علی دایی یکی از مهمانان تلفنی برنامه ۹۰ بود. او که به دلیل ترس شاهدانش هنوز نتوانسته مدارکی محکمه پسند برای اتهاماتش درباره فساد در داوری پیدا کند مدعی شد گیر دادن به حکم صادر برای میثم حسینی این است که ماشین دزدی را ول کنند و به کتی که توی ماشیان است بپردازند!

به گزارش افکارنیوز ، علی دایی یکی از مهمانان تلفنی برنامه ۹۰ بود. او که به دلیل ترس شاهدانش هنوز نتوانسته مدارکی محکمه پسند برای اتهاماتش درباره فساد در داوری پیدا کند مدعی شد گیر دادن به حکم صادر برای میثم حسینی این است که ماشین دزدی را ول کنند و به کتی که توی ماشیان است بپردازند!

علی دایی با رفتن روی خط برنامه ۹۰ دوشنبه شب درباره تاکید طولانی مدت کارشناسان برنامه ۹۰ به حکم صادره درباره بخشش کارت قرمز میثم حسینی گفت: «من راجع به مسائل حقوقی حرف نمی زنم چون در حیطه کاری ام نیست اما راجع به چیزهای دیگری که مطرح کردید بحث دارم. این گفت و گوی شما نزدیک به ۴۰ دقیقه طول کشیده است. شما اصل قضیه آن بازی را ول کردید و چسبیدید به به یک مسئله فرعی. مثل این است که ماشین سرقتی را ول کردید و دارید درباره کت توی ماشین حرف می زنید. »

او درباره تاکید فردوسی پور بر اینکه قوانین معمولا به نفع استقلال و پرسپولیس تغییر می کنند گفت: «من با شما هم عقیده ام که حق باید برای همه تیم ها باشد نه فقط برای استقلال و پرسپولیس. ما بعد از بازی چون فکر می کردیم داور بازی اشتباه کرده، به کمیته انضباطی فدراسیون درخواست دادیم و خواستیم کارت قرمز میثم حسینی برگردد که این تصمیم گرفته شد. من و شما نمی دانیم شاید دو سال قبل باشگاه تراکتور سازی این درخواست را نداده بودند. آیا آن تیم ها این درخواست را داده بودند؟ اگر این درخواست داده شده و به خواست شان ترتیب اثر ندادند کار اشتباهی از سوی فدراسیون فوتبال رخ داده است. »

او سپس اشاره ای داشت به حرف های تعدادی از کارشناسان داوری درباره خطای حسینی و تصمیم کمیته انضباطی. دایی درست می گفت و بسیاری از کارشناسان داوری در یک هفته گذشته حرف های شان راجع به آن خطا عوض شده بود. شاخص ترین فردی که حرف هایش را تغییر داده بود، هدایت ممبینی است. او هفته پیش در برنامه ۹۰ و در دعوای دایی و قهرمانی تاکید کرد چون ضربه حسینی محکم نبوده نمی توانسته کارت قرمز داشته باشد اما به یکباره نظرش برای دوشنبه بعد عوض شده بود. دایی در این باره گفت: «نمی دانم چه جوی راه افتاده اما اکثر این کارشناسانی که اسم شان و نظرات شان را گفتید، حرف های شان فردای بازی هم هنوز در آرشیو نشریات هست. بسیاری از این دوستان نظرات شان را عوض کردند. اکثریت می گفتند این خطا اخطار داشته و نه اخراج چطور یک دفعه نظر همگی این دوستان عوض شده؟ البته من که هنوز معتقدم شما با این بحث انحرافی دارید اصل ماجرای اعتراض ما را لوث می کنید و به جای پرداختن به اصل قصه یک ماجرای انحرافی را بزرگش کردید. »

دایی ادامه داد: «جای این کار کاش چند چشم پزشک بیاورید روی خط بپرسید و ببینید زاویه دید یک انسان چقدر است؟ بیش از ۱۶۰ درجه را یک چشم سالم می بیند بعد از آقای قهرمانی بپرسید چطور آن خطا را در زاویه دیدش ندیده است. ببخشید اصل قضیه چیز دیگری است. ما با اصل مسئله مشکل داریم. چرا شما می خواهید این مسئله را لوث کنید. شما هفته قبل بند های فیفا را اعلام کردید که هر کس چیزی بگوید محروم می شود. الان ترسی بین شاهدان ما ایجاد شده است که هیچ کس حرفی نمی زند. الان همه از این مدارک دارند اما شما ترسی را انداختید که دیگر هیچ کس نمی آید جلو حرفی بزند. چون فکر می کند آبروی خودشان هم می رود چون همه از هم دیگر آتو دارند. با این شرایط هزار سال دیگر هم فوتبال ما پاک نمی شود. این دوستان همه از هم آتو دارند. »

او درباره اینکه خودش هم می دانسته قبل از بازی که قهرمانی قرار است به طرف دیگری غش کند اما حرفی نزده هم سخن گفت. او دقیقا به گزارش هفته قبل خبرآنلاین صحه گذاشت و ماجرای خواسته قهرمانی از مولایی را مطرح کرد: «ایشان دو هفته قبلش از من درخواستی داشت و من انجام ندادم، مطمئن بودم که تلافی می کند. من الان هم مطمئنم که وقتی آن درخواستش را انجام ندادم این طور برایم تلافی کرد. او از مولایی که همکار من و مربی سابقش بود خواست تا درخواستش را به من بگوید. مولایی این وسط تقصیر خاصی ندارد. ولی جالب است که این آقا ابتدا می گفت یک سال و نیم است که اصلا با مولایی ارتباطی نداشته اما در کمیته انضباطی این حرف ها را پذیرفته است. »

دایی که به دنبال مستند کردن ادعاهایش درباره ناپاکی های فوتبال است باری دیگر خواستش را مطرح کرد: «وقتی مردم را می ترسانیم دیگر کسی نمی آید. یک روزی در اوایل انقلاب یک عفو عمومی زدند که ملت بیایند هرچه اسلحه دارند را تحویل بدهند. این اتفاق افتاد و خیلی از مشکلات کشور هم حل شد. الان اگر می خواهیم فوتبال مان را پاکسازی کنیم، کاری نمی توانیم کنیم غیر از اینکه عفو عمومی بدهیم. این مسئله ای که اتفاق افتاد، همه می آیند و پرده از اتفاقات تلخ فوتبال مان بر می دارند. ما باید کاری کنیم که مجازات ها عطف به گذشته نشود و کسانی که اعتراف می کنند نام های شان مخفی بماند. سعی کنیم خیلی مخفیانه با ناپاکی ها برخورد کنیم و نگاه مان پاکسازی مشکلات باشد. زمانی که من سرمربی سایپا بودم، داور یکی از مسابقات ما قبل از بازی از شخص من درخواستی کرد که در کارخانه سایپا کاری برایش بکنم. این را هم به فدراسیون اطلاع دادم اما همین داور را برای بازی ما گذاشتند، یار حریف را اخراج نکرد و باختیم و تمام شد رفت پی کارش پس فرقی در گفتن یا نگفتن اطلاعات قبل از بازی وجود ندارد چون اصلا تا پیش از این ارداه ای برای برخورد وجود نداشته است. در این مدت خیلی ها برای من فایل صوتی آوردند و گذاشتند، ولی می ترسند که بیایند حرف بزنند. الان اگر یک عفو عمومی بزنند و بگویند اسم کسی مطرح نمی شود، خیلی سند رو می شود. مدرک هم به اندازه کافی هست. خدا را شاهد می گیرم که مدرک هم هست. فقط باید تصمیم به پاکسازی فوتبال بگیریم. »

او درباره ورود نهادهای امنیتی به مسئله هم گفت: «من موافقم که باید وزارت اطلاعات بیاید و این فساد را ریشه کن کند. ما همه جا آدم خوب و بد داریم. ما دوست داریم که عدالت در فوتبال مان رعایت شود و نمی خواهیم حقی از کسی ضایع شود. »

او درپایان درباره اینکه بخشش کارت میثم حسینی به نوعی باج فدراسیون به پرسپولیس بوده است گفت: «این چه باجی است که به ما دادند؟ مگر من کس دیگری را جای میثم حسینی را نگذاشتم؟ »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات