در آستانه بررسی پرونده بدرفتاری با کارگران پروژه های جام جهانی در قطر، فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری واکنش مسئولان قطری را ناامید کننده ارزیابی کرد.

به گزارش افکارنیوز ، نشست کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار و گزارش ها درباره بد رفتاری با کارگران نپالی در پروژه های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یکی از مواردی است که در این نشست بررسی خواهد شد.

در همین حال طبق گزارش رویترز، فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری پاسخ و واکنش مسئولان قطری به اتهام بدرفتاری با کارگران مهاجر را «ضعیف و ناامید کننده» اعلام کرد. این فدراسیون بین المللی نسبت به خطراتی که جان ۴ هزار کارگر درگیر در این پروژه را تهدید می کند، هشدار داده است.

انتقادها از قطر در پی گزارش روزنامه گاردین از بدرفتاری با کارگران نپالی مشغول در پروژه های جام جهانی ۲۰۲۲ و خبر کشته شدن برخی از این کارگران، افزایش یافت.

شارون بارو دبیرکل فدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری معتقد است قوانین فعلی قطر برای حمایت از کارگران کافی نیست و دست کارفرمایان قطری را برای هر نوع برخورد با کارگران باز می گذارد. از سوی دیگر کارگران آسیب دیده به دلیل ترس از اقدامات تلافی جویانه قطری ها، جسارت بیان مشکلات خود و شهادت در این مورد را ندارند. او همچنین از احتمال شکایت به سازمان بین المللی کار برای حمایت از این کارگران خبر داده است.

فیفا در مورد این گزارش ها ابراز نگرانی کرده و قرار است این موضوع به همراه احتمال تغییر زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ از تابستان به زمستان در نشست روزهای پنجشنبه و جمعه کمیته اجرایی فیفا بررسی شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات