سرمربی تیم پرسپولیس گفت: «دو هفته قبل از بازی پرسپولیس با سپاهان، قهرمانی از من چیزی خواسته بود که انجام نداده بودم و اطمینان داشتم در اولین بازی جبران می کند. »

  برنامه ۹۰ دوشنبه شب با پخش دیدار رفت استقلال و اف سی سئول آغاز شد و سپس بازی های لیگ در هفته گذشته پخش شد.

* آغاز برنامه با طعنه به قلعه نویی

عادل فردوسی پور هم سعی می کند برابر انتقادهای قلعه نویی کم نیاورد. او برنامه این هفته اش را با آرزوی موفقیت برای استقلال و البته با طعنه ای به قلعه نویی آغاز کرد.

فردوسی پور که دیر به برنامه ۹۰ دوشنبه شب رسیده بود، برای استقلال آرزوی موفقیت و بردی پر گل و البته صعود داشت و گفت: « ما همین اول برنامه داریم بازی استقلال را پخش می کنیم. دقت کنید همین ابتدای برنامه است. هفته قبل هم همین کار را کردیم به قرآن حالا اگر دستان برنامه ۹۰ را سر و ته می بینند و بخش استقلال می افتد آخر برنامه امشب دقت کنند که ما اول برنامه داریم بازی استقلال پخش می کنیم. »

قلعه نویی صبح دوشنبه در گفتگویی با انتقاد از فردوسی پور و تاکید مجدد بر طعنه های ۶ ماهه گذشته این برنامه نسبت به خود در شرایطی که او روزه سکوت درباره این برنامه گرفته است، فردوسی پور را متهم کرده بود که برد استقلال برابر تیم بوریرام تایلند را در انتهای برنامه اش پخش کرده است.

فردوسی پور دلیل تاخیرش در شروع برنامه این هفته را هم افتادن فشارش اعلام کرد.

* سپس گزارشی از کری خوانی هواداران ذوب آهن و سپاهان و پس از آن تصاویری از دربی اصفهان پخش شد.

* گزارش وضعیت فوتبال استان سیستان و بلوچستان دیگر بخش برنامه ۹۰ بود که در آن به کمبود امکانات ورزشی در این استان اشاره شده بود.

* سپس تصاویری از دیدار خاطره انگیز استقلال با نوف باخور ازبکستان در سال ۷۵ پخش شد. این دیدار که بازی برگشت مرحله حذفی جام باشگاه های آسیا محسوب می شد با ۳ گل به سود استقلال به پایان رسید و موجب صعود این تیم به مرحله بعدی شد.

* براتی: کمیته انضباطی اجازه بخشش کارت قرمز حسینی را نداشت

احمد براتی معاون حقوقی اتحادیه فوتبال در خصوص بخشش کارت قرمز میثم حسینی پس از اخراج در دیدار مقابل سپاهان، گفت: « کمیته انضباطی نمی تواند در قوانین داوری دخالت کند و تنها در بعضی موارد خاص اجازه دخالت دارد و شرط آن هم پذیرش اشتباه داور از سوی کمیته داوران است. »

وی ادامه داد: « در اتفاق رخ داده برای میثم حسینی در ابتدا بازیکن سپاهان خطا کرده و داور هم این مساله را اعلام کرده اما میثم حسینی در ادامه این صحنه به دنبال جبران بر می آید و خطایی را انجام می دهد. »

معاون حقوقی اتحادیه فوتبال، گفت: « در صحنه دوم بعد از خطای بازیکن سپاهان حسینی خطا می کند و داور با وجود اینکه خطای اول را ندیده است، اما خطای حسینی را دیده و در تشخیص شخص خطا کار در صحنه دوم اشتباه نکرده کمیته انضباطی طبق قوانین فیفا نمی تواند کارت قرمز این بازیکن را ببخشد. »

وی تصریح کرد: « در صورتی که کمیته انضباطی هم بخواهد دخالت کند، باید بازیکن یا باشگاه اعتراض کند، اما من هیچ جا اعتراضی از سوی باشگاه پرسپولیس ندیدم. »

وی اظهار داشت: « برداشت حقوقی حسن زاده رییس کمیته انضباطی این بوده که او می تواند طبق قوانین فیفا رای دهد، اما اینگونه نبود و قهرمانی به هیچ عنوان در تصمیم خود مرتکب خطای دید نشده است. »

براتی خاطر نشان کرد: « به عنوان یک فرد حقوقی با کمیته انضباطی اختلاف نظر دارم، ولی فکر می کنم کمیته انضباطی هم نخواسته به سود تیمی رای دهد. »

وی افزود: « حتی می توان رای داور را تشدید کرد، اما این ها در شرایطی است که واقعا تصمیم داور اشتباه فاحش باشد. »

* میرزابیگی: تصمیم کمیته انضباطی اشتباه بود

ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری برنامه ۹۰ نیز در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: « کمیته انضباطی نمی تواند بر خلاف قوانین فیفا رای صادر کند و صحنه اخراج میثم حسینی به شکلی نبود که کمیته انضباطی بخواهد تصمیم داور را تغییر دهد. »

وی ادامه داد: « کمیته انضباطی در مواردی خاص آن هم در صورت تایید داور می تواند دخالت کند، اما در این اتفاق تنها کمیته انضباطی تصمیم گرفته و هیچ نظری از داور و کمیته داوران خواسته نشده است. »

کارشناس داوری کشور، گفت: « فکر می کنم این تصمیم بدون حضور کارشناسان داوری گرفته شده و اصلا صحیح نبود. »

* نصیرزاده: کمیته انضباطی می تواند کارت های بازیکنان را ببخشد

هوشنگ نصیرزاده رییس کمیته تدوین قوانین فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: « کمیته انضباطی بر اساس ماده ۷۷ فیفا کمیته انضباطی می تواند فقط کارت های زرد و قرمز داور را تغییر دهد و باید این حق را برای کمیته انضباطی قایل باشیم. این مساله برای اولین بار در کشور ما جا افتاد که کمیته انضباطی تنها در رنگ کارت ها می تواند دخالت کند. »

وی ادامه داد: « بحثی که وجود دارد این است که کمیته انضباطی تنها در اشتباهات خیلی آشکار می تواند ورود کند و تصمیم داور را تغییر دهد. »

وی افزود: « من هم می گویم چون اختلاف نظر در تصمیم داور میان کارشناسان داوری وجود دارد و برخی ها معتقد هستند کارت زرد یا قرمز مستحق حسینی بوده می توانست این تصمیم کمیته انضباطی شامل حال میثم حسینی نشود. »

وی تصریح کرد: « باشگاه پرسپولیس بابت بخشش حسینی به فدراسیون فوتبال نامه داده بود و حتی پول آن را هم واریز کرده بود و برای همین کمیته انضباطی به این مساله ورود کرد. »

وی اظهار داشت: « کارشناسان و داوران خیلی تعصب بر روی کارت های داده شده نداشته باشند، چون هیات برگزاری و کمیته انضباطی می توانند آنها را ببخشند. »

نصیرزاده، گفت: « در گذشته قرار بود برای احسان حاج صفی نیز این تصمیم گرفته شود که حسین عسگری مانع شد، اما خوشحالی من از این جهت است که این حق کمیته انضباطی جا افتاد. »

* دایی: قهرمانی دو هفته قبل از بازی سپاهان از من چیزی خواسته بود

علی دایی در گفتگوی تلفنی با برنامه ۹۰ درباره موضوع تغییر کارت قرمز میثم حسینی در بازی مقابل سپاهان از قرمز به زرد عنوان کرد: « من نمی خواهم درباره مسائل حقوقی حرف بزنم اما نباید اصل قضیه را ول کنیم و تا ماجرایی که پیش آمده است لوث شود. »

وی ادامه داد: « البته معتقدم که حق برای همه تیم ها باید اجرا شود و این موضوع  نه فقط برای پرسپولیس و استقلال که برای سایر تیم ها هم در نظر گرفته شود. »

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا کارت قرمز به احسان حاج صفی در بازی دو سال گذشته دو تیم تراکتورسازی و استقلال تغییر پیدا نکرد افزود: « پس از بازی با سپاهان؛ ما درخواست دادیم و تقاضا کردیم که کارت میثم حسینی به زرد تبدیل شود. درست یا غلط این تصمیم گرفته شده است. من نمی دانم. شاید تراکتورسازی درخواست نکرده است که کارت حاج صفی تغییر کند. »

وی ادامه داد: « من هنوز روی حرفم هستم. زاویه دید آدم ها حداقل ۱۶۰ درجه است. قهرمانی صحنه خطا مدافع سپاهان را دید. متاسفانه اصل قضیه رها شده است. مثل این می ماند که یک اتومبیلی دزدیده شده و همه چسبیده اند به این قضیه که یک کت درون ماشین بوده است. »

سرمربی پرسپولیس افزود: « دو هفته قبل از بازی پرسپولیس با سپاهان، قهرمانی از من چیزی خواسته بود که انجام نداده بودم و اطمینان داشتم در اولین بازی جبران می کند. »

وی ادامه داد: « بعد از انقلاب فراخوانی داده شد که هر کسی اسلحه دارد بیاید تحویل بدهد و مورد عفو قرار بگیرد. به نظر من هم فدراسیون همه را مورد عفو قرار بدهد. کسانی که پیشنهاد دادند و این عمل را انجام دادند خودشان را معرفی می کنند. »

دایی تاکید کرد: « وقتی سرمربی سایپا بودم داور مسابقه قبل از بازی از من خواست یک کاری در کارخانه سایپا انجام بدهم. گفتم که نمی توانم چون من مدیر کارخانه نیستم. من موضوع را منتقل کردم اما همان داور را برای ما گذاشتند. اخراج بازیکن تیم حریف را نگرفت. عین آب خوردن بازی را یک بر صفر باختیم. »

وی افزود: « مگر قهرمانی نگفته بود که با مولایی تماس ندارد؟ چرا در کمیته انضباطی گفته است دو سه هفته قبل تماس داشته است. من هنوز منتظر شکایت آقایان هستم اما خبری نشده است. »

دایی درباره ارتباط مولایی؛ بدنساز پرسپولیس با قهرمانی گفت: « هیچ بحثی نبود. قهرمانی چیزهایی که نمی توانست به من بگوید را به مولایی بیان می کرد. »

* افضلی فرد: مجلس با جدیت به بحث فساد ورود کرده است

مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص نشست این کمیسیون با مدیران باشگاه های فوتبال، گفت: « گزارش هایی در کمیسیون اصل نود در خصوص فساد فوتبال داشتیم و ما براساس وظایف خود وارد این مساله شدیم و از مدیران باشگاه ها و اتحادیه ها دعوت کردیم که آیا فساد در فوتبال ایران وجود دارد یا خیر و چه کارهایی انجام داده اند. »

نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون اصل نود، گفت: « تمام این دوستان آلودگی در فوتبال را به شکلی پذیرفته اند. »

وی ادامه داد: « برای من علی دایی و سایرین هیچ تفاوتی ندارند و ما براساس قوانین خود که مبارزه با فساد است به این مساله و برای جلوگیری از آن ورود کرده ایم. »

افضلی فرد، گفت: « قبل از ما رییس کمیسیون اصل ۹۰ به این مساله ورود کرده بودند و هر باشگاه دیگری هم بود ما به بحث فساد وارد می شدیم. »

وی تصریح کرد: « نتیجه جلسه با آقایان این بود که یکی از دلایل به وجود آمدن فساد ضعف مدارک در این رابطه و اجرای نادرست قوانین و نداشتن اراده در این رابطه بوده است. »

وی اظهار داشت: « یکی از تصمیمات ما در نشست امروز این بود که بخش های نظارتی در ورزش و فوتبال هماهنگ تر شوند تا بتوانند با این مشکلات برخورد قاطع داشته باشند. »

سخنگوی کمیسیون اصل نود، گفت: « این پیگیری ما ادامه دارد و در جلسات آینده از بعضی داوران، بازیکنان و اهالی فوتبال دعوت خواهیم کرد و گزارش ما از تریبون مجلس اعلام خواهد شد. »

وی خاطرنشان کرد: « دوستان و اهالی فوتبال مطمئن باشند کمیسیون اصل نود به خاطر تعهدی که به ملت ایران دارد از هیچ خلافی عبور نخواهد کرد و تا آخر کار خود را ادامه و دستاورد های خود را برای برخورد با متخلفات تحویل قوه قضائیه می دهیم. »

* صادقیان: خیلی ها گفتند به پرسپولیس نروم

در ادامه برنامه پیام صادقیان بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس میهمان حضوری برنامه ۹۰، بود.

وی در خصوص حضورش در پرسپولیس، گفت: « زمانی که می خواستم به این تیم بیایم خیلی ها به من گفتند این کار را نکنم، اما تصمیمم را گرفته بودم و به پرسپولیس آمدم. »

صادقیان خاطرنشان کرد: « به کشور های حاشیه خلیج فارس فکر نمی کنم، اما به اروپا فکر می کنم و امیدوارم روزی به فوتبال این قاره بروم. »

وی در رابطه با اینکه پرسپولیس زیبا بازی نمی کند، گفت: « این طور نیست. تیم ما خیلی خوب کار می کند و مطمئن باشید بهتر از این هم خواهیم شد. »

وی در رابطه با پرداخت پول های میلیاردی به فوتبالیست ها، اظهار داشت: « از این پول ها خبری نیست و تنها چند بازیکن محدود میلیاردی این مبالغ را گرفته اند. »

بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص صحبت هایی که علیه جواد نکونام انجام داده بود، خاطرنشان کرد: « صحبت هایی که از قول من منتشر شد، صحت نداشت و من گفته بودم شخصیت نکونام به شکلی نیست که بخواهد مانع از حضور من در تیم ملی شود. »

* تقدیر از فوتبال ساحلی

در ادامه برنامه علی نادری کاپیتان تیم فوتبال ساحلی در خصوص موفقیت این تیم در جام جهانی صحبت کرد.

وی ادامه داد: « خوشبختانه از تیم ما در این دوره حمایت بسیار بهتری صورت گرفت و ما توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و با شکست مقابل قهرمان جهان از رسیدن به مدال باز ماندیم. »

* ابومسلم ما به میدان خواهد رفت

بررسی وضعیت مدیریت باشگاه ابومسلم خراسان دیگر بخش این برنامه بود که به طور کامل به این مساله رسیدگی شد.

عباس چمنیان سرمربی تیم ابومسلم خراسان، گفت: « در بازی ابومسلم در لیگ و جام حذفی ما در میدان حضور خواهیم یافت و اصلا کمیته انضباطی فدراسیون در خصوص عدم حضور ما صحبتی نکرده است. »

وی ادامه داد: « بهروان هم حق را به ما داد و تیم ابومسلم با مدیریت سحرخیز در مسابقات حاضر خواهد شد. اگر تیم به وفایی هم به گفته آقایان واگذار شده طبق نظر آنها این کار هم غیر قانونی بوده، اما ما تنها مدیریت تیم را به وفایی واگذار کردیم. »

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم خراسان، گفت: « زمانی که آقایان تعهدات خود را عملی نکردند ما هم می توانستیم تیم را از آنها پس بگیریم. »

خداداد عزیزی هم در پاسخ به چمنیان، اظهار داشت: « تیم سه سال است که در اختیار وفایی قرار دارد، ولی شما تیم را به کس دیگری داده اید که این برخلاف قوانین است. »

وی ادامه داد: « آقایان در خراسان قرارداد ما را امضا نکردند، اما فدراسیون دستور داد و ما قرارداد های خود را در فدراسیون ثبت کردیم. شما می خواهید با رابطه هایی که به عنوان مدیر دارید، این تیم را از ما بگیرید. »

* جباری به الاهلی پیوست

همچنین در این برنامه اعلام شد مجتبی جباری به تیم الاهلی قطر پیوسته و جایگزین فریدون زندی بازیکن مصدوم این تیم شده است.

* سوال پیامکی

سوال مسابقه پیامکی این هفته در مورد دیدار روز چهارشنبه استقلال و سئول کره جنوبی بود. در این نظر سنجی که حدود دو میلیون پیامک به آن ارسال شد ۶۲ درصد به برد استقلال رای دادند، ۱۵ درصد معتقد بودند بازی با تساوی تمام می شود و ۲۳ درصد اف سی سئول را پیروز مسابقه فردا می دانستند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات