دانیال داوری می گوید کسی که درون دروازه می ایستد یا یک قهرمان می شود یا یک بازنده.

به گزارش افکارنیوز ، دانیال داوری می گوید کسی که درون دروازه می ایستد یا یک قهرمان می شود یا یک بازنده.

مجله STREIFZUG که در شهر گیسن به چاپ می رسد، رسانه ای است که همواره دانیال داوری را مورد حمایت و تشویق قرار می دهد زیرا دانیال از این شهر پاگرفته و حالا در بوندس لیگا بازی می کند. این مجله در هر ماه، مطالبی راجع به دانیال می نویسد و در این ماه، با او مصاحبه ای طولانی داشت. در این مصاحبه، بحث های جالبی مطرح می شود و به بخش دیگری از زندگی دانیال پی می بریم، مثلاً اینکه از تأثیر هندبال بر زندگی اش می گوید و اینکه نسل او چگونه با مایکل جردن بزرگ شده اند و بعد از آلمانی ها دعوت می کند غذای ایرانی بخورند و به شمال ایران سفر کنند!

مقدمه: براونشویگ در ابتدای این فصل با گلر جوان خود به بوندس لیگای یک رفت. از دهم آگوست که بوندس لیگا شروع شده، این باشگاه به دنبال رقم زدن اتفاقات بزرگی است ولی نمی تواند از سد رقبایش بگذرد و همین مسئله، کار را سخت کرده اما یک نفر از شهر ما (گیسن) در بوندس لیگا ماجراجویی می کند و بهترین نمره ها را در سطح اول لیگ می گیرد. او رؤیاهای بزرگی دارد و می خواهد به اتفاقات بیشتری فکر کند. ما با دانیال داوری صحبت کردیم:

*حالا که در بوندس لیگا هستی، چه احساسی داری؟

من الان مقابل تیم هایی بازی می کنم که یک زمانی رؤیای تماشای بازی هایشان را داشتم. مربیان هم باکیفیت و فشار بالا به ما تمرین می دهند. تا به حال آن قدرها خوش شانس نبوده ایم ولی بی صبرانه برای مسابقات پیش رو و موفقیت های جدید تلاش می کنیم.

*مردم شهر برانشوایگ چگونه فوتبال را دنبال می کنند؟

اینجا مردم به صورت سنتی فوتبال را دوست دارند. آخرین باری که آنها در بوندس لیگا بودند، چیزی بیش از ۲۸ سال قبل بود و حالا آنها مشتاق هستند که ما را در بوندس لیگا به عنوان یک تیم قدرتمند ببینند.

*هدف تان از حضور در بوندس لیگا چیست؟

بزرگ ترین هدف مان فعلاً این است که بمانیم و هرچه در پایان فصل در جدول رده بندی بالاتر باشیم، زیاده روی و بلندپروازی کرده ایم. شانس خوبی داریم که تلاش کنیم و در بوندس لیگا بمانیم برای هر مسابقه، ماندن ما مهم است و در هر بازی، می جنگیم تا بهترین امتیازات را بگیریم.

*دروازه بانی کار سختی است اما به نظرت حساسیت اصلی در هر بازی برای دروازه بان ها کجا خواهد بود؟

جواب این سؤال خیلی مشکل است. درون دروازه می توانی خیلی زود قهرمان شوی یا یک بازنده بزرگ. یک دروازه بان باید همیشه و در همه حال متمرکز باشد. مردم هم انتظارات زیادی از گلرها دارند و تو باید قدرت پیش بینی زیادی داشته باشی. دروازه بانی یک سری مسائل خاص دارد. در طول ۹۰ دقیقه چند توپ می گیری؟ آیا اشتباه می کنی؟ آیا به خاطر اشتباهاتت ملامت می شوی؟ اینها مهم است.

*می توانیم شغل تو در فوتبال را مثل یک اهرم بدانیم؟

بله من هم قبول دارم. پست دروازه بانی در فوتبال یک پست کلیدی است و باید اعصاب داشته باشیم تا یک اهرم مناسب باشیم.

*تو قبلاً که جوان تر بودی، در تیم هندبال پولهانگ بازی می کردی، آیا حضور در هندبال و بازی با دست سبب شد یک گلر شوی؟

بله صددرصد. بعضی اوقات می بینم که بازیکنان هم تیمی می ترسند ولی ما در هندبال تمرین ضدترس می کردیم، یعنی تمرین می کردیم که از توپ نترسیم. به سمت یکدیگر توپ می زدیم تا ترس مان بریزد. این موضوع به من کمک زیادی کرد که از توپ نترسم. حالا هم گلر شده ام و در زمان بازی، از تجربه حضورم در هندبال استفاده می کنم.

*تو فصل قبل ۳۰ بازی در بوندس لیگای ۲ فیکس بودی و عملکردت قابل قبول بود اما ناگهان پت کوویچ به براونشویگ آمد. در حال حاضر در این تیم چه نقشی داری؟

هدف من این است که همیشه به تیمم کمک کنم در هر جایگاهی. نمی توانم بگویم چقدر از بازی های بوندس لیگا را از این به بعد خواهم بود ولی تلاش می کنم که بدون مشکل پا به مسابقات بگذارم و بهترین ها را داشته باشیم.

*رابطه ات با پت کوویچ چگونه است؟

خیلی معمولی و در حد حرفه ای. هرگز نشده با هم بیرون برویم و غذا بخوریم. رابطه مان صمیمانه نیست اما هیچ مشکلی هم نداریم، همه چیز حرفه ای جلو می رود.

*این نوع رابطه برایت چه مفهومی دارد؟

به هر حال برای بهتر بودن نسبت به دیگران باید آماده ترین باشی آن هم در تمرینات روزانه. باید بلندپروازی داشته باشی و محکم و قوی باشی. باید سعی کنی از دیگران بهتر شوی. من اینها را حرفه ای گری می دانم و طبق همین موضوع فوتبال و تمرینات را در کنار پت کوویچ پیش می برم.

*به عنوان یک فوتبالیست حرفه ای در زمان فراغتت چه می کنی؟

خیلی عادی و مثل بقیه مردم با دوستانم به رستوران، خرید و سینما می روم. کارهای معمولی می کنم. استراحت می کنم یا تمرینات سبک تا آماده بمانم.

*برای تماشای بازی های بسکتبال به میامی در آمریکا هم می روی؟

بله یک بار برای مسافرت رفتم میامی و در همان سفر به دیدن بازی بسکتبال رفتم. من طرفدار بزرگ بسکتبال هستم و می دانیدکه نسل من با مایکل جردن بزرگ شده است. به همین خاطر نمی توانم علاقه ام را پنهان کنم.

*نه تنها برای براونشویگ بلکه باید برای تیم ملی ایران هم بازی کنی. نظری در این مورد نداری؟

بله همین طور است. برای یک بازی (دیدار با کویت) من خیلی خوشحال شدم و افتخار کردم که در کنار تیم ملی ایران بودم. همبازیانم رفتار خوبی با من داشتند. آنها صداقت داشتند. باعث شدند خیلی سریع با سایر بازیکنان خو بگیرم و جابیفتم. من هم قبول شان کردم و بین شان رفتم. متأسفانه تصور بدی در آلمان از ایران وجود دارد و همیشه و البته متأسفانه اخبار بد و منفی از ایران می شنویم و خبرهای خوب و مثبت هرگز به گوش نمی رسد. من حالا می توانم با قدرت بگویم ایران خیلی بهتر از آن چیزی است که در آلمان تصور می کنیم. ایران یک کشور بسیار زیباست که در آن می توانید چیزهای جدیدی کشف کنید چون جاهای دیدنی دارد.

*در مورد ایران چه چیزی را توصیه می کنی؟

در درجه اول مهمان نوازی. از رفتار همبازیانم شوکه و خوشحال شدم. اگر چیزی بخواهم توصیه کنم، اول غذای ایرانی و دوم سفر به شمال ایران است. من ۱۲،۱۳ سال پیش به آنجا رفته بودم و می دانم چقدر زیبا و خاطره انگیز است.

*ما آلمانی ها چه چیزی از مردم ایران می توانیم یاد بگیریم؟

سؤال سختی است. من در مقامی نیستم که ایران و آلمان را با هم مقایسه کنم فقط خیلی خوشوقتم و افتخار می کنم که در سه فرهنگ بزرگ شدم. مادرم لهستانی است، پدرم ایرانی و خودم هم در آلمان بزرگ شده ام.

* می توانی به زبان فارسی حرف بزنی؟

متأسفانه نه. تصمیم گرفته ام یاد بگیرم اما در محیط قرار ندارم و این موضوع، کار را برایم سخت می کند اما در تمرینات تیم ملی چند کلمه را به راحتی می گویم و معنی آن را می دانم، مثلاً می گویم جلو، عقب، راست و چپ!

*ایران به جام جهانی رفته. مردم ایران چقدر خوشحال هستند؟

من در وهله اول به بازیکنان ایران و مردم کشورم برای چندمین بار تبریک می گویم. آنها به زیبایی و با حرفه ای گری بازی کردند و صعود شیرینی داشتند اما متأسفانه من در آن بازی های آخر شرکت نکردم. هدفم در کنار موفقیت در باشگاه براونشویگ و سپس حضور موفق در تیم ملی ایران در ماه های آینده است.

*چه نقشی در تیم ملی ایران می توانی بازی کنی؟

برای پاسخ به این سؤال، به زمان بیشتری نیاز داریم. اول باید بدانیم با چه تیم هایی همگروه می شویم و بعد از آن، کارلوس کروش از من چه وظایفی می خواهد.

*به نظر تو ستاره تیم ملی ایران چه کسی است؟

من در مورد این سؤال قضاوت نمی کنم اما کروش به عنوان سرمربی تیم ملی همه چیز را می داند. او مربی مشهور و موفقی است که رئال مادرید و پرتغال را هدایت کرده و در دنیا، همه او را می شناسند. او باید بگوید چه کسی ستاره تیم ملی ایران است.

*صعودبه جام جهانی ۲۰۱۴ ایران برای مردم چه معنا و مفهومی داشته؟

این اتفاق برای ایرانی ها بسیار بزرگ بود. آنها شهر به شهر خوشحالی کرده اند. بازیکنان تیم ملی برای من تعریف کردند که بعد از بازی با کره جنوبی، هزاران نفر به بیرون از خانه رفتند و جشن گرفته اند. من هم متأسف شدم که این تجربه را از دست دادم و در آن شرایط نبودم. می توانست تجربه شیرینی باشد.

*می توانی بگویی فوتبال چه جایگاهی در ایران دارد؟

مردم ایران واقعاً فوتبال را دوست دارند. آنها بوندس لیگا را دنبال می کنند و بازیکنان زیادی را می شناسند. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال و حاشیه هایش دارند و وقتی یک بازی مهم در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود، یکصدهزار نفر به تماشای بازی می روند. اینها ثابت می کند تب و تاب فوتبال در ایران چقدر بالاست.

*تو در چند سال گذشته پیشرفت زیادی داشتی. بعضی وقت ها این همه موفقیت را باور می کنی؟

رؤیای زیبایی است. بعضی وقت ها خودم را نیشگون می گیرم که از خواب بیدار شوم! این رؤیاها به واقعیت پیوسته اما می دانم باید بیشتر از اینها روی خودم کار کنم تا موفقیت هایم ادامه داشته باشد. باید بیشتر مواظب خودم باشم.

*تو برای رسیدن به فوتبال حرفه ای، مشکلات زیادی داشتی، در این مورد صحبت می کنی؟

بله همین طور است. وقتی جوان تر بودم، خیلی وقت ها در قطار می نشستم تا از مانیس به گیسن برگردم اما در همان زمان دوستانم تفریح می کردند. شرایط سختی بود، دیروقت به خانه می رسیدم اما همیشه می دانستم هدفم چیست و چرا این کار را انجام می دهم. حالا هم نتیجه آن کار را می بینم.

*تو از سال ۲۰۰۹ تا به حال در شهر برانشوایگ هستی. این شهر را چطور توصیف می کنی؟

شهر زیبایی است. قبلاً فکر می کردم برانشوایگ یک شهر صنعتی باشد اما حالا نگاهم عوض شده و فکر می کنم شهری بسیار زیباست.

*در فصل، بازی با کدام یک از باشگاه های بزرگ بوندس لیگا برایت جذاب تر و مهم تر است؟

همه بازی ها مهم است ولی برای حضور در ترکیب اصلی تیم باید بجنگم و رقابت کنم تا بازی با هیچ کدام از تیم ها را از دست ندهم. می خواهم جایگاه خودم را در پست دروازه بانی حفظ کنم. امیدوارم بتوانم یک بازیکن حرفه ای در دروازه براونشویگ باشم.

*تا اینجای کار، تیم تان بسیار ضعیف ظاهر شده. چرا وضعیت خوبی ندارید و مدام امتیاز از دست می دهید؟

ما اولین بار است که حضور در بوندس لیگا را می بینیم. اکثرمان تجربه بوندس لیگا را نداریم ولی مطمئنم هفته به هفته بهتر می شویم. به چند برد پشت سر هم احتیاج داریم تا برای ماندن در بوندس لیگا و کسب تجربه های بهتر برای خروج از بحران مطمئن شویم.

*اینکه مربی تیم از تو و پت کوویچ به صورت چرخشی استفاده می کند، برایت مشکل نیست؟

در این مورد نمی توانم بگویم ناراحت نیستم اما تیم مان برای رسیدن به جایگاهی خوب، به آرامش و زمان احتیاج دارد. ما توانایی زیادی داریم و می خواهیم در بوندس لیگا بمانیم. این هدف من است و نمی خواهم از بازی چرخشی در براونشویگ احساس بدی داشته باشم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات