در یکی از این دیدارها استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان اف سی سئول کره جنوبی است. ورزشگاهی که در بسیاری از بازیهای مهم اینچنینی بیش از صد هزار تماشاگر روی سکوهای خود می بیند. هوادارانی که با آبی کردن سکوهای این ورزشگاه می خواهند یار دوازدهم استقلال باشند تا روزی سخت را به روزی فراموش نشدنی تبدیل کنند.

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی روز چهارشنبه با برگزاری دو بازی به پایان می رسد که استقلال در یکی از این دیدارها روزی مهم و سرنوشت ساز برابر نماینده کره جنوبی پیش رو دارد. آبی ها هرچند در بازی رفت شکست خوردند اما ناامید نیستند و می توانند با ارائه یک بازی منطقی و خلق حماسه سومین تیم ایرانی لقب بگیرند که به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. به گزارش خبرنگار مهر، دور برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با مشخص شدن چهره فینالیست ها به پایان می رسد. در این روز نمایندگان فوتبال کره، ژاپن، چین و ایران برای رسیدن به دیدار پایانی مهمترین تورنمنت باشگاهی آسیا روز سخت و سرنوشت سازی را تجربه می کنند.



شاگردان امیر قلعه نویی که با شایستگی توانستند تا نزدیکی های فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند در بازی رفت اسیر اشتباهات فردی شده و شکست دو بر صفر را تجربه کردند اما این پایان کار نیست زیرا آنها ۹۰ دقیقه حیاتی و سرنوشت ساز دیگر را پیش رو دارند و می توانند با صبر و حوصله و ارائه یک بازی منطقی و دور از هیجانات و بازی احساسی این گل ها را جبران کرده و چهارشنبه شب را با جشن صعود به فینال آسیا بسیار شیرین کنند.

البته همه می دانند در چنین بازیهای مهمی جبران باخت دو بر صفر بسیار سخت است اما استقلال و نمایندگان فوتبال ایران در روزهای سخت بارها و بارها کاری بزرگی انجام داده اند و توانسه اند در اوج ناامیدی به موفقیت های فراموش نشدنی دست یابند. شاید این بحث کلیشه ای باشد اما یک روز در استرالیا تیم ملی ایران تنها در یک نیمه شکست دو بر صفر را به تساوی دو بر دو تبدیل کرد و روزی دیگر نمایندگان باشگاهی ایران توانستند حتی شکست های سنگین تر (پرسپولیس - آلیما قزاقستان) از این را هم در بازیهای برگشت جبران کرده و به مرحله بعدی برسد.

غیبت جواد نکونام و آندرانیک تیموریان در این بازی موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت اما قطعا امیر قلعه نویی و همکارانش که به خوبی در این مدت آبی پوشان را هدایت کردند می توانند با استفاده از مهره های مطرح استقلال که در این مدت کمتر فرصت حضور در میدان را داشتند به خوبی بهره ببرند تا غیبت این دو بازیکن ملی پوش محسوس نباشد.

قطعا در چنین بازی مهمی فرصت طلبی مهاجمان و نفراتی که به دروازه اف سی سئول نزدیک می شوند بسیار اهمیت دارد زیرا در این بازی دیگر نباید موقعیت ها را به راحتی از دست داد ضمن اینکه کره ای ها قطعا در این بازی دل به ضد حمله ها می بندند تا بتوانند از خلاء ها و حفره های دفاعی استقلال که برای حمله به جلو می رود جهت رسیدن به گل استفاده کنند.

آنچه نباید فراموش کرد این است که استقلال در این بازی ابتدا نباید گل بخورد زیرا جبران دو گل آسان تر از به ثمر رساندن ۴ گل در ورزشگاه آزادی است. همچنین اگر استقلال بتواند از فشار ابتدای بازی که روی دروازه اف سی سئول ایجاد می کند به گل برسد شانس خود را برای پیروزی افزایش می دهد زیرا اگر استقلال گل اول را بزند روحیه بالاتری بدست آورده و کره ای ها با استرس بیشتری بازی می کنند.

در این بین استقلالی ها با سه هدف به میدان می روند؛ یکی جبران شکست بازی رفت؛ دوم انتقام باخت ۱۱ سال پیش مقابل این تیم کره ای که با نام آنیانگ مانع از صعود آبی پوشان به فینال جام باشگاههای آسیا شد و سوم رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سومین تیم ایرانی. ضمن اینکه آنها در اندیشه کسب سومین ستاره روی پیراهن خود برای قهرمانی در آسیا هستند و این دو هدف انگیزه های آبی ها را افزایش می دهد.

در روزی که فوتبال ایران هوای آبی خواهد داشت همه امیدوارند استقلال بتواند در این میدان مهم و سرنوشت ساز به این سه هدف برسد و موفقیت های اخیر ایران در رشته های گروهی فردی را با رسیدن به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا تکمیل تر کند.

هر دقیقه این ۹۰ دقیقه برای استقلال بسیار مهم است زیرا می تواند به دقایق فراموش نشدنی برای فوتبال ایران و هواداران تیم آبی پایتخت تبدیل شود. فردا چشم همه به ساق پای مردان قلعه نویی است و دعای مردم ایران بدرقه راه آنها تا پس از سپاهان و ذوب آهن فوتبال ایران سومین فینالیستش در این رقابت ها را ببیند.

نماینده چین در یک قدمی فینال
در دیگر بازی این مرحله گوانگجو اورگرانده میزبان کاشیو ریسول ژاپن است. تیم چینی که با هدایت مارچلو لیپی ایتالیایی خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی این جام مطرح کرده است در حالی برابر حریف ژاپنی به میدان می رود که با توجه به پیروزی ۴ بر یک در زمین حریف تنها با یک معجزه از رسیدن به فینال محروم می شود.

به نظر نمی رسد نماینده ژاپن بتواند در زمین گوانگجو به پیروزی با اختلاف ۴ گل دست یابد و پیش بینی اینکه شاگردان لیپی که قبل از دیدار استقلال با اف سی سئول به میدان می روند نخستین فینال جام باشند سخت نخواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات