بنشینید؟

من علاقه زیادی به علی دوستی مهر و کادرش دارم و دوست دارم هر کاری که از دستم بر می آید برای این تیم انجام دهم. به همین خاطر قرار است در جام جهانی نوجوانان در کنار علی دوستی مهر باشم. به هر حال فکر می کنم این تیم نقش مهمی در آینده فوتبال ایران بازی کند و امیدوارم پس از این که این تیم از اردوی آلمان برگشت مسئولان توجه بیشتری به این تیم کنند، چرا که این تیم نماینده ایران در جام جهانی امارات خواهد بود.

* حتما در جریان اتفاقات فوتبال ایران هستید. بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان بحث های زیادی درباره ناپاک بودن لیگ برتر مطرح شده. سوالی که اینجا وجود دارد این است که شما پس از چند سال حضور در لیگ ایران واقعا با چنین مسائلی روبرو شده بودید یا خیر؟

- متاسفانه اخبار جالبی از فوتبال ایران به گوش نمی رسد، به جای این که زیبایی های فوتبال به مردم نمایش داده شود، بحث هایی مطرح می شود که معلوم نیست آخر و عاقبتش چه می شود. همه جای دنیا تلاش می کنند زیبایی های فوتبال رسانه ای شود و اگر مشکلی وجود دارد از مراجع قانونی وارد می شوند، اما اینجا برعکس است و فقط بحث هایی درباره آلودگی فوتبال مطرح می شود. اگر این بحث ها واقعا وجود دارد باید راهکار ارائه شود و تنها صرف مطرح کردن این صحبت ها چیزی به فوتبال اضافه نمی کند، تنها نوجوانان و جوانان زیادی که به فوتبال علاقمندند از این رشته دلسرد می شوند.

* به نکته خوبی اشاره کردید. واقعا اگر قرار است تنها این بحث ها رسانه ای شود و آخر و عاقبت با سرپوش گذاشتن بر روی اتفاقات بد و ناپاکی ها همه چیز عادی جلوه کند، این فوتبال است که ضرر می کند.

- اگر اتفاق می افتد و بحثی مطرح می شود باید تا آخر مسائل را دنبال کرد و کسانی که این حرف ها را مطرح می کنند باید صحبت هایشان را ثابت کنند. در سال ۲۰۰۳ ما در آلمان با چنین مساله ای برخورد کردیم و بعد از یک بازی در رختکن به داوری اعتراض کردیم و اعلام کردیم داوری طبیعی نبوده است. مدیر باشگاه پس از این صحبت ها به شدت به ما حمله کرد و گفت شما می خواهید بهانه تراشی کنید. اما پس از چند ماه ثابت شد که آن داور مشکل داشته و بعد از آن، اتفاقی که افتاد این بود که آن داور بازداشت شد و دورانی را در زندان بسر برد. من می گویم اگر واقعا مشکلی وجود دارد و کسی مدرک و سندی دارد باید با ارائه آن حرفش را ثابت کند تا مراجع ذیصلاح با فرد متخلف برخورد کند.

* حالا جدا از بحث هایی که مطرح شده نظر شما درباره آن صحنه بحث برانگیز چیست؟

- صحنه تلویزیون نشان می دهد که ابتدا مدافع سپاهان خطا کرده است، اما این که حالا دید داور بد بوده یا صحنه را ندیده، نمی شود قضاوت کرد. این داور است که باید درباره صحنه ای که سوت زده حرف بزند، اما از نگاه دوربین تلویزیونی آن صحنه خطای بازیکن سپاهان بوده و داور اشتباه کرده است.

* چقدر به پرسپولیس این فصل امیدوارید؟

- پرسپولیس تا اینجای کار خیلی خوب نتیجه گرفته. در سه، چهار سال گذشته هیچ وقت شروع پرسپولیس خوب نبوده، اما امسال شرایط متفاوت است. از ابتدا پرسپولیس در بالای جدول حضور داشته است. امیدوارم بتواند خودش را همچنان بالای جدول نگه دارد.

* هفته پیش شما با رویانیان جلسه داشتید و در پایان او اعلام کرد که شما گفته اید راضی نیستید که در شرایط مالی موجود پرسپولیس برای برگزاری خداحافظی دچار زحمت شود.

- ماه ها منتظر بودیم که ببینیم چه اتفاقی می افتد و چه نتیجه ای به دست می آید. من هم اعلام کردم که نیازی به این بازی خداحافظی ندارم و نمی خواهم به خاطر برگزاری بازی خداحافظی ام پرسپولیس یا سازمان دیگر با موانع مالی روبرو شود. به هر حال تصمیم گرفتم که خودم در آلمان یک بازی آبرومند در حد مسائلی که در تیم ملی و هامبورگ داشتم برگزار کنم و بازی خداحافظی من در هامبورگ خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات