خداداد عزیزی اظهار داشت: کمیته انضباطی AFC پس از بررسی اسناد و مدارک ارسالی و ترجمه شده باشگاه ابومسلم خراسان به زبان انگلیسی و تشخیص کافی و مستدل بودن آنها برای اثبات دخالت بی مورد یک ارگان وابسته به دولت در عرصه فوتبال خصوصی، این شکایت رسمی را ثبت کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، وی ادامه داد: شنیده ها حاکی از آن است که ظرف مدت ۱۰ روز آینده، رسیدگی به این پرونده به صورت رسمی در دستور کار کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار خواهد گرفت و در صورت تأیید ثانویه مستندات و شواهد، احتمال وقوع هرگونه اتفاق سوئی برای فوتبال کشور، دور از ذهن نخواهد بود.

عزیزی تصریح کرد: با درایت سرپرست وزارت ورزش و جوانان کشور مبنی بر لغو نخستین دیدار ابومسلم با یک تیم یزدی، هم اکنون زمینه برای حل و فصل این مشکل در داخل کشور فراهم شده است. همچنین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کشور که هم اکنون در مشهد بسر می برند، در این خصوص تشکیل جلسه داده و مقرر کردند ضمن فرجام خواهی مجدد دعوی مالکان و بررسی شکایت اسماعیل وفایی، شرایطی فراهم آورند تا با حل مسالمت آمیز این مشکل ظرف یکی، دو روز آینده، از کشانده شدن این پرونده فوتبالی به محافل حقوقی و بین المللی در خارج از کشور جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: علی رغم اظهار نظر ناآگاهانه برخی از کارشناسان حقوقی در داخل کشور مبنی بر آن که شکایت رسمی باشگاه ابومسلم قابلیت استناد و ثبت در مجامع بین المللی را ندارد، باید گفت کثرت و شفافیت مستندات موجود برای اثبات دخالت نهاد دولتی وابسته به وزارت ورزش و جوانان کشور، همچنین نفوذ بنده و برخی از چهره های شاخص فوتبال کشور از جمله علی دایی در ثبت و پذیرش این شکایت مؤثر واقع شده است.

عزیزی ادامه داد: باتوجه به این که لیگ دسته یک فوتبال کشور از ابتدای فصل ورزشی ۹۲ – ۹۳ زیر چتر قوانین لیگ حرفه ای فوتبال کشور قرار گرفته و لذا می بایست با قوانین لیگ حرفه ای AFC نیز تطابق کامل داشته باشد، از این رو عملکرد فدراسیون فوتبال کشور هم در خصوص لیگ برتر و هم در لیگ دسته یک، زیر ذره بین ناظران AFC قرار دارد.

وی در پایان گفت: ایران طی دو دهه گذشته، تلاش وسیعی برای جلب نظر مقامات ارشد این کنفدراسیون آسیایی برای میزبانی جام ملت های آسیا از خود به خرج داده و از میان ۱۲ کشور داوطلب، هم اکنون کشور ما در کنار کشورهای عربستان، امارات، عمان و تایلند، پنج کشور واجد شرایط برای میزبانی سال ۲۰۱۹ میلادی است و هرگونه اتفاقات سوء داخلی می تواند شانس میزبانی جام ملت های آسیا را از کشور گرفته و یا آن را به خطر بیندازد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات