رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: منتقدان تخفیف رای میثم حسینی به کمیته انضباطی بیایند تا مواد قانونی آئین نامه را به آنها نشان دهیم.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل حسن زاده درباره اعتراض قلعه نویی به حکم این کمیته مبنی بر محرومیت یک جلسه ای اش عنوان کرد: «از روز بازی استقلال و ذوب آهن زمان زیادی گذشته است. با توجه به بازی حساس استقلال مقابل بوریرام تایلند و سپس دیدار رفت این تیم مقابل اف سی سئول، کمیته انضباطی در اعلام حکم عجله نکرد و حتی با ۱۵ روز تاخیر این کار را انجام داد. »

حسن زاده خاطرنشان کرد: «رای بازی استقلال و ذوب آهن پیش از بازی با بوریرام مشخص بود اما به خاطر حفظ شرایط نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اعلام این رای را تا بعد از بازی رفت استقلال مقابل سئول به تاخیر انداختیم. »

رئیس کمیته انضباطی در واکنش به اظهارات قلعه نویی که این تصمیم را غیرعادلانه خوانده بود گفت: «ما همواره به دنبال اجرای عدالت هستیم و براساس اتفاقات بازی ذوب آهن استقلال و گزارش های رسیده رای خود را صادر کردیم. به اینگونه اظهارات و به ادبیات نادرست و خودخواهانه برخی مدیران، مربیان و بازیکنان عادت کرده ایم. »

وی ادامه داد: «طبیعی است آنهایی که از آرای کمیته انضباطی متضرر می شوند بخواهند اعتراض کنند اما اینکه بعد از پایان بازی حتی اجازه برگزاری مراسم اهدای جوایز به بهترین بازیکن زمین داده نشود و در آنجا الفاظی در مورد مسئولان فدراسیون فوتبال به کاربرود عمل صحیحی نیست. »

حسن زاده گفت: «از سوی دیگر در این حکم علاوه بر تصمیم درباره قلعه نویی آرای دیگری در مورد بازیکن ذوب آهن نیز وجود داشت و با توجه به بازی های این تیم باید سریع تر اعلام می شد. »

رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: «در این مدت پیامک های تهدید آمیز بسیاری را دریافت کردم اما کمیته انضباطی فارغ از پیام های تهدید، متلک های برخی مدیران و مربیان و مسائل دیگر همواره تلاش کرده مطابق قانون و با حفظ عدالت رای خود را صادر کند. »

وی همچنین عنوان کرد: «از صمیم قلب می خواهم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرد و با اختیاراتی که قانون به عنوان رئیس کمیته انضباطی به من داده اعلام می کنم که اگر استقلال بتواند سئول را شکست داده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد نخستین پاداش ما بخشش محرومیت قلعه نویی خواهد بود. البته هنوز قلعه نویی درخواستی برای بخشش محرومیت به فدراسیون نداده است. »

رئیس کمیته انضباطی درباره انتقادها به تقلیل کارت قرمز میثم حسینی به کارت زرد از سوی کمیته انضباطی و مطالب مطرح شده از سوی برخی افراد از جمله هدایت الله ممبینی عضو کمیته داوران و کرانچار عنوان کرد: «این تصمیم مطابق با قانون و آئین نامه انضباطی فیفا بوده و ممبینی یا هر کدام از داوران و مربیان فوتبال که به این موضوع انتقاد دارند می توانند به جای مطرح کردن مسائل در رسانه ها به کمیته انضباطی بیایند تا ما این مواد قانونی را به آنها نشان دهیم. »

وی در پایان تاکید کرد: «از نظر من صحبت های بدون اطلاع و ایجاد تنش کمکی به فوتبال نمی کند و رای ما درباره میثم حسینی مطابق با قانون فیفا بوده چرا که فیفا در زمینه اشتباهات انضباطی داور این اختیار را به کمیته انضباطی داده است. تصمیمی که کمیته انضباطی گرفته به اشتباه فنی داور برنمی گردد. به عنوان نمونه اگر یک داور در بازی به جای بازیکن شماره ۷ به بازیکن شماره ۱۷ کارت نشان دهد کمیته انضباطی می تواند در این زمینه تصمیم گیری کند. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات