تیم فوتبال استقلال در حالی شامگاه چهارشنبه دیدار برگشت خود مقابل اف سی سئول کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می کند که به باور کارشناسان تمرکز، نداشتن استرس و ارایه یک بازی منطقی می تواند رمز برتری آبی ها برابر سیاه و مشکی پوشان کره ای باشد تا نماینده ایران با پیروزی در مجموع دو دیدار راهی فینال شود.

به گزارش افکارنیوز ، تیم فوتبال استقلال در حالی شامگاه چهارشنبه دیدار برگشت خود مقابل اف سی سئول کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می کند که به باور کارشناسان تمرکز، نداشتن استرس و ارایه یک بازی منطقی می تواند رمز برتری آبی ها برابر سیاه و مشکی پوشان کره ای باشد تا نماینده ایران با پیروزی در مجموع دو دیدار راهی فینال شود.

ببازی های دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر روز چهارشنبه برگزار می شود که در یکی از این دیدارها تیم های استقلال و اف سی سئول کره جنوبی از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می روند. دیداری که به جرات یکی از دشوارترین بازی های نماینده ایران در دو دهه اخیر است.

برد دو بر صفر تیم کره ای در ورزشگاه جام جهانی سئول و بازی تهاجمی که این تیم در نیمه دوم مسابقه رفت از خود به نمایش گذاشت به باور همه فوتبالی ها کار آبی پوشان پایتخت ایران را بسیار دشوارتر از حد انتظار کرده است. استقلالی ها که رویای رسیدن به ستاره سوم را در سر داشتند حالا این ستاره را دورتر از تصورات قبلی خود می بینند و باید تلاشی به مراتب بیشتر از حد معمول داشته باشند تا با عبور از این تیم سرسخت کره ای بتوانند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابند. چیزی که پیش تر تنها از عهده دو نماینده اصفهانی بر آمده بود.



استقلال در حساس ترین و پر استرس ترین دیدار سال های اخیر خود در شرایطی به مصاف اف سی سئول می رود که از حضور جواد نکونام و آندرانیک تیموریان دو هافبک اصلی و مرکزی خود بی بهره است و قلعه نویی به ناچار تغییراتی را در ترکیب خود به وجود می آورد. از سویی بازگشت خسرو حیدری به ترکیب اصلی نیز امیدهای زیادی را در دل کادر فنی این تیم زنده کرده است تا با فشاری که این بازیکن به جناح چپ تیم حریف وارد خواهد کرد استقلال را به خواسته خود در این دیدار برساند.

تا پیش از شروع این دیدار ابهاماتی در خصوص برنامه ها و ترکیب تیم استقلال وجود دارد. اینکه فرهاد مجیدی از ابتدا بازی کند یا محمد قاضی مصدوم چقدر آمادگی حضور در میدان را دارد؟ حتی بازی کردن اکبرپور، برهانی، جمشیدیان و لاوره نیز مورد سوال است با این حال پرسش مهم روز این است که نماینده ایران چگونه بازی کند تا از پس این حریف بر بیاید و به فینال راه یابد. این سوالی است که کارشناسان در پاسخ به آن به نکته های جالبی اشاره کرده اند.

دین محمدی: نباید احساسی بازی کنیم

پیشکسوت و آنالیروز تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه باید در این دیدار کاملا منطقی بازی کرد، عنوان کرده است: به نظرم باید بازی احساسی را کنار گذاشت. اگر بازیکنان بخواهند احساسی بازی کنند به مشکل بر می خورند. ما باید کاملا با حوصله بازی کنیم و از هر موقعیتی استفاده کنیم چرا که در چنینی دیدارهایی هر موقعیتی تعیین کننده هستند.

سیروس دین محمدی در بخش دیگری از حرف هایش گفت: در طول بازی باید طوری عمل کنیم که فاصله بین خطوط تیم ما زیاد نشود. از سویی دیگر اجازه فرصت را به حریف ندهیم. باید طوری پرس کنیم که هیچ فرصتی به آنها تعلق نگیرد در این صورت صد در صد می توانیم برنده باشیم.

فنونی زاده: از دقیقه یک چکشی حمله کنیم

هافبک اسبق تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه با چه حربه ای می توان تیم اف سی سئول را در تهران شکست داد، خاطرنشان کرد: باید از همان شروع مسابقات حریف را تحت فشار قرار داد و از دقیقه یک چکشی حمله کرد. با این کار اجازه نمی دهیم بازیکنان تیم کره ای نفس بکشند.

مهدی فنونی زاده ضمن بیان این مطلب افزود: البته این را بگویم که خط دفاع ما باید خیلی مراقب ضد حملات حریف باشد و به نوعی بی گدار به آب نزنیم. در واقع هافبک های ما نیم به جلو و نیم به عقب حرکت کنند که با این کار هم در حمله شرکت می کنند و هم در کارهای دفاعی شرکت دارند.

وی همچنین تاکید کرد: ما ۹۰ دقیقه فرصت داریم تا بازی را به سود خودمان برگردانیم. بنابراین باید منطقی بازی کنیم تا تیم سئول را شکست دهیم. اگر بازیکنان خودشان باشند و بدون استرس بازی کنند مطمئن باشید از پس این تیم کره ای بر می آییم و به فینال می رسیم.



شاهرخ بیانی: نقطه ضعف سئول عمق دفاع آن است

آنالیزور تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که این تیم روز چهارشنبه چگونه بازی کند تا تیم اف سی سئول را شکست دهد، گفت: به نظرم اگر می خواهیم برنده باشیم باید استرس را کنار بگذاریم و در حفظ توپ خونسرد باشیم. در طول بازی نباید اجازه دهیم حریف با توپ کار کند چونکه آنها در صورتی که بر بازی مسلط شوند بسیار خطرناک هستند.

شاهرخ بیانی همچنین با اشاره به نقطه ضعف تیم حریف عنوان کرد: در بازی رفت هم دیدیم که نقطه ضعف تیم حریف عمق دفاع آن است بنابراین باید روی عمق خیلی کار کنیم. البته اگر دفاع آنها فشرده بود با توجه به بازیکنان قد بلندی که داریم، می توانیم روی ضربات ایستگاهی هم حساب باز کنیم.

بازیکن اسبق تیم استقلال ادامه داد: ۲۰ دقیقه اول این دیدار برای استقلال خیلی حیاتی است. اگر در این دقایق بتوانیم به حریف گل بزنیم بر جربان بازی کاملا مسلط می شویم. بچه ها باید خودشان باشند و بدانند که از هر دقیقه این دیدار باید بیشتری استفاده را ببرند. من مطمئن هستم این تیم را می توان با ۳ گل شکست داد و به فینال رسید.

پورحیدری: کل ۹۰ دقیقه مهم است نه فقط ۱۰ دقیقه اول!

عضو هیات مدیره و مدیرفنی تیم استقلال با اشاره به این نکته که نمی تواند بحث فنی کند، به خبرنگار مهر گفت: قلعه نویی کاملا بر همه چیز مسلط است و بهتر است وارد بحث های فنی نشویم. کادر فنی برنامه های خود را برای این بازی دارد و به طور حتم به دنبال بهترین راه حل برای جبران باخت دور رفت است.

منصور پورحیدری در همین حال اضافه کرد: من مخالف این هستم که ۱۰ دقیقه اول این دیدار خیلی مهم است. بازی ۹۰ دقیقه بوده و تمامی دقایق آن برای ما حیاتی است. اصلا نباید عجله کنیم و باید با صبر و حوصله کار را پیش ببریم. با آرامش می توانیم به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

وی همچینن گفت: نکته ای که مهم است این بوده که قبل از بازی آرامش بازیکنان را حفظ کنیم تا آنها بدون استرس وارد زمین بشوند. این احتمال هم وجود دارد که چندن موقعیت از دست برود ولی نبابد به بازیکن فشار وارد کرد و او را تحت فشار قرار داد. از تماشاگران هم می خواهم که تا آخرین لحظه تیم را حمایت کنند تا بتواند با آرامش به کار خود ادامه دهد و نتیجه لازم را بگیرد.

دیدار برگشت تیم های استقلال و اف سی سئول کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ساعت ۱۹ روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات