شب نخست از هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی مدعیان، توقف میلان و انتقام گیری کاتالان ها در پایتخت اسکاتلند به پایان رسید.

به گزارش افکارنیوز ، شب اول از هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۸ دیدار از گروه های ۵ تا ۸ در قاره سبز به پایان رسید و در مهمترین دیدارها آرسنال، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و چلسی حریفان خود را شکست دادند.

نتایج کامل و جدول رده بندی این چهار گروه را با هم مرور می کنیم:

گروه E

* بازل ۰ - شالکه ۱
گل: ژولیان دراکسلر (۵۴) برای شالکه

* استوا بخارست ۰ - چلسی ۴
گل ها: رامیرس (۲۰،۵۵) ، جیوگیوسکی (۴۴، گل به خودی) ، فرانک لمپارد (۹۰) برای چلسی

چلسی که در اولین بازی در خانه به بازل باخته بود در مهمترین دیدار این گروه در رومانی به دیدار استوابخارست رفت و موفق شد با چهار گل میزبانش را در هم بکوبد. برای شاگردان مورینیو در این دیدار رامیرس برزیلی دو بار، لمپارد و دانیل جئورجیوسکی بازیکن حریف به اشتباه گل زدند. در این بازی فرناندو تورس خیلی زود دچار مصدومیت شد و جای خود را به ساموئل اتوئو داد.

در دیگر دیدار شالکه که در بازی قبلی خود توانسته بود به پیروزی برسد، برابر بازل سوئیس قرار گرفت و در پایان به با یک گل به برتری رسید. تک گل آبی های شالکه را در این دیدار ژولین درکسلر در دقیقه ۵۴ به ثمر رساند.

جدول رده بندی گروه E:


گروه F

* آرسنال ۲ - ناپولی ۰
گل ها: مسوت اوزیل (۸) ، اولیویه ژیرو (۱۵)

* بروسیا دورتموند ۳ - مارسی ۰
گل ها: روبرت لواندوفسکی (۱۹،۸۰ پنالتی) ، مارکو رویس (۵۲) برای دورتموند

به گزارش مشرق، در حساس ترین دیدار گروه مرگ تیم فوتبال آرسنال که این فصل فوق العاده نتیجه گرفته است میزبان ناپولی یکی از تیمهای بدون تساوی و باخت اروپا بود و در پایان موفق شد اولین شکست فصل این تیم ایتالیایی را رقم بزند.
شاگردان آرسن ونگر موفق شدند در خانه تیم قدرتمند ناپولی را با ۲ گل شکست دهد و موقعیت خود را در صدر جدول بهبود بخشد. مسوت اوزیل در دقیقه ۸ اولین گلش را برای آرسنال روی پاس آرون رمزی به ثمر رساند. اوزیل در دقیقه ۱۵ در نقش سازنده ظاهر شد و توپچی ها موفق شدند گل دوم خودشان را با ضربه اولیور ژیرو از یک قدمی دروازه به ثمر برساند تا آرسنال خیلی زود اختلاف را دو برابر کند.
در دیگر دیدار این گروه بروسیا دورتموند که هفته قبل به ناپولی باخته بود نیز در حالی که رومن وایندن فالر دروازه بان خود و یورگن کلوپ سرمربی خود را به دلیل اخراج در بازی قبل در اختیار نداشتٰ، موفق شد در خانه دومین شکست را به مارسی تحمیل کند و با سه گل به پیروزی برسد. اولین گل این دیدار را روبرت لواندوفسکی مهاجم گلزن لهستانی در دقیقه ۱۹ به ثمر رساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

دورتموندی ها در نیمه دوم نیز بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه ۵۲ به گل دوم خود نیز رسیدند. این بار مارکو رویس موفق شد برای دورتموندی ها گلزنی کند. لواندوفسکی در دقیقه ۸۰ موفق شد از روی نقطه پنالتی سومین گل تیمش را نیز به ثمر برساند تا این پیروزی خانگی به اسم دورتموند نوشته شود.

جدول رده بندی گروه F:

گروه G

* زنیت سنت پترزبورگ ۰ - آستریا وین ۰

* پورتو ۱ - آتلتیکومادرید ۲
گل ها: دیه گو گودین (۵۸) ، آردا توران (۸۶) برای اتلتیکومادرید و جکسون مارتینز (۱۶) برای پورتو

زنیت در اولین دیدار سه شنبه شب در دیداری که چند ساعت زودتر از بقیه بازی ها برگزار شد، برابر استراوین اتریش قرار گرفت که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. هر دو تیم در بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده بودند اما بازی سرد این دو تیم، سرمای هوا را نیز برای هواداران دو چندان کرد تا هر دو تیم امتیازات این بازی را تقسیم کنند.

پورتو در دیگر دیدار این گروه به دیدار آتلتیکو مادرید یکی دیگر از تیمهایی که تا اینجای فصل تمام بازیهای باشگاهی و اروپایی را با برد پشت سر گذاشته اند رفت و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا رکورد شاگردان سیمئونه در اتلتیکو حفظ شود. برای پورتو در این دیدار جکسون مارتینس در دقیقه ۱۶ گلزنی کرد و اولین گل اتلتیکو مادرید را دیگو گودین به ثمر رساند.
در ادامه تیم مادریدی موفق شد به گل پیروزی خود در این دیدار برسد. آردا طوران ترک موفق شد گل دوم را برای تیمش به ثمر برساند تا شاگردان دیگو سیمونه نشان دهند امسال تیمی مدعی در اروپا هستند.

جدول رده بندی گروه G:

گروه H

 * آژاکس ۱ - میلان ۱
گل ها: استفانو دنسویل (۸۹) برای آژاکس و ماریو بالوتلی (۹۰، پنالتی) برای میلان

* سلتیک ۰ - بارسلونا ۱
گل: سسک فابرگاس (۷۵) برای بارسا

به گزارش مشرق، در این گروه نسبتا سخت هم بارسلونا در دیداری که چند بازیکن خود از جمله لیونل مسی و جوردی آلبا را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت به خانه سلتیک رفته بود و در پایان در دیداری که زیاد هم خوب بازی نکرد تیم ۱۰ نفره سلتیک را با تک گل فابرگاس شکست داد و انتقام شکستی که فصل گذشته در همین مرحله از رقابت ها در پارک هد متحمل شد را از شاگردان نیل لنون گرفت.

هر چند در نیمه نخست مالکیت توپ بارسلونا خیلی از حریف خود بیشتر بود اما این تیم نتوانست فرصت خطرناک زیادی روی دروازه تیم اسکاتلندی ایجاد کند. تنها موقعیت جدی نیمه اول را نیمار با شوت خود از دست داد. سلتیک در نیمه دوم بازی را بهتر شروع کرد اما در دقیقه ۵۹ با اخراج اسکات براون ۱۰ نفره شد. سلتیک ۱۰ نفره دو بار می توانست جلو بیفتد اما فابرگاس موفق شد روی سانتر آلکسیس سانچز بارسلونا را جلو بیندازد. در اواخر بازی هم دروازه بان سلتیک ۳ بار به زیبایی و با عکس العمل های دیدنی مانع گلزنی نیمار و الکسیس شد. بارسا با این برد رکورد صد در صد برد در تمام بازیهای خود را در این فصل حفظ کرد.

آژاکس در دیگر دیدار این گروه به دیدار میلان رفت و در نهایت به تساوی یک بر یک رسید. دو تیم در نیمه نخست بازی برابری را به نمایش گذاشتند. البته میزبان در دقایق پایانی مسابقه فرصت این را داشت تا گل اول بازی را به ثمر برساند.

بازیکنان آژاکس در ادامه بازی خوب خودش را در نیمه دوم ادامه داد و در نهایت مزد برتری خود را با گل استفانو دونسفیل در دقیقه ۸۹ گرفتند اما این پایان کار نبود و ماریو بالوتلی موفق شد در ثانیه های پایانی گل تساوی تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا میلان جایگاه دوم خود را در این فصل حفظ کند.

جدول رده بندی گروه H:


به گزارش مشرق، برنامه بازیهای چهارشنبه شب به شرح زیر است:
چهارشنبه ۱۰ مهر

گروه A
بایرلورکوزن - رئال سوسیداد
شاختاردونتسک - منچستریونایتد

گروه B
رئال مادرید - کپنهاگن
یوونتوس - گالاتاسرای

گروه C
پاریسن ژرمن - بنفیکا
اندرلشت - المپیاکوس

گروه D
زسکا مسکو - ویکتوریا پلژن
منچسترسیتی - بایرن مونیخ

برنامه پخش زنده لیگ قهرمانان اروپا

چهارشنبه ۱۰/۰۷/۱۳۹۲ ساعت: ۲۲: ۱۵
لیگ قهرمانان اروپا گروه D: منچسترسیتی - بایرن مونیخ
زنده از شبکه سه

چهارشنبه ۱۰/۰۷/۱۳۹۲ ساعت: ۲۲: ۱۵
لیگ قهرمانان اروپا گروه B: رئال مادرید - کپنهاگن
زنده از شبکه ورزش
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات