حجت اله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی در جریان مسابقات جهانی ۲۰۱۳ پولی را که به عنوان قرض از سفیر کشورمان درمجارستان گرفته بود پس نداد وبه ایران بازگشت.

به گزارش افکارنیوز ، پس از آنکه حجت اله خطیب سرپرست فدارسیون کشتی در یکی از مصاحبه های خود در برنامه زمین ورزش شبکه تلویزیونی ورزش اعلام کرد برای تامین منابع مالی فدراسیون مجبور هستیم گوش برخی ها را ببریم، گویا در مجارستان و در جریان مسابقات جهانی ۲۰۱۳ نیز موفق به این امر شده و پولی را که به عنوان قرض از سفیر ایران در کشورمان مجارستان دریافت کرده به وی پس نداده و به ایران بازگشته است.

به گفته برخی مربیان وکارشناسان حاضر در مجارستان ماجرا از این قرار بوده که حجت اله خطیب با مراجعه به سفیر ایران در مجارستان از وی درخواست می کند برای برطرف شدن مشکل مالی بوجود آمده مبلغ ۱۲۰۰۰هزار یورو به او قرض دهد و خطیب نیز قول می دهد تا دو ساعت بعد مبلغ دریافتی را بازگرداند، اما خطیب پس از دریافت این مبلغ در طول یک هفته مسابقات نه تنها پول را بر نمی گرداند بلکه حتی یک روز زودتر از موعد مقرر و بدون آنکه فینال رقابت وزن ۱۲۰کیلو گرم میان امیر علی اکبری و هیکی نابی از استونی را ببیند به ایران باز می گردد.

سفیر که از همه جا بی خبر بوده وقتی متوجه می شود خطیب به ایران رفته خیلی ناراحت می شود و اظهار می کند کشتی ورزش پهلوانی و جوانمردی است من این پول را که حقوق پرسنل و کارمندان سفارتخانه بوده به خاطر آنکه مسئولان برگزاری اعضای تیم ایران را اسکان دهند وماجرای مغولستان رخ ندهد و به اعتبار برخی از دوستان به عنوان قرض به سرپرست فدارسیون دادم و هرگز فکر نمی کردم خطیب یک چنین حرکتی را انجام دهد؟ ! …

در هر صورت این که حجت اله خطیب برای تامین منابع مالی فدراسیون به گفته خودش مجبور است گوش برخی ها را ببرد درست، اما اینکه بخواهد یک چنین حرکتی را با سفیر ایران در مجارستان آن هم به این روش انجام دهد واقعاً جای تأسف و تعجب دارد.

خطیب که از زمان قبول مسئولیت باعث اتفاقات تلخ و بی سابقه ای در کشتی ما شده ( (از جدایی محمد بنا از تیم ملی گرفته تا حضور هرروزه طلبکاران مختلف در فدراسیون؛ اخراج فرنگی کاران نوجوان از هتل محل اقامتشان در جریان مسابقات آسیایی مغولستان؛ پرداخت نشدن حقوق و مطالبات معوق پرسنل خانه کشتی و فدراسیون؛نبود بودجه لازم برای اعزام تیم های ملی به مسابقات مختلف و بازهم رده پای انسانهای خیر برای تقبل هزینه های جاری ؛از دست دادن کرسی های مختلف در شورای آسیا و فیلا؛ هزینه های بی جهت و لشگر کشی برای حضور در مسابقات مختلف در ابتدای کار و زمانی که بودجه مناسب در اختیار فدارسیون بود، در واقع عدم مدیریت هزینه ها باعث شد امروز کشتی ایران دچار مشکلات مالی شودو… ؛) ) به دلیل موفقیت های فنی تیم های ملی در عرصه های بین المللی مثل همین قهرمانی در مسابقات جهانی کشتی آزاد همچنان روی صندلی ریاست فدراسیون کشتی نشسته وگرنه که با این اتفاقات تأسف آور سرپرست محترم فدراسیون تا کنون صد بار باید از سمتش برکنار می شد! ! !
البته خطیب این موفقیت ها را جزء کارنامه درخشان مدیریتی خود می داند و اعتقاد دارد موفقیت های تیم های ملی در مسابقات مختلف به دلیل نوع مدیریت قابل قبول خودش است. حالا این گفته های غیر منطقی تا چه اندازه به حقیقت نزدیک است قضاوت با مردم وعلاقه مندان به ورزش اول کشور، کشتی؟
در نهایت امیدواریم مسئولان ورزشی کشورمان هر چه سریعتر با برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی تکلیف ورزش اول کشور را به لحاظ مدیریتی مشخص کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات