آمارها نشان می دهد از زمانی که معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز تحت عنوان لیگ قهرمانان شناخته شده، آبی و اناری پوشان کاتالونیا در رقابت با سایر غول های فوتبال اروپا بهتر نتیجه گرفته اند.

به گزارش افکارنیوز ، طبق آمار و ارقامی که از بدو شکل گیری رقابت های لیگ قهرمانان اروپا (سال ۱۹۹۲) به ثبت رسیده، بارسلونا بهترین عملکرد را در میان قدرت های سنتی فوتبال اروپا داشته و موفق ترین تیم در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز بوده است.

طبق فرمول امتیازدهی فیبوناچی که در آن در هر یک از ۲۱ دوره لیگ قهرمانان اروپا، راهیابی به مرحله گروهی یک امتیاز، مرحله یک هشتم نهایی ۲، مرحله یک چهارم نهایی ۳، نیمه نهایی ۵، فینال ۸ و کسب عنوان قهرمانی ۱۳ امتیاز داشته، کاتالان ها که ۳ بار در سال های ۲۰۰۶،۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ جام قهرمانی را بالای سر برده اند با ۹۲ امتیاز، بیشترین امتیاز را کسب کرده اند و موفق ترین تیم هستند.

صدرنشینی بارسلونا در رده بندی برترین تیم های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در حالی است که پس از آن، میلان دومین تیم پرافتخار اروپا با ۷ قهرمانی که ۳ قهرمانی لیگ قهرمانان را در سال های ۱۹۹۴،۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ کسب کرده، با ۶ امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد. پرافتخارترین تیم اروپا یعنی رئال مادرید با ۹ قهرمانی که سه دوره آن در سال های ۱۹۹۸،۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ در لیگ قهرمانان اروپا بوده نیز با ۸۵ امتیاز سومین تیم موفق لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود.

در رده بندی موفق ترین کشور ها در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا نیز، با جمع بندی آمار امتیازات نمایندگان هر کشور در این رقابت ها، اسپانیا با ۲۴۹ امتیاز صدرنشین است و پس از آن انگلیس با ۲۲۸ امتیاز و ایتالیا با ۲۱۶ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند. آلمان با ۱۷۲ امتیاز و فرانسه با ۱۱۳ امتیاز رده های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند.

رده بندی موفق ترین تیم های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را که تسنیم هم منتشر کرده در زیر مشاهده می کنید:

۱- بارسلونا (اسپانیا) ۹۲ امتیاز
۲- میلان (ایتالیا) ۸۶ امتیاز
۳- رئال مادرید (اسپانیا) ۸۵ امتیاز
۴- منچستریونایتد (انگلیس) ۸۳
۵- بایرن مونیخ (آلمان) ۸۲ امتیاز
۶- یوونتوس (ایتالیا) ۵۹ امتیاز
۷- چلسی (انگلیس) ۵۹ امتیاز
۸- پورتو (پرتغال) ۴۷ امتیاز
۹- آرسنال (انگلیس) ۴۱ امتیاز
۱۰- اینتر (ایتالیا) ۳۹ امتیاز
۱۱- آژاکس (هلند) ۳۷ امتیاز
۱۲- لیورپول (انگلیس) ۳۶ امتیاز
۱۳- بورسیا دورتموند (آلمان) ۳۴ امتیاز
۱۴- والنسیا (اسپانیا) ۲۹ امتیاز
۱۵- لیون (فرانسه) ۲۸ امتیاز
۱۶- مارسی (فرانسه) ۲۴ امتیاز
۱۷- پی اس وی آیندهوون (هلند) ۲۲ امتیاز
۱۸- دیناموکیف (اوکراین) ۲۲ امتیاز
۱۹-موناکو (فرانسه) ۲۱ امتیاز
۲۰-بایرلورکوزن (آلمان) ۱۹ امتیاز
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات