افضلی فر:

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده فساد در فوتبال در کمیسیون اصل نود درحال بررسی های اولیه است اما هنوز متهمان به صورت رسمی معرفی نشده اند فقط برخی ها با تحقیقات اولیه معرفی شده اند.

به گزارش افکارنیوز ، مصطفی افضلی فر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص فساد و تبانی در ورزش ایران گفت: باید بگویم که فساد و تبانی در ورزش ایران وجود دارد و ما بر اساس همین گزارشات و گفته های اخیر که مطرح شده است در این موضوع ورود کرده ایم و مشغول به تبادل نظر هستیم و افرادی که به عنوان متهم به ما معرفی شده اند بر اساس گزارشات غیر رسمی بوده است و ما منتظر هستیم که مستندات و گزارشات رسمی به ما ابلاغ شود و پس از بررسی مستندات و مسجل شدن آنها، این مستندات را به کمیسیون قضایی داده می شود تا تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

اما آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد حیثیت افراد است که باید رعایت شود و در کارمان دقت را فدای سرعت نکنیم. پس از کامل شدن مستندات رأی نهایی از طرف کمیسیون مجلس اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص ورزش یا غیر ورزشی بودن متهمان گفت: ممکن است این افراد ورزشی باشند یا نباشند الآن نمی شود قطعی نظر داد. چرا که ما فقط اطلاعات اولیه را گرفته ایم و تا زمانی که بررسی ها کامل نشود نمی توان قضاوت کرد. پس از روشن شدن اطلاعات هر کسی با هر موقعیتی که داراست اگر در این موضوع دخیل باشد باید مورد بررسی قرار گرفته و به اندازه جرمش مجازات شود.

وی در پایان درباره میزان گستردگی فساد در ورزش ایران گفت: دوست ندارم بگویم که فساد در ورزش وسیع بوده است. اما آلودگی ها، تبانی، شرط بندی، قراردادهای سوری و عدم شفافیت ها را نمی توانم انکار کنم.

ما بر اساس تعهداتی که به فدراسیون فیفا داده ایم موظف هستیم که این پرونده را بررسی کرده و نتیجه نهایی آن را در معرض همگان قرار دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات