اگر مارادونا هم آن خطا را می کرد نباید جایزه بهترین بازیکن میدان را می گرفت

هافبک ایرانی تیم الاهلی قطر که در ابتدای هفته جاری صحنه شکستگی مچ پایش قلب بسیاری از طرفدارانش را به درد آورد، روز گذشته با انجام یک عمل جراحی موفقیت آمیز به بازگشت به میادین امیدوار شد.

به گزارش افکارنیوز ، ساعاتی پس از آنکه فریدون زندی در بیمارستان اسبیتار دوحه پایش را به تیغ جراحان سپرد تا مچ خرد شده اش را مداوا کنند، گفت و گویی با خبرنگار سایت «الکاس» انجام داد و برخلاف تصور بسیاری که دوران بازیگری او را به سبب مصدومیت شدیدش پایان یافته می دیدند از خوشبینی اش برای بازگشتی به میادین گفت. گفت وگوی هافبک پیشین تیم استقلال را در زیر می خوانید:

* در ابتدا بگو بعد از آن مصدومیت شدید اکنون چه وضعیتی داری؟
خدا را شکر با گذر زمان وضعیتم بهتر می شود و حتی خودم هم اصلا تصور نمی کردم که بتوانم روی پایم راه بروم. پزشک معالجم به موفقیت آمیز بودن عمل و پیشرفتی که من در این مدت داشته ام تاکید دارد و این احتمال وجود دارد که حداکثر تا ۶ ماه آینده به میادین برگردم.

* توضیح بده بعد از لحظه آسیب دیدگی چه اتفاقاتی برایت رخ داد؟ از نحوه انتقالت به بیمارستان و عمل جراحی بگو.

مصدومیتم زمانی رخ داد که توپ میان من ماتیر، هافبک گرجستانی حریف قرار گرفت و بعد از برخوردی که میان ما صورت گرفت درد شدیدی احساس کردم و به زمین افتادم. در ابتدا تصور نمی کردم که آن برخورد تا این حد شدت داشته باشد اما زمانی که پای شکسته ام را دیدم واقعا شوکه شدم و چند لحظه گریه کردم. کادر پزشکی پایم را با آتل محکم بست تا تکان نخورد و وضعیت را از آن بدتر نکند. بعد از آن مرا به بیمارستان اسبتار منتقل کردند و در ساعات اول روز شنبه تحت عمل جراحی قرار گرفتم که خوشبختانه موفقیت آمیز بود.

* زمانی که از شدت مصدومیتت مطلع شدی، نگران آینده بازیگری ات نبودی؟
عصر جمعه افکار منفی و شک و تردید تمام ذهنم را فرا گرفته بود و نمی توانم این موضوع را پنهان کنم که برای چند ساعت ناامیدی و یاس به سراغم آمده بود. خبرهای زیادی درباره احتمال به پایان رسیدن دوران بازیگری ام خواندم اما بعد تصمیم گرفتم تسلیم نشوم و با انگیزه بالا هرچه سریع تر به میدان برگردم.

* بعد از عمل جراحی چه حسی داشتی؟
با گذر زمان، حضور همسر و مدیربرنامه هایم و عیادت بازیکنان الاهلی، داوران، مربیان و مدیران باشگاه حس غم و ناامیدی که داشتم کم کم از بین رفت و به آینده خوشبین شدم. می گویند که باید یک ماه در بیمارستان بستری باشم و بعد از آن روزی چند ساعت تمرینات فیزیوتراپی انجام خواهم داد.

* فکر می کنی بازیکن گرجستانی تیم معذیر برای گرفتن توپ عمداَ به تو ضربه زد و موجب مصدومیتت شد؟
من نمی توانم او را به چنین چیزی متهم کنم چرا که او هم برای گرفتن توپ آمده بود. ماهیت فوتبال همین است. قسمت من این بود که این اتفاق برایم رخ دهد.

* نظرت درباره اهدای جایزه بهترین بازیکن میدان به او با وجود آنکه موجب مصدومیت تو شد، چیست؟
وقتی این خبر را شنیدم بسیار ناراحت شدم و با وجود تمام احترامی که برای مسئولان برگزار کننده بازی و همچنین خود آن بازیکن قائلم، باید بگویم که این تصمیم خوبی نبود. حتی اگر مارادونا هم آن خطا را روی من انجام داده بود بهتر بود که او را به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب نکنند به خصوص که همه در استادیوم واکنش بازیکنان را بعد از مصدومیت من دیدند.

* فکر نمی کنی این واقعیت که ۳۴ ساله شده ای تاثیر منفی روی روند بازگشت تو به میادین بگذارد؟
مطمئنا نه. به نظر خودم مدت زیادی تا پایان دوران بازیگری ام مانده است و می توانم خیلی سریع به میادین برگردم چون من خیلی مراقب خودم هستم و به طور مداوم تمرین می کنم تا هرچه سریع تر به مرز آمادگی کامل برسم.

* واکنش مسئولان الاهلی بعد از مصدومیت تو چه بوده است؟
همه چیز عالی بوده است و باید از آنها بابت حمایت گسترده شان تشکر کنم. مدیران باشگاه به هر شکل ممکن برای تامین رفاه من تلاش و تاکید کردند که من با آنها خواهم ماند و رهایم نخواهند کرد. آنها گفته اند که تمام روند درمان مرا زیر نظر خواهند گرفت و اینکه قراردادم را هم تمدید خواهند کرد. محض اطلاع باید بگویم فصل گذشته از اولین روزی که پایم را در این باشگاه گذاشتم احساس کردم که در خانه ام هستم.

* چند سال پیش مشابه مصدومیتی که تو دچارش شده ای برای جبرئیل سیسه و هنریک لارسن رخ داد اما آنها بازگشتی موفق داشتند. نظرت در این باره چیست؟
بازگشت آنها اراده و قدرت شان را نشان داد و من هم می خواهم پا جای پای آنها بگذارم و هر چه سریع تر برگردم.

* جدا از مصدومیتی که برایت رخ داد، سطح عملکرد الاهلی بعد از ۳ بازی که در این فصل انجام داده چیست؟
با توجه به اینکه تیم تازه در ابتدای راه قرار دارد، معتقدم که عملکرد تیم خوب بوده و تنها مشکلی که داریم تبدیل کردن موقعیت ها به گل است که این هم به مرور زمان برطرف می شود، به خصوص در مورد بازیکنان جوان که تجریه کافی ندارند و به حمایت بیشتری احتیاج دارند.

* به طور کلی این فصل، لیگ قطر را در چه سطحی می بینی؟
تیم ها شروع خوبی داشته اند و رقابت فشرده ای میان آنها درگرفته است، البته برخی باشگاه هنوز در حد همیشگی خود ظاهر نشده اند.

* در پایان حرفی برای گفتن داری؟
می خواهم از همسرم و مدیران باشگاه و همچنین مسئولان بیمارستان اسبتار و تمام کسانی که به عیادتم آمدند تشکر کنم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات