من مدیون قلعه نویی نستم

هنوز هم نتوانسته با خودش کنار بیاید که چگونه با آن کارنامه از استقلال کنار گذاشته شد اما خودش را مقصر می داند.

به گزارش افکارنیوز ، هنوز هم نتوانسته با خودش کنار بیاید که چگونه با آن کارنامه از استقلال کنار گذاشته شد اما خودش را مقصر می داند. اینکه مثل بعضی ها قرارداد میلیاردی نبسته تا ابتکار عمل را مقابل مدیران استقلال در اختیار داشته باشد. روی کلام او با امیر قلعه نویی است که مدعی است دست مظلومی را گرفت و به تیم ملی «ب» آورد، ادعایی که پرویزخان در مقابل آن هم از خودش دفاع می کند.

مربی که سلطان دربی هاست چطور می شود برای مدتی بدون تیم می ماند؟

- قبل از شروع فصل پیشنهاد زیاد داشتم اما با هیچ یک از آن باشگاه ها به توافق نرسیدم. قسمت این بود که برای مدتی در فوتبال نباشم.

به نظر شما اگر هم مربی دیگری جای شما بود، با کسب ۴ پیروزی پیاپی در دربی جایش در لیگ برتر محفوظ نمی شد؟

- نمی دانم. شاید همینطور می شد. شاید من خیلی توقعاتم بالاست و یا مدیران باشگاه ها بیشتر از سطح توانایی های من از من توقع دارند. مشکل من این است که در انتخاب تیمی که قرار است هدایت آن را عهده دار شوم وسواس زیادی به خرج می دهم و از طرفی مربی هم نیستم که خودم دنبال یک مدیر راه بیفتم تا سرمربی آن تیم شوم.

فکر نمی کنید که با در پیش گرفتن چنین رویه ای، در فوتبال امروز ضرر می کنید؟

- تا همین حالا هم خیلی ضرر کرده ام اما چکار کنم؟ سال هاست که به این شکل زندگی کرده ام و نمی توانم شیوه زندگی ام را تغییر بدهم. برای خودم هم سخت است که با داشتن این همه توانایی، بیرون گود ماندنم را تماشا کنم.

دوست دارم که در کارم استقلال باشم. نه مجبورم کنند بازیکن بگیرم و نه برایم دستیار انتخاب کنند. شاید اگر با یک چنین مسائلی کنار می آمدم حالا حالا سرمربی استقلال بودم. اگر اخلاقم را تغییر می دادم با آن سابقه ای که داشتم قطعا در استقلال ماندنی می شدم. هنوز نتوانسته ام با جدایی ام از این تیم آن هم در شرایطی که یک جام آورده و تیم را به ۴ پیروزی پیاپی در دربی رسانده بودم، کنار بیایم.

پس هنوز نتوانسته اید آن اتفاقات را فراموش کنید و بدون شک در این مدت بارها آن اتفاقات را مرور کرده اید؟

- مگر می شود آن اتفاقات را فراموش کرد؟ واقعا چطور شد که نخواستند با منی که آن کارنامه را داشتم ادامه همکاری بدهند. فقط از این خوشحالم که نه من دینی به گردن کسی دارم و نه کسی دینی به گردن من.

یعنی مطالباتتان را تمام و کمال پرداخت کرده اند که دیگر دینی به گردن مدیران استقلال ندارید؟

- مطالباتم را دریافت کرده ام؟ از این خبرها نیست. امثال مظلومی زود فراموش می شوند. کسی مثل من که بدون چشمداتش کارت می کرد و یک شندر غاز هم می گرفت خیلی زود فراموش می شود. آقایان به روی مبارکشان هم نمی آورند که یک روزی مظلومی اینجا کار می کرد. آنها فقط حالشان را می بینند. سرمربی فعلی شان و بازیکنان فعلی شان. فقط اینها را می بینند. مظلومی الان در میان اینها گم است و دیده نمی شود! البته مقصر آنها نیستند، خودم مقصرم.

چطور؟

- چون با اخلاق نرم و آرام خودم اجازه می دهم که باشگاه ها خصوصا باشگاه استقلال از من سوء استفاده کنند. قطعا اگر چکشی برخورد می کردم وقرارداد میلیاردی می گرفتم حالا اینطور برخورد نمی کردند.

همیشه در محافل ورزشی صحبت از اختلاف شما و قلعه نویی است اما هیچ وقت سعی نکردید که در خصوص آن شفاف صحبت کنید. می گویند که شما با این مربی مشکل دارید نه او با شما؟

- اگر اختلافی هم داشته باشم لزومی ندارد که آن را رسانه ای کنم.

چرا؟ چون به خاطر این که ۶ سال پیش هدایت تیم ملی «ب» را به شما سپرد خودتان را مدیون او می دانید؟

- من مدیون کسی نیستم و کسی هم مدیون من نیست. آن زمان هم همینجوری و بدون کارنامه که نیامدم. کارنامه داشتم که مرا آوردند. ابومسلم را بهترین تیم شهرستانی لیگ کرده بودم. از آن تجربه هم قهرمانی غرب آسیا برایم باقی ماند و هم ۲ میلیارد تومانی که می گویند گرفته ام.

یعنی دستمزدتان حتی نزدیک به این مبلغ هم نبوده است؟

- کل پولی که از قبول هدایت تیم ملی «ب» در آن برهه دریافت کردم ۲۶ میلیون تومان بود. نمی دانم آن ۲ میلیارد تومان کذایی از کجا درآمد. اصلا با عقل و منطق جور درمی آید که سرمربی تیم ملی «ب» یک چنین پولی آن هم در ۶ سال قبل به جیب زده باشد؟

شرایط فعلی استقلال را چطور می بینید؟ آیا می توان به فینالیست شدن شدن این تیم در آسیا امیدوار بود؟

- من که خیلی امیدوار هستم. این تیم در کره هم می توانست کار حریفش را تمام کند. فقط اینکه بی دقت ظاهر شد.

اما باید این را هم در نظر گرفت که استقلال برای این دیدار بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان و جواد نکونام را در اختیار ندارد.

- استقلال در نبود این بازیکنان هم می تواند به موفقیت برسد به شرطی که قلعه نویی ترکیب تیمش را تهاجمی تر کند و از طرفی دیگر استقلالی ها تمرکزشان را روی گل نخوردن بگذارند.

از بازگشت تان به کرمان صحبت کنیم. چطور شد که هدایت ایت تیم که توسط یک مربی بسته شده و با مربی دیگری لیگ را شروع کرده است را قبول کردید؟

- بازگشتم به کرمان فقط به خاطر مردم این شهر بود. بازگشتم تا دوباره به آنها و فوتبال شهرشان خدمت کنم. به خاطر تعهدی که به مردم کرمان داشتم هدایت مس را قبول کردم و از طرفی هم دوست نداشتم که بیشتر از این از فوتبال دور باشم و به اصطلاح نمی خواستم که پشتم باد بخورد! طولانی تر شدن دوری ام از فوتبال خیلی به ضررم می شد.

آیا می توان به آینده این تیم امیدوار بود؟

- مس برای نیم فصل دوم باید با جذب چند بازیکن در خط دفاع و میانی تقویت شود. برنامه ام این است که برای نیم فصل دوم چند بازیکن خارجی به تیم اضافه شود. تلاش می کنم تا این تیم در لیگ برتر حفظ شود.

پس در وهله اول به حفظ این تیم در لیگ برتر فکر می کنید؟

- بله، شرایط مس طوری نیست که در حال حاضر بتوان به هدفی بالاتر از ماندن در لیگ برتر فکر کرد. برای رسیدن به همین هدف هم کار سختی در پیش داریم.

در راستای تقویت تیم هم که دنبال جذب مجتبی جباری بودید؟

- جباری بازیکن بزرگی است اما هیچ وقت علاقمند نبودم که بیاید کرمان و اصلا برنامه ای برای جذب او نداشتم.

چرا؟ به خاطر مشکلاتی که زمان حضورتان در استقلال با این بازیکن داشتید؟

- نه، خیلی وقت است که آن مسائل را فراموش کرده ام چون به هر حال در هر تیمی مربی و بازیکن دچار مشکل می شوند. می دانستم که اگر بیاید نمی تواند کمکی به مس کند و به همین دلیل هم علاقه ای به جذب او نداشتم. باشگاه مان هم به دنبال به خدمت گرفتن او نبود و نمی دانم که این خبر از سوی چه کسی منتشر شد.

برعکس خیلی از مربیان، شما در کرمان و میان هواداران مس خیلی محبوب هستید، چرا؟

- چون هم من با آنها خاطرات خوبی دارم و هم آنها با من. برای اولین بار در تاریخ مس، این تیم را آسیایی کردم و به همین دلیل هم کرمانی ها مرا دوست دارند. خودم را از همین مردم می دانم و جدا از آنها نمی دانم و به همین خاطر دوستم دارند.

لوسیانو ادینهو، همان بازیکنی که شما آن را در فوتبال ایران مطرح و ستاره اش کردید، در بازگشت به لیگ ایران نتوانسته است روزهای خوبش را تکرار کند. به نظرتان می توانید دوباره این بازیکن را به یک مهاجم خوب وگلزن تبدیل کنید؟

- لوسیانو تا حدودی اعتماد به نفس خود را از دست داده است. تلاش می کنم تا این بازیکن را به لحاظ روحی به شرایط خوبی برسانم. شک ندارم که پس از آن ادینهو به همان مهاجم خوب و گلزن سابق تبدیل شود. برای حفظ مس در لیگ برتر، روی گلزنی این بازیکن حساب کرده ام و از این رو تمام تلاشم را به کار می گیرم تا ادینهو را به یک شرایط ایده آل برسانم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات