کارگردان «ماتادور» معتقد است این سریال موجب می شود تا برنامه سازانی که در آینده قصد ورود به حوزه ساخت سریال های اکشن را در تلویزیون ایران دارند، با خیال راحت تری عمل کنند.

به گزارش افکارنیوز ، کارگردان «ماتادور» معتقد است این سریال موجب می شود تا برنامه سازانی که در آینده قصد ورود به حوزه ساخت سریال های اکشن را در تلویزیون ایران دارند، با خیال راحت تری عمل کنند.

فرهاد نجفی در گفتگو با «بانی فیلم» گفت: «برخی از دوستان معتقدند ریتم درونی قسمت های اول اندکی کند بوده، اما باید بگویم وقتی در پایان تصویربرداری و زمان تدوین خواسته می شود تا به سریال هشت قسمتی چهار قسمت افزوده شود، ناگزیر بخش هایی از اتفاقات به تاخیر می افتد و این ذهنیت را ایجاد می کند که ضرباهنگ کند شود، حال آنکه من در طراحی دکوپاژ و میزانسن و نحوه تصویربرداری تمام تلاشم را کرده ام که ریتم کار تند باشد. حتی برخلاف میلم برای نزدیک شدن به سلیقه معمول مردم در جاهایی هم از ریتم دلخواهم گذشتم. با این حال از قسمت پنجم که چهارشنبه شب پخش شد، ریتم و روند معرفی کاراکترها و مناسبات آنان تندتر می شود» .

به گفته این کارگردان، منتقدانی که درباره سریال نظر می دهند، باید از امکانات سازندگان و شرایط تولید مجموعه هم مطلع باشند و بدانند که امکانات ماتادور قطعا در حد سریال های خارجی چون «هشدار برای کبری ۱۱» یا «۲۴» نبوده و نباید این اثر را با آنها مقایسه کرد.

نجفی افزود: «بر همین مبنا اینکه گفته می شود من «ماتادور» را با «هشدار برای کبری ۱۱» مقایسه کرده ام، صحت ندارد و من هیچ گاه نمی توانم با توجه به شرایط سریال سازی در ایران، مجموعه خودمان را با یک سریال خارجی در قد و قواره آثاری که نام برده شد، قیاس کنم. ناگفته نماند ما و دوستان در تلویزیون و نیروی انتظامی نهایت تلاش خودمان را کردیم که اثری جذاب را خلق کنیم تا مردمی که امکان دسترسی به آثار مشابه خارجی را دارند، ماتادور را نیز بپسندند. هر چند به هر حال ما هم محدودیت هایی داریم و باید اصلاحاتی که به فیلمنامه وارد می شود و تامین نظر سفارش دهنده و متولی کار که نیروی انتظامی است هم مدنظر می داشتیم» .

نجفی درباره ماجرای حضور کوتاه کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی جلوی دوربین سریال «ماتادور» که تصویر آن چهارشنبه گذشته پخش شد، توضیح داد: «ما به طور اتفاقی در هتل پنج ستاره ای که لوکیشن سریال بود با کی روش مواجه شدیم و از او خواستیم تا در یک پلان افتخاری جلوی دوربین بیاید. او هم از این پیشنهاد استقبال کرد و با اطلاع از اینکه ماتادور سریال اکشن و پلیسی تلویزیون ایران است، خواسته ما را پذیرفت تا به صورت افتخاری جلوی دوربین برود. ضمن اینکه ما قصد داشتیم با این تصویر نشان دهیم این هتل معروفی است که چهره های سرشناس در آن اقامت دارند تا در راستای قصه از آن بهره ببریم» .
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات