همه نیمه نهایی های استقلال در آسیا؛

تیم فوتبال استقلال از طی سالهای ۱۳۴۹ تا ۱۳۸۱،۴برد و ۴باخت را در کارنامه کاری همه نیمه نهایی های رقابتهای آسیایی خود گنجانده است.

به گزارش افکارنیوز ، در شرح مطالب زیر گزارش کاملی از تمامی حضورهای استقلال در مرحله نیمه نهایی رقابتهای آسیایی در طول تاریخ می خوانید.

درحالیکه بعد از پیروزی دو بر یک استقلال مقابل بوریرام تایلند، همه از هفتمین حضور استقلال در نیمه نهایی حرف می زدند اما واقعیت این بود که با احتساب دو حضور استقلال در نیمه نهایی های جام در جام قاره، این برای نهمین بار بود که استقلال به جمع ۴ تیم نهایی رسیده بود. در ۸ مرتبه قبلی، استقلال ۴ بار به فینال رسیده (شامل دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی) و ۵ بار هم موفق به عبور از این خوان نشده (شامل دو مقام سومی و دو مقام چهارمی) .

* ۱۳۴۹

در اولین دوره برگزاری جام باشگاه های آسیا، استقلال از گروه هامن من لبنان و سلانگور مالزی صعود کرد و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله، شاگردان رایکوف با دو گل جواد قراب و غلام حسین مظلومی موفق به شکست دادن مدان اندونزی در ورزشگاه امجدیه شدند و به فینال رسیدند. در فینال هم با گلهای مسعود معینی و غلام وفاخواه، استقلال دو بر یک هاپوئل را برد و قهرمان شد.

* ۱۳۵۰

استقلال در دومین حضور آسیایی اش هم موفق شد بالاتر از هم گروه هایش شامل پلیس عراق، ارتش کره شمالی، پیراک مالزی و العربی کویت راهی نیمه نهایی شود. این بار اما شاگردان رایکوف در نیمه نهایی و در تایلند با دو گل به پلیس عراق باختند و به فینال نرسیدند. استقلال در بازی رده بندی، ارتش کره جنوبی را برد و سوم شد.

* ۱۳۷۰

استقلال در سومن مرتبه حضورش در جام باشگاه های آسیا، برای دومین بار قهرمان شد. تیم پورحیدری از السد قطر، ۲۵ آوریل کره شمالی، فارمرز بانک تایلند و محمدان بنگلادش گذشت و به نیمه نهایی رسید. در این مرحله هم با گلهای عباس سرخاب و شاهرخ بیانی موفق شد پلی تاجایای اندونزی را در داکار شکست داده و به فینال برسد. برتری دو بر یک مقابل لیائونینگ چین با گلهای رضا حسن زاده و صمد مرفاوی هم پایانی بود بر حضور استقلال با قهرمانی.

* ۱۳۷۱

استقلال باز هم برای دفاع از عنوان قهرمانی تا مرحله آخر بالا آمد ولی نایب قهرمان شد. الهلال یمن، الهلال عربستان و پیونگ یانگ کره شمالی نتوانستند ترمز استقلال را بکشند و شاکردان پورحیدری به نیمه نهایی در قطر و مقابل الریان رسیدند. استقلال که یک بر صفر از حریفش عقب بود و به واسطه اخراج شاهرخ بیانی، ده نفره بازی می کرد به بازی برگشت و با گلهای عباس سرخاب و عبدالعلی چنگیز در وفت های اضافه برنده و راهی فینال شد. در فینال اما به الهلال در ضربات پنالتی باخت.

* ۱۳۷۵

استقلال با گذشتن از سد نوفباخور ازبکستان و اوردوباسی قزاقستان در مجموع دو بازی رفت و برگشت به جمع ۴ تیم پایانی در ریاض رسید. در نیمه نهایی و در ضربات پنالتی به الهلال باخت و به جای فینال به بازی رده بندی رفت. در این مرحله هم با یک گل از اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خورد و چهارم شد.

* ۱۳۷۸

استقلال با عبور از سد نیروی هوایی عراق، الهلال عربستان، العین امارات و کوپکتداق ترکمنستان به جمع ۴ تیم پایانی رسید. در نیمه نهایی و در ورزشگاه آزادی با گل وقت های اضافه علی موسوی، ۴ بر سه دالیان چین را برد (سه گل قبلی را محمود قکری، علی موسوی و علیرضا اکبرپور زده بودند) و به فینال رفت. در بازی نهایی اما گل سیروس دین محمدی نتوانست دو گل بازیکنان جوبیلو ایواتا را جبران کند و استقلال نایب قهرمان شد.

* ۱۳۷۹


 باز هم استقلال به جمع ۴ تیم پایانی جام در جام رسید ولی این بار در جده. در نیمه نهایی محمد نوازی و احمد مومن زاده برای استقلال گل زدند ولی درنهایت الشباب عربستان ۳ بر دو برنده شد. در بازی رده بندی هم استقلال ۳ بر یک به شیمیزو اس پالس ژاپن باخت و چهارم شد.

* ۱۳۸۱

  آخرین حضور استقلال در یک نیمه نهایی آسیایی مقابل همین تیمی که امسال استقلال برای رسیدن به فینال پیش رو دارد. استقلال در آزادی و در روزی که باران عجیبی در تهران می بارید، فقط یک گل با ضربه یدالله اکبری به آلیانگ ال جی کره جنوبی زد، محمد نوازی یک پنالتی هدر داد، استقلال دو بر یک باخت و باران، آرزوهای مان را شست و برد. در نیمه نهایی هم شاگردان پورحیدری با نتیجه ۵ بر دو نسف قرچی را شکست دادند و سوم شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات